среда, 27.05.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:03
СТРАТЕГИЈА ЗА БОЉУ ПРОХОДНОСТ ЈАВНОГ ПРЕВОЗА

Спремају мере против бахатог паркирања

Од јануара примена напредне технологије која је за јавност још тајна
Аутор: М. Ј. субота, 07.12.2019. у 21:00
(Фото Р. Крстинић)

Нема сумње да ће градске власти морати да ураде још много да би побољшале функционисање јавног превоза. Истини за вољу, неки кораци су предузети, али све је још далеко од идеалног. Свестан тога, огласио се и Горан Весић, заменик градоначелника, најављујући да град припрема стратегију како би се омогућило да јавни превоз функционише без застоја.

– Прва мера која се већ примењује је забрана доставе робе у малопродајне објекте од 7 до 20 сати јер смо тако ослободили жуте траке, зауставне траке и трамвајске шине од возила која су се ту заустављала и тако правила неред и хаос у саобраћају – преноси Беоинфо Весићеве речи.

Да ову меру поштују највећи дистрибутери потврђује и податак да је прекјуче исписано мање од 50 прекршајних налога од 700 решења за достављање робе, колико их је град издао. Као следећу меру, која ће ступити на снагу у току јануара, Весић најављује примену напредне технологије, коју град већ примењује, а која ће омогућити да се потпуно елиминише заустављање бахатих возача на пешачким прелазима и у жутим тракама. Међутим…

– О томе како ће изгледати та врста контроле обавестићемо јавност непосредно пред њено увођење. Оно што могу да обећам јесте да ће грађани бити задовољни и да више нико неће трпети терор бахатих возача који заузимају улице и тротоаре, паркирају где и како ко стигне – поручује заменик градоначелника.

И коначно, последњи сет мера за бољу проходност јавног превоза утврђује се стратегијом у чијој изради учествују превозници, саобраћајна полиција и комунална милиција, секретаријати за јавни превоз и саобраћај, као и саобраћајни стручњаци.

– Ова стратегија подразумева увођење нових жутих трака, од којих ће неке у тој функцији бити 24 сата, а неке само у шпицевима. Такође ће бити омогућено да појединим улицама иде само јавни превоз, по узору на Њујорк, као и покривање свих жутих трака камерама. Биће убрзана и замена семафора на више од 300 раскрсница у граду, семафорима који ће режим рада аутоматски прилагођавати густини саобраћаја и на којима ће трамваји имати приоритет – најављује Весић.

Презасићеност аутомобилима

У последње време све чешће се помиње да готово свакодневним саобраћајним загушењима увелико кумују бројни радови који се обављају у граду. Заменик градоначелника се не слаже са таквим оценама и тврди да су гужве у такозваним шпицевима последица повећаног броја аутомобила који постојећа саобраћајна инфраструктура не може да прими. У прилог својој тези наводи податак да је ово трећа година како се у Београду сваког месеца региструје око 4.000 аутомобила, што је око 50.000 годишње или више од 150.000 за ове три године. Према Весићевој статистици, у Београду на једну породицу већ долази 1,7 аутомобила!


Коментари21
a5f38
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Miljan
Kad mi pauk odnese auto osecam se kao da sam dao reket a uvek se svojski potrudim da nadjem mesto kruzim i kruzim ?
Borivoje M
Uzmi taksi ili idi busom
Препоручујем 3
Potreba današnjice!
Ovako parkiranje je posledica socijalizma. Građeni su blokovi zgrada bez parkinga i garaža. Na to se nije mislilo jer auto je po mišljenju marksista luksuz, a ne potreba. Auto je prijeko potrebno sredstvo za mobilnost, a sa tim parkinzi i garaže. Garaža je zaštita za auto i ljude, smanjuje troškove održavanja auta. Svaki stan bi trebao posjedovati najmanje jedno mjesto u podzemnoj garaži. Ako neko putuje na posao gradskim prevozom, auto mu je potreban za vikend i porodicu.
Potreba današnjice!
@Kenedi, a što se ne nazva Đole ili Joca? Prije nego što dođoh na studij u BG, grad je zvanično dozvolio parkiranje auta na trotoaru. Tada su masovno isječena drveća. Još tada se jedva moglo proći trotoarom, auta se morala preko ulice zaobilaziti. Nekima trotoar služi kao auto groblje. Nigdje u blokovima zgrada nije bilo parkirališta, parkiranje na ulici. Auto se ne ostavlja gdje kome padne na pamet, nego za to predviđeni prostor! Na Zapadu, poslednjih 60 god. nije građeno bez podzemne garaže.
Препоручујем 4
Kenedi
Jeste li vi kad bili u Beogradu? Svraćate li? Blokovi iz vremena "posledica socijalizma" su jedino mjesto u Beogradu gde može da se parkira bez ozbiljnijih problema. Problem su kapitalističke tvorevine npr. ceo Vračar koji je prepušten investitorima. Tamo više ne može ni da se živi a kamoli parkira automobil. @Današnjico Srbije!
Препоручујем 13
dzordz
kao vozaca koji je polozio pre nekoliko decenija, i parkiram se gde se placa, mene ste uplasili. i polako me isterujete iz beograda. parking zona je stigla do sc olimp. zasto? zasto da se placa parking ispred sopstenog boravista? ajde jednom da gradska vlast napravi besplatno parkiraliste u mirijevu, moze i na vise nivoa, ili u paviljonima na nbgdu. sta ce nam vlast ako je prema nama drakonska.
Bory
Miroslav K, živim u Švajcarskoj. U cijelo Evropi je skoro je nemoguće naći parking gdje se ne plaća! Amerika NIJE Evropa! Amerika ima daleko više prostora. Ja poznajem Ameriku, ali TI Evropu NE. U manjim mjestima u Evropi se ispred prodavnica još može naći besplatan parking, ali je sve manje. Vi iz Amerike uvijek brkate pojmove. Cijela geo Evropa je gusto naseljeni stari kontinent! Parking mjesta su tako uska, jedva da se može izvući iz auta! Pričaš bez veze! Ako ne znaš, Srbija je u geo Evropi!
Препоручујем 3
Miroslav K
@bory- o cemu vi to pricate:"parking nigde u svetu nije besplatan"? U Americi jeste besplatan u svim shoping malls, na ulicama u vecini naselja, jedino se npr u centru Chicaga naplacuje na ulici a inace stambene zgrade imaju svoje zatvorene parking gde se zajedno sa kupovinom stana kupi I parking, starije manje zgrade imaju svoje parking sa nalepnicom da se tu stanuje, pricate bezveze !
Препоручујем 4
Прикажи још одговора
Rocko
Gradski Sekrtarijat za saobracaj ne zeli da prihvati jednostavnu cinjenicu: ne moze se i ne sme se smanjiti broj automobila u centru, sve dok se ne izgradi metro. Zona usporenog saobracaja na Trgu Republike je katastrofalna odluka, potekla bas iz ovog Sekretarijata. Umesto da se saobracaj ubrza, kako bi se lakse odvijao i smanjile guzve, oni ukidanjem jedne trake stvaraju uslove za jos vece guzve. Kojim pesacima je potreban prostor velicine fudbalskog igralista na Trgu Republike?
Fonko
Spremite vi parking za jos veci broj automobila.ovamo hocete da razvijate grad,da zaradite od akciza na gorivo,registracija,raznih atesta a na drugu stranu stiskate vozace,smisljate im kazne.objavite koliko rezervisanih parking mesta ima na trritoriji grada za raznorazne drzavne institucije,za sve i svasta.a o parkiranju vladinih vozila ispred zgrade vlade u Kneza Milosa,na sred trotoara za pesake da ne pricam.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља