уторак, 01.12.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 12.12.2019. у 14:31

Боинг 737 Макс би пао 15 пута, настрадало би 3.450 људи

Боинг 737 (Фотографије Википедија)

ВАШИНГТОН – Према интерној истрази коју је спровела америчка Савезна управа за цивилно ваздухопловство (ФАА) Боингов 737 Макс срушио би се укупно 15 пута током периода употребе и убио би више од 3.000 људи.

Цифра је објављена током јучерашње расправе пред Одбором за саобраћај о безбедности авиона, пренео је „Бизнис инсајдер”.

У 15 падова пуних 737 Макс авиона, ако би били катастрофални као два која су се догодила, настрадало би чак 3.450 људи, преноси Танјуг.

Чак и након што је предвидела 15 падова, ФАА није одмах приземљила авионе.

Приземљење је уследило након другог пада авиона у Етиопији, што је натерало и друге регулаторе да га забране.

Информације су постале јавне када су јуче објављена документа о предвиђањима након расправе у Одбору за саобраћај.

Бројка је заснована на интерној анализи коју је ФАА спровела након катастрофе Лајон Ера у октобру 2018. године у којој је погинуло 189 људи.

Прорачуни ФАА показују да је до несреће дошло након отприлике 136.000 сати лета тог авиона.

На основу тог броја, у комбинацији са очекиваним веком експлоатације тог модела авиона, који износи максимално 45 година, израчунато је да би дошло до 15 несрећа, наводи се у документу објављеном после расправе.

У зависности од конфигурације авиона и попуњености места, у Максу се може наћи до 230 особа.

На основу прорачуна Бизнис инсајдера, ако би дошло до 15 несрећа у потпуно попуњеним авионима, погинуло би око 3.450 особа, поред оних који су погинули у паду Лајон Ера.

Према прорачуну „Вол стрит журнала”, који је први објавио податке из документа, 15 фаталних несрећа Макса могле би грубо да се упореде са свим катастрофалним несрећама заједно у протеклих 30 година за пет Боингових модела: 747, 757, 767, 777, 787.

Коментари6
c5f9e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Bob Petrovich
Boing je imao narucenih 4990 i neki B737Max i znali su da ne mogu nista da urade da ga ucine bezbednim. To je stara platforma na koju je nakalemnjen jaci i tezi motor.
деда
,, настрадало би чак 3.450 људи." Da se to desilo, trebalo bi da isplate obeštećenje od dve do tri hiljade milijardi dolara - prema zakonu u SAD. Ili da zatvore kompaniju.
Боривоје Банковић
Класични корпоративни начин размишљања. Одштета за 3 450 људи је мања од суме која би била потребна да се квар отклони. И ако се открије, биће отпуштено мање важних руководилаца уз огромне отпремнине. А регулационо тело се не меша у свој посао. Све је препуштено "невидљивој руци тржишта" коју спомиње Адам Смит у свом утопијском трактату ”Истраживање природе и узрока богатства”.
Marin
Zanimljiva je zadnja rečenica u ovom tekstu i pomalo je diskutabilna. Avijaciju dosta pratim... Recimo, Boeing 747 koji je u komercijalnoj upotrebi od 1970. (50 godina) imao je do danas 27 fatalnih nesreća u kojima su ginuli putnici. Ako bi Max po projekciji u idućih 45 godina pao 15 puta, onda bi se slobodno moglo ispred te brojke staviti "samo". Jer pao bi i više puta zbog nekih drugih nesretnih okolnosti. Dakle, ovo je projekcija pada Maxa samo u pogledu ove konkretne tvorničke greške.
Bojsa
"Money Talks!", kako se kaze u zapadnom biznis svetu. Sve se stvarno vrti oko novca i profita. Ljudski zivoti su samo kapljica vode u ovom okeanu, sto mozda i jeste tacno, s obzirom da vise ljudi u Americi pogine svakog dana od oruzanih napada pojedinaca. Ono sto je problem je konkurencija koju Boing oseca od Airbasa i svih ostalih koji pokusavaju da iskoriste ovo. Takodje, ugovori ili planovi za nove ugovore direktno uticu na njihovo ponasanje, JER novac je jedino vazan...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља