уторак, 28.01.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:53
ПОТРОШАЧ ПИТА

Рекламације у време празника

понедељак, 16.12.2019. у 09:48
(Фото Пиксабеј)

Занима ме да ли и под којим условима могу да се обратим тржишној инспекцији, уколико нисам задовољна одговором на рекламацију трговцу? Иду празници и куповина поклона, а тиме и више рекламација, замена производа. Сваке године трговци у ово време одбијају рекламације, што због много рекламација што због чињенице да их закон, чини ми се, доста штити. Да ли сам у праву и да ли се на инспекцију можемо ослонити у остваривању својих права?

ОДГОВОР:

Законом о заштити потрошача промењене су надлежности тржишне инспекције и сада су бројније у односу на претходни закон из 2010. године. Важно је истаћи да је, у складу с европском праксом и праксом на свим развијеним тржиштима, укинута улога тржишног инспектора у решавању појединачних потрошачких проблема. Тржишна инспекција поступа у ситуацији када трговац не одговори на рекламацију потрошача у законском року од осам дана, када злоупотребљава израз гаранција или непоштено послује. Такође, у случају када шаље пошиљке које потрошач није наручио, у случају да продаје, служи и поклања малолетнику дуванске, алкохолне производе и пиротехнику.

Највећи број притужби потрошача односи се на несаобразност робе или услуге, али ту су и други проблеми на које се потрошачи жале. Важно је знати да је однос између трговца и потрошача из уговора о продаји робе или пружању услуга уговорни однос грађанског права, те нема места поступању тржишне инспекције, као органа државне управе. Ово је процедура уобичајена за Европу и околне земље, која подразумева немешање државе и тиме не нарушава односе између учесника на тржишту. Прецизније, то значи да уколико потрошач, прво у директном контакту с трговцем, па касније обраћајући се удружењима за заштиту потрошача, не успе да реши проблем, то јест не оствари своја права, предстоји му судска заштита. За спорове вредности до 500.000 динара не плаћа се судска такса за тужбу.

Са сајта Министарства трговине Сектор за заштиту потрошача

 


Коментари0
7544e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља