недеља, 05.04.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:31
Кад радови пробију рокове

Пешачки мост и потез од Рузвелтове до тврђаве рекордери у кашњењу

Претерано оптимистичне најаве даване за нови БАС и Савски трг, али и за неке пројекте који још нису ни почели, као што су обнова Кнеза Милоша и нови савски мост
Аутор: Дејан Алексићнедеља, 29.12.2019. у 21:21
(Фо­то Н. Не­го­ва­но­вић)

Када су се неколико дана уочи званичног почетка лета у јуну зачули први багери у Краљице Марије и 27. марта, тешко да је ико од Београђана могао да замисли да ће обнова саобраћајница од Рузвелтове до тврђаве трајати унедоглед. Ова реконструкција само је једна од обнова које су пробиле првобитне оптимистично најављиване рокове, као што су пасарела од тврђаве до Бетон хале, нови БАС, Савски трг, подвожњак између Булевара уметности и Булевара Црвене армије. За нека пробијања рокова били су одговорни извођачи, за нека градски и републички органи који нису урадили посао како треба, а за нека градски челници који су давали претерано амбициозне најаве.

Од Рузвелтове до тврђаве – негативан утисак године

Негативан утисак године Београђана je, ако се може судити према њиховим реакцијама, обнова саобраћајница од Рузвелтове до тврђаве. Тачније, до Дринчићеве улице, јер је обнова Краљице Марије, 27. марта, Џорџа Вашингтона и Цара Душана, која је требало да буде завршена до краја децембра, стигла само до Бајлонијеве пијаце. Ипак, ни ту сав посао није окончан. И даље се раде тротоари, а на делу од Булевара деспота Стефана до Дринчићеве чак ни коловоз није завршен. Житељи главног града ће ову годинама најављивану реконструкцију памтити по много истовремено раскопаних, а недовршених тачака, прескакању разрованих саобраћајница, ходању привременим козјим стазама, гажењу по блату и прашини, саобраћајним колапсима, поремећеном превозу који од летос до дан-данас није нормализован нити ће бити у скорије време. Мали број мајстора и отезање са завршетком појединих радова биле су чешће слике него мноштво радника на градилишту и брзо завршавање одређених послова. Уместо сређених тротоара, паркинга и коловоза, Београђани су на овој деоници за сада добили делимично уређене, неповезане пешачке стазе, делимично сређене саобраћајнице и гомилу обећаних и ноншалантно пробијених рокова. На оно што су обећали, надлежни се нису освртали претерано. Једино су покушали да оправдају драстично кашњење у Улици краљице Марије за коју су наводили да су проблем непредвиђени радови на инсталацијама.

Савски трг у мају уместо на Сретење

Као и за потез од Рузвелтове до тврђаве, и реконструкција Савског трга најављивана је више пута претходних година. На почетку године градски челници су самоуверено најављивали да ће преуређен трг осванути ове јесени, онда је у току августа као рок истакнуто Сретење 2020, али ни он се неће остварити. Припрема терена за уређење Савског трга полако је започета тек у току лета рушењем првих нелегалних објеката прекопута Поште у Савској и уклањањем гранитних коцака са дотадашњег платоа. Ипак, обимнији радови започети су тек у новембру када је затворена дотадашња окретница аутобуса. За саобраћај су остављене централне коловозне траке на тргу, а онда су кренули обимнији радови на простору некадашње окретнице и старог уздигнутог платоа. Главнина радова тренутно се обавља управо на овом простору, по ободу трга, где ће се убудуће налазити коловозне траке и трамвајске шине. Осим нових саобраћајница, треба да се уреди централни пешачки плато, да се постави огроман споменик Стефану Немањи, али и да се уради нова црпна станица и посади доста новог зеленила. Као нови циљни рок за завршетак свих радова на Савском тргу надлежни су недавно навели крај маја.

Ду­го иш­че­ки­ва­ни тро­то­а­ри у Ули­ци кра­љи­це Ма­ри­је (Фото Д. Алексић)

Дуг пут до пречице између тврђаве и пристаништа

Почетак њене градње најављиван је за јун 2016, али одмах на почетку се озбиљно закаснило. Радови на пасарели од стотинак метара која ће бити веза између Савског пристаништа и Београдске тврђаве кренули су тек пре петнаестак месеци, односно у јесен 2017. И то је било тек прво међу многим кашњењима када је реч о градњи овог пешачког моста који је требало да буде завршен за 420 дана. На измену рокова утицало је препројектовање темеља да не би биле оштећене затеге из 1914. од којих је изграђена обалоутврда. После тога, план је био да сви радови буду окончани до маја 2019. или почетком лета. У међувремену се као препрека појавио нелегални објекат од 400 квадрата тик уз пасарелу. Он је порушен тек у јуну ове године.

После тога Дирекција за грађевинско земљиште могла је да затражи дозволу за другу фазу уређења простора између Бетон хале и ресторана „Бела виста”. Последњи рок каже – пасарела ће бити проходна најраније у априлу 2020. Управо до тада требало би да буде завршено сређивање простора између моста и поменутог ресторана. Јер коришћење пасареле немогуће је док се не среди простор око ње, за шта је инвеститор добио грађевинску дозволу тек крајем октобра.

Новобеоградски подвожњак на јесен

Директну саобраћајну везу булевари Црвене армије и Уметности пробијањем железничког насипа требало је да добију крајем ове године или најкасније почетком наредне. Али на њу ће возачи моћи да рачунају најраније тек од септембра 2020. У овај посао „Енергопројект” је уведен августа 2018. када је добио рок од 480 дана, што значи да је све требало да буде завршено крајем 2019. или почетком 2020. Ипак, у међувремену надлежни у граду донели су одлуку о измени уговора о овој јавној набавци којом је рок за завршетак целог посла продужен до 26. септембра 2020. Разлог за то било је што је „Енергопројект” крајем јуна ове године затражио да за израду техничке документације добије додатних пола године од дана добијања локацијских услова уз напомену да радови на терену могу да почну најраније 1. марта 2020. Овај захтев извођач је оправдао кашњењем у издавању неопходних услова. Процедура прибављања тих услова од Министарства грађевинарства започета је у децембру 2018, али услови су добијени тек половином јула ове године.

За нови БАС и 2020. под знаком питања

Градски оци су се у лето 2017. хвалисали да ће са новог БАС-а у Блоку 42 путници кретати од лета или јесени 2019. Почетком 2018. надлежни у граду су истакли да су радови почели и да ће све бити готово за 18 месеци, односно у току лета 2019. Чак су се и ове године градски челници разбацивали најавама, од којих је једна гласила да ће станични плато новог БАС-а бити готов до краја године, а цела станица до краја 2020. Све то време надлежни у БАС-у су мудро ћутали. О роковима су почели да причају тек пошто су у Блоку 42 ове године кренули озбиљнији радови на будућем станичном платоу. Kако су навели у овом предузећу, станични комплекс за путнике биће отворен тек када све буде завршено, уз напомену да није сигурно да ће нова станица бити изграђена 2020. јер су рокове продужиле административне заврзламе.

Реконструкцији никад краја (Фото Д. Алексић)

Уместо на терену, многи послови само у најавама

Пред крај 2018. градски челници су најављивали велике инфраструктурне пројекте за 2019. Међу њима је била реконструкција Кнеза Милоша и градња огромне подземне гараже испод ове улице (пројекат чији је почетак радова најављиван и за 2017). Обнова Кнеза Милоша је у току 2019. померена за 2020. када је обзнањено да се одустаје од помпезно најављиване подземне гараже. И за нови савски мост свака наредна година је баш та у којој ће он почети да се гради, али на терену се ипак не дешава ништа озбиљно. Његов почетак градње је Синиша Мали као градоначелник за наш лист 2016. најављивао за 2017. уз напомену да ће постојећа лучна конструкција бити сачувана. Почетком ове године старт градње новог моста најављен је за лето 2019, а према последњим најавама, овај посао ће кренути тек 2020. Годинама се најављују и Топчидерски тунел и тунел од Савске до Дунавске падине, али за сада је све углавном остало само у причи. На терену ништа ново. 


Коментари14
830ac
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

pobratim
Pa repet je vec oproban i dobro uigran: - Namestenim tenderom se posao daje prijateljsko/rodjackoj firmi gde u zvanicnu ponudu ulazi jedna cifra - Posao se ceni nize nego sto je realno da bi se planirano probili rokovi i doslo do rebalansa plana sa novom cenom koja nikad nije u potpunosti dokumentovana - Grad kao narucilac posla je ucenjen jer su ulice raskopane pa mora da plati vise - Na kraju svi ucesnici cirkusa dobiju bonuse direktno placene od strane poreskih obveznika dok ti isti ispastaju
veselnik
To je recept za "male" poslove, a za "velike" (koridori i sl.) prave se dilovi za provizije sa strancima. Dalje je scenario isti. Sta rade debelo placene firme (i domace i strane) za nadzor, jer se redovno izvode i placaju radovi loseg kvaliteta? Kako i zasto je nestala tema Grdelice, troskova i odgovornosti?
Препоручујем 4
dragan
rokovi nisu bitni, kao ni kvalitet ono malo radova koji su završeni, raspadao se tako i neotvoreni trg Slavija, preslagala se kocka na trgu Republike... bitno je da se u gradskoj upravi Beograda deli 13 plata, regres, socijala....
Branislav
Svaka cast za clanak,ali vazno je da se oni-gradski celnici-razbacuju parama i dele nekakvu socijalu partijskim i ostalim poslusnicima u gradskoj skupstini!!!!!+
Marina
Kad slusate Vesica, mi skoro da imamo drugi Njujork, kad izadjete u grad, kao da je ratno stanje - nista nije zavrseno, nista ne funkcionise kako treba i potpuno, blata do kolena, saobracajni kolaps a radnika na trasama tu i tamo, tek po neki. Ako ih i ima, vecina sedi i ceka, ne zna se sta, dok jedan ili dvojica nesto rade. Uglavnom, obecanja, obecanja, obecanja puna korpa. Ali, danas otvorise Palilulsku pijacu. Gledala sam reportazu na TV, odnosno najvise Vesica kako se sepuri na pijaci.
Joh
Vesiću nikad ti neću oprostiti bauljanje po Dzordza Vašingtona gde mi otac od 90 godina ne može izaći ispred svog ulaza.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља