четвртак, 27.02.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:50

Јавним возилима жуте траке, бахатим возачима казне

До краја јануара требало би да „пожути” додатни број трака у централним улицама
Аутор: Дејан Алексићуторак, 24.12.2019. у 19:30
У жуту траку претворена је раскрсница Улице Милентија Поповића и Булевара Михајла Пупина (Фото М. Величковић)

На измаку године коју су обележили саобраћајни колапси, несносне гужве у центру града и муке у јавном превозу надлежни су решили да колико-толико заведу ред на саобраћајницама и главна чворишта мало раскрче.

Једна од последњих новина јесте обележавање жутих трака на неколико локација у центру где се годинама стварају закрчења, а којима пролазе бројна возила јавног превоза. У жуту траку, којом искључиво смеју да се крећу аутобуси, трамваји и такси возила, претворена је раскрсница Улице Милентија Поповића и Булевара Михајла Пупина и то у делу којим се крећу пре свега трамваји. Ово није необично јер је у Милентија Поповића траса трамваја годинама крајња у десној траци, коју такође најчешће користе и аутобуси.

Бољи проток јавних возила требало би да буде и у Омладинских бригада јер је она обележена жутом траком у оба смера, од кружног тока код Општине до Јурија Гагарина. У Булевару ослобођења трамвајске баштице обележене су као жуте траке од Ветеринарског факултета до кружног тока на Славији.

Свим наведеним улицама свакодневно од јутра до вечери креће се велики број аутобуса и трамваја. Али Булеваром ослобођења, Улицом омладинских бригада и у Милентија Поповића тракама, које су коначно претворене у жуте, до сада су се истовремено кретали и приватни аутомобили који су успоравали проток јавног саобраћаја. Редовне слике на овим деоницама биле су да поједини аутомобили, како би брже прошли, наизменично прелазе из средишње у крајњу десну траку и обрнуто. То је возачима трамваја и аутобуса стварало велике муке због чега су они морали да успоравају и нагло коче да не би дошло до судара. Колико ће исцртавање наменских жутих трака за јавни превоз заиста растерати овај део коловоза од приватних четвороточкаша остаје да се види. Али, надлежни увелико најављују да ће казне, и то ригорозне, и те како стићи власнике аутомобила, ако наставе са праксом заузимања крајњих десних трака. Поготову што би до краја месеца, али и у току јануара, требало да „пожути” додатни број трака у централним градским улицама. У жуту траку би до краја 2019. требало да буде претворена трамвајска баштица у Булевару краља Александра у смеру ка граду, нарочито због гужви које се тренутно стварају на раскрсници са Мите Ружића. Убрзо би требало да „пожути” и део коловоза у Булевару војводе Мишића, од Радничке до „Темпа”, али за разлику од претходно наведених локација ту ће режим жутог, односно првенства за јавна возила, важити само од 7 до 9 и од 15 до 18 часова.

Жута трака од „Газеле” до Моста на Ади биће продужена до „Темпа”, а у Јурија Гагарина она ће до краја месеца бити урађена и од Омладинских бригада до Моста на Ади у оба смера.

Ко редовно крстари центром града добро зна да су управо у Булевару војводе Мишића свакодневне гужве, у које, разумљиво, упадају и трамваји, а нарочито аутобуси који се сливају из периферних делова ка центру. Зато би, ако се буде поштовао режим жутих трака у овом делу града, шофери и путници у јавном превозу коначно могли да рачунају на нешто краће путовање.

Као добар потез надлежних, путници у јавном саобраћају већ су оценили одлуку да Улица Јаше Продановића од Цвијићеве до Таковске постане једносмерна за путничка возила, а да двосмерна остане само за тролејбусе. У пракси то значи да из Цвијићеве више аутомобили неће моћи да користе Јаше Продановића као пречицу до Таковске.

– У овом делу се до сада увек стварао чеп и семафори су дуго држали црвено за укључење из Јаше Продановића у Таковску. Осим тога, због бројних аутомобила на овој деоници, мало-мало па су се на раскрсници Цвијићеве и Јаше Продановића

дешавали судари. Зато је ова одлука, када је реч о будућем функционисању пре свега, добра за троле – истакла је суграђанка Татјана Бабић.

До краја јануара у овом делу града возачи ће морати да се навикну и на нови режим вожње у Улици Илије Гарашанина јер ће бити забрањено скретања лево из Илије Гарашанина у Таковску. Убудуће ће возачи морати да иду прво из Илије Гарашанина у 27. марта па тек онда у Таковску. Улица Илије Гарашанина ће осим тога на потезу од Мајора Илића до Таковске добити жуту траку. Биће занимљиво да се види како ће убудуће на простору између Илије Гарашанина, Мајора Илића и 27. марта функционисати саобраћај јер ће ускоро бити отворена и огромна Палилулска пијаца која ће несумњиво утицати на прилив додатних возила и стварање додатних гужви.

Да, колико-толико, продишу градске саобраћајнице требало би да допринесе и претварање у жуте траке досадашњих зауставних трака на делу ауто-пута кроз Београд. Али, ово већ не зависи од града, већ од одлуке „Путева Србије”.


Коментари11
b2af2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Bane
Kružni tokovi su zakon...
Neko iz Grkljane
Zar nije počeo metro da funkcioniše?
Marko
Recimo, idu taxi vozila zutom trakom i kolega napred stane da primi musteriju. Jel treba sad taxi iza njega da saceka ili da divlja u ostale u beloj traci ? I kada ce se prepreke na ulicama kojih toliko ima da vise usporavaju saobracaj nego sto koriste da se zamenjuju pasarelama ? Taksisti uopste ne daju migavce, voze preko linija ( blokiraju obe trake ) , seku krivine, i uopste neobicno se bahato ponasaju u voznji. Jel ima neki zakon prema njima ili samo prema nama ?
Stići će, dok kažeš metro
"Zakon" kaže da treba da dobiju po 5000€. I šta sad? Je l to protiv-zakonito? I zašto se uopšte sada spominju taxisti, sada, kada treba da uživamo u srbijici? Marko, godine su zlatne, pustite taksiste na miru i vozite se po 400km novih autoputeva. Vozite pažljivo. Neko vas voli...
Препоручујем 3
Marko
Recimo, idu taxi vozila zutom trakom i kolega napred stane da primi musteriju. Jel treba sad taxi iza njega da saceka ili da divlja u ostale u beloj traci ? I kada ce se prepreke na ulicama kojih toliko ima da vise usporavaju saobracaj nego sto koriste da se zamenjuju pasarelama ? Taksisti uopste ne daju migavce, voze preko linija ( blokiraju obe trake ) , seku krivine, i uopste neobicno se bahato ponasaju u voznji. Jel ima neki zakon prema njima ili samo prema nama ?
Bogdan
Da li je moguće da su "žute trake" sve što "saobraćajni stručnjaci" mogu da smisle. Nije im palo napamet da naprave uvučena stajališta za GSP u glavnim ulicama, da naprave normalan izlaz sa autoputa na Dušanovcu i za Mirijevo i Kaluđericu. U apsolutno svakoj ulici u gradu može da se napravi nešto što će ubrzati i olakšati saobraćaj. Na kraju krajeva zašto bi taksi vozači trebali da budu povlašćeni i da koriste žutu traku i po kojoj to logici?
Piglet
Tako ti je to Bogdane, idu linijom manjeg otpora. Nisu u stanju ništa kapitalno da odrade, ni jednu površinsku raskrsnicu nisu rekontrusali u kružni tok, denivelisani ukrštaji su misaona imenica, rešavanje parkiranja na "5 minuta" koje su rak rana protočnosti saobraćajnica nisu ni pokušali da urade. Vrhunac sposobnii je kofica žute farbe i par znakova!
Препоручујем 19

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља