недеља, 19.01.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:23

Први лет електричног путничког авиона

петак, 13.12.2019. у 08:51
Први електрични авион (Фото АП)

ВАНКУВЕР  - Компанија „Харбор Аир” са седиштем у Ванкуверу у Канади тестирала је „еБивер”, електрични авион, десетоминутним летом на реци Фрејзер у Ричмонду, а њиме су управљали извршни директор компаније и пилот Грег Мекдугал.

Компанија Харбор Аир очекује да ће „еБивер” 2022. године прећи у комерцијални сервис.

Овај авион је веома модификована верзија легендарног ДЋ-2 Беавер-а, опремљена електричним мотором од 750 коњских снага компаније Магниx. Харбоур Аир иначе одржава 12 краћих рута у Канади, на којима годишње обави око 30 хиљада летова.

У електрични авион „Бивер” може да стане до шест путника, а захваљујући уграђеним литијум-јонским батеријама за сада има аутономију лета од око 160 километара по цени од око 10 до 20 долара електричне енергије.

Компанија тренутно поседује 14 ДХЦ-2 Бивер. Харбоур Аир жели да побољша домет и потом електрификује целу своју флоту од 42 авиона до 2022. године, ако за то добију све потребне дозволе, пише Б92 а преноси Танјуг.

„Ово је за сада довољно како би се започела револуција”, оптимистичан је био Мекдугал.


Коментари6
de26d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Петар Петровић
 Авион Beaver de Havilland Canada DHC-2 је оригинално конструисала и правила фабрика у Торонту. Сада се тај авион прави на Ванкувер острву. Данас у de Havilland-u ради већи број авио инжењера са простора бивше Југославије и техничара из школе Петар Драпшин.
John Rudich
"...и техничара из школе Петар Драпшин." Из моје школе!!! Најбоља техничка школа на свету. Нажалост, изгледа да је преузета са некаквом другом инжињерском образовању.
Препоручујем 1
Nikako nije za nas dobro
Tacno je da ce atmosfera biti manje zagadjena izduvnim gasovima iz aviona, automobila i ostalih vozila na pogon naftnih derivata, ali ce zato ovu planetu preplaviti pohodi na otvaranje rudnika, poput nekadasnje posasti zlatne groznice, ovoga puta litijuma i ostalih ruda, neophodnih za pogon svih navedenih prevoznih sredstava. Ali, svi zaboravljaju da ce i ovaj nacin pogona, biti, mozda, vise poguban po nas HUMANOIDE na Zemlji, od moguceg zracenja, ili druge vrste zracenja iliti zagadjenja.
Srbislav
Odlicna vest za globalno zagadjenje. Kad bi se mi malo osvestili i prestali da trujemo decu uvezenim dizelasima sa zapada koje su oni sklonili od svoje dece i povoljno ih ustupili nama.
bager
Nisu sklonjeni dizelasi neko te vara,,te lazi ozagadjenju je fora kapitalizma da nam stave jaram,,sad se prica o automobilima,uskor ce o beloj tehnici i tako redom,nakon 5-6 godina si obavezan da kupis novo ,a industrijalci i bankari trljaju ruke ,,sta god da urade vazduh nece biti cistiji zbog toga
Препоручујем 4
I budi to sto jesi
Konacno ce se i zemlja malo odmoriti i povratiti svij stari sjaj.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља