субота, 11.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 24.12.2019. у 13:22

Нови торањ контроле лета на београдском аеродрому

(Фотографије Бета/МСГИ/Милета Мирчетић)

Уговор за радове на изградњи проширења (анекса) зграде Центра контроле летења (СМАТСА) у Београду са савременим торњем Аеродромске контроле летења висине 75 метара, потписан је у присуству потпредседнице владе и министарке грађевинарства Зоране Михајловић.

Вредност уговора је 17,5 милиона евра, а први радови почеће одмах после новогодишњих празника, речено је након потписивања у Влади Србије. Михајловић је истакла да више од 50 година није направљен нови торањ који је свакако потребан, ако се има у виду развој аеродрома „Никола Тесла”.

„За нас је 2019. била година инфраструктуре, много смо урадили у сви секторима, али могу да кажем да је ваздушсни саобаћај још од 2014. био вид транспорта који је већ био по стандрима у ЕУ. Много смо улагали у ваздушном саобраћају, у аеродроме Никола Тесла у Бегораду, као и аеродроме у Нишу и Краљеву”, рекла је Михајловић и подсетила да се пре тога дуго није улагало у ваздушни саобраћај.

Каже да је цео инвестициони програм СМАТСА до 2023. године вредан 126 милиона евра. „Држава итекако сматра да је то важан вид саобраћаја у који треба улагати”, нагласила је Михајловић.

Најавила је да ће почети и изградња торња на аеродрому у Нишу пошто је тај аеродром важан за тај део земље. Такође, Михајловић истиче да ће 2020. почети и изградња нове писте на аеродрому код Краљева.

Постојећи торањ на аеродрому „Никола Тесла” у Београду изграђен је пре више од 50 година, а изградњом новог контролног торња створиће се услови за неометано и квалитетно пружање услуга контроле летења, који ће пратити повећан обим саобраћаја.

Нови торањ са анексом биће повезан са постојећом зградом центра. Торањ ће бити висине 75 метара, а купола има површину од 100 метара квадратних. Уговор су потписали директор Контроле летења Србије и Црне Горе (СМАТСА) Предраг Јовановић и директор предузећа Енергопројект - Високоградња Зоран Михаиловић.

Извођач радова је конзорцијум који чине Енергопројект високоградња, Енергопројект опрема и EMPEX. Потписани уговор је део је Програма SUSAN - Модернизације система контроле летења.

Инвестициони програм СМАТСА вредан је укупно 126 милиона евра и финансира се из средстава Европске банке за обнову и развој, Европске инвестиционе банке и СМАТСА, преноси Танјуг.

Коментари7
2ba3f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ненад Рајковић
Може ли неко стручан да објасни да ли је стварно потребно да висина торња буде оволика!?
Ненад Рајковић
А откуд, драга Радмила, Сматсу паре и иначе. Од контроле летења?
Radmila Mišić
U članku lepo piše da je to investicija SMATSA a ne aerodroma ali treba čitati šta piše a ne šta se nekom sviđa da pročita.
jedna učiteljica
A ko je osnivač SMATSE?
Милош
Колико знамо, београдски аеродром сте плава госпођо са фасадом продали. Зар торањ не треба да прави купац, а не држава Србија??? Какве ли сте то уговоре склапали??? Ваљда у "корист" народа!!
Marko
Nismo prodali kontrolu leta već aerodrom. Ovo gradi kontrola letenja.
Vesa D
..u pravu si ..akomulacija jednog preduzeca se izracunava kad se odboju porezi rashodi i zarda ..od oststaka se ulaze u prosirenu reprodukciju i krecenje ..gde su im..a sto bi reko narod ispada da im je samo nadnica- -guzica..

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља