четвртак, 27.02.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:50

Отворен ауто-пут од Сурчина до Обреновца

Председник је рекао да ће грађани за тачно две године ићи аутопутем од Београда до Пожеге и да се грађани више неће мучити вожњом кроз овчарско-кабларску клисуру
среда, 18.12.2019. у 12:04
(Фото Танјуг)

ОБРЕНОВАЦ – Деоница аутопута „Милош Велики” од Сурчина до Обреновца дуга 17,6 километара отворена је данас у присуству председника Србије Александра Вучића, чиме је комплетиран аутопут од Београда до Чачка у дужини од 120 километара.

Завршетком и тог дела аутопута „Милош Велики”, од Београда до Чачка ће моћи да се стигне за око сат времена.

Вучић је обилазећи нови аутопут и велики мост код Обреновца на Сави и Колубари, у разговору са представницима кинеске компаније ЦЦЦЦ, која је ангажована и на градњи деонице од Прељине до Пожеге, добио обећање директора Џанг Сјаојуена да ће тај аутопут бити завршен до краја 2021. године.

Председник је рекао да ће грађани за тачно две године ићи аутопутем од Београда до Пожеге и да се грађани више неће мучити вожњом кроз овчарско-кабларску клисуру.

Казао је, такође, да ће 28. децембра бити представљен план за развој који неће бити само списак лепих жеља.

„То ће бити план са веома снажном реформском агендом за раст од шест и више одсто до 2025. године. Желимо да будемо први у Европи по стопи привредног раста”.

(Фото Танјуг)

Како је рекао, Кинези су стекли огроман кредит код нас, јер прихватају оно што других неће, а склањају се када се неки други туку, када мисле да у питању лака зарада.

Вучић је казао да ће тај аутопут до Пожеге бити, како он каже, велика ствар, у јер ће се завршити таман у време када њему истиче мандат.

„Могу онда поносно да одем”, додао је председник Србије.

Председника Србије је на месту отварања аутопута дочекао велики број грађана, а отварању присуствују и премијерка Ана Брнабић, српски члан Председништва БиХ Милорад Додик, министарка грађевинарства Зорана Михајловић, амбасадорка Кине Чен Бо.

Сурчин - Обреновац је прва деоница „Милоша Великог” у пуном профилу аутопута (шест трака).

Отварањем аутопута од Сурчина до Обреновца, аутопут „Милош Велики” (Коридор 11) ће преко Сурчинске петље бити повезан са Коридором 10 и Београдом, што ће елиминисати гужве на обреновачком путу.

(Фото Танјуг)

Такође, вожња од Сурчина до Обреновца ће бити бесплатна пошто ће се путарина наплаћивати тек од рампе код Обреновца.

То је, иначе, први аутопут који је урађен пре званичног рока и без икаквих додатних трошкова.

Нови аутопут има укупно 12 мостовских конструкција, распона од 11 до 1.581 метра, као и две велике петље Сурчин и Обреновац.

Највећи мост код Обреновца дужине 1.581 метар и ширине 29 метара, на ушћу Колубаре у Саву, урађен је са 27 стубова и 33 распона, а уграђено је 88.000 кубика бетона и више од 11.500 тона арматуре.

Такође, у трасу аутопута од Сурчина до Обреновца уграђено је више од 2,7 милиона кубика песка и око 190.000 тона асфалта.

Велики мост код Обреновца састоји се од јужног и северног приступног моста, као и главног моста који је грађен системом „крлетке”, што подразумева истовремену изградњу приступних мостова и спајање према главном распону.

Распон између стубова на мосту је 275 метара.

Тај мост је у јуну ове године спојио сурчинску и обреновачку страну, то јест обале Бољеваца и Барича.

(Фото Д. Алексић)

Иначе, на том месту се налази и највећи пловни пут Саве у ширини од 150 метара. Висина главног распона моста је око 20 метара над водом при средњем водостају.

Мост је ослоњен на укупно 54 стуба, у сваком смеру по 27, док је растојање између стубова око 55 метара на приступним мостовима. Главни распон над реком састоји се од три распона, два крајња по 96 метара и средишњи распон на мосту дужине 178 метара који се налази на међународним пловном путу.

Деоница Сурчин - Обреновац подељена је на пет сектора: поред изградње моста, подразумева надвожњак преко пруге Остружница - Батајница, као и две петље Сурчин и Обреновац.

Петља Сурчин повезује нову трасу аутопута са обилазницом око Београда односно будућим путем од Новог Београда до Сурчина, то јест од Војвођанске улице и Булевара Јурија Гагарина.

Сурчинска петља спаја ауто-пут Е-75 са аутопутем Е-763 (Милош Велики) односно путне коридоре 10 и 11.

Та петља налази се отприлике између петље Добановци и остружничког моста, тако да ће возачи моћи до петље Сурчин да дођу са јужне стране преко Остружнице, а са северне од Добановаца.

Обреновачка петља је нешто мања од сурчинске, а састоји се од две мостовске конструкције односно два надвожњака и представља везу Коридора 11 са Обреновцем и околним местима.

Накнадно ће бити направљено ново искључење са аутопута у Јакову, на основу захтева локалне самоуправе, и то ће бити једино искључење на целој траси аутопута од Сурчина до Обреновца.

(Фото Танјуг)

Радови су званично отворени у марту 2017. године, а уговором је предвиђено да цела деоница Сурчин - Обреновац буде готова до 5. јануара 2020. Вредност радова је 233,67 милиона долара.

Путеви Србије су инвеститор, а пројекат се финансира из зајма Ексим банке Кине.

Пројекат изградње аутопута Сурчин-Обреновац подразумева изградњу четири возне и две зауставне траке, у укупној ширини од 29 метара.

Главни извођач је кинеска компанија China Communications Construction, чија је ћерка фирма China Road and Bridge Corporation (ЦРБЦ) градила и Пупинов мост на Дунаву између Земуна и Борче.

У 2020. треба да почну и радови на спајању Новог Београда са Сурчином односно прављењу градског аутопута у дужини од 7,9 километара.

Поред тога, на траси Коридора 11 према Црној Гори, до краја 2021. требало би да буде завршена и деоница од Чачка до Пожеге.

Најављено је да би уговор за наставак градње аутопута од Пожеге до Дуге Пољане могао да буде потписан током 2020. и онда би остало још последњи део аутопута до Бољара на граници са Црном Гором.


Коментари13
2b261
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Radivoje
Dokle bre ljudi. Ima li taj predsednik neki drugi posao osim da pred kamerama otvara parčad autoputeva. Te otvara početak radova te zatvara, ali uvek pred kamerama RTS-a, dovedenim radnicima iz oližnjih preduzeća i u društvu Dodika. Zli jezici kažu nikad se više nije asfaltiralo i nikad više "ugrađivalo". Što je mnogo mnogo je. Srećom ničija nije gorela do zore".
Lek Galenika
Pusten u promet ponos Srbije koji spaja Vojvodinu i Sumadiju.
ВлаДо
Код нас се све ради наопако.Па ова деоница је прва требала бити изграђена и пуштена а не она од њиве до њиве која је затим морала бити и поправљана па тек онда пуштена.Срећом изгледа су се опаметили па моравски коридор граде правилно.Прво деоница од постојећег аутопута до Крушевца.
Tanjica
Jos jedna u nizu dobrih investicija. Sada imamo auto- put koji moze da se poredi sa putevima u razvijenim evropskim zemljama.
Crnipetak
Od velikog znacaja za Srbiju. Srbija napreduje u svakom pogledu

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља