субота, 29.02.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:19
АУТОМОБИЛИЗАМ

Пуњење батерија за 10 минута

Научници са универзитета Пенсилванија пронашли су начин како да брзо напуне литијум-јонске батерије у електричним аутомобилима
Аутор: Александар Тодоровићсреда, 18.12.2019. у 12:40
(Фотографије Пиксабеј)

Највећа мана електричних аутомобила, осим тешких батерија које заузимају доста простора, јесте и време потребно за пуњење када се испразне. Међутим, научници са америчког универзитета Пенсилванија праве нову врсту батерије која ће после десетоминутног пуњења моћи да пређе готово 300 километара.

Они тврде да је кључно за брзо пуњење литијум-јонских батерија њихово брзо загревање на 60 степени Целзијуса и моментално хлађење.

Веома кратким излагањем високој температури смањује се и опасност да се батерија поквари или оштети, преноси часопис Популарна механика.

У већини случајева, брзо загревање и хлађење батерије смањује њен век трајања, али, научници се надају да су пронашли начин да то избегну тако што су строго ограничили време изложености батерије високој температури. У томе им припомаже танки слој никла којим је батерија обавијена, а који служи да упија топлоту и доприноси да се ћелије батерије подједнако пуне.

Уколико се њихов рад покаже као добар, биће отклоњен један од највећих недостатака електричних аутомобила – споро пуњење батерија.


Коментари8
03b45
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

ВлаДо
Иза ових електричних аутомобила крије се велика подвала и премештање локалитета уз повећање загађења на планети.Уместо загађења локалитета где се крећу аутомобили доћи ће знатно већег загађења локалитета где се буду вадили литијум и остали елементи та изградњу батерија.Да вам буде схватљивије Београд ће бити знатно мање загађен али ће загађење око реке Јадар како воде тако и ваздуха где се налази јадарит бити вишеструко веће него до сада рачунајући Србију у целини.
Stevanović
Rješenje bi moglo biti u upotrebi standardizovane baterijske kasete, prethodno napunje, kompatibilne vozilima. Vozilo staje na označeno mjesto, robotika instalirana ispod nivoa odvaja praznu kasetu sa donje strane vozila i iz podzemnih šaržera ubacuje novu. Bilo bi brže od točenja. Kasete bi mogle da se pune u postrojenjima i razvoze el.stanicama. Naravno ovo je samo tehničko rješenje u primjeni el.energije, ostaje problem ukupnog nedostatka energije kao takve.
Боба
Свеједно, корист од електричних аутомобила не постоји кад је у питању смањење употребе фосилних горива. Штавише већа употреба електричних аутомобила повећала би емисије гасова у производњи струје и у производњи и рециклажи батерија. Мотори на гас загађују мање околину него и електрична и дизел возила.
vox populi
Ljudi moji, da li vi znate koja oprema treba da se za 6 minuta prebaci stotinak kWh iz el. energ. mreže u baterije?! To nije moguće. Kakve bi to bile trafostanice, kabeli..... To je ogromna struja (struja u Amperima) i to je nemoguće.
Logika
Sjajno!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља