уторак, 29.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 04.01.2020. у 13:31

„Боинг” више није највећи произвођач авиона

(Фото EPA-EFE/GARY HE)

ЊУЈОРК – Амерички произвођач авиона Боинг у прошлој години суочио се с бројним проблемима, а највећи је приземљење њиховог најпродаванијег авиона „Макс 737”, до чега је дошло након две фаталне несреће.

С друге стране, конкурент, европски произвођач авиона Ербас, испоручио је рекордан број летелица у децембру, чиме је премашио циљану количину за 2019. годину, пренео је Танјуг.

Ербас је тиме преузео прво место у свету по производњи авиона од свог америчког конкурента.

Ово је први пут након 2011. да Ербас престигне Боинг по продаји авиона.

Ербас је током 2019. године испоручио 863 летелице, што је за 7,8 посто више него 2018. године, када је испоручено 800.

Радници Ербаса обично не раде током божићних и новогодишњих празника, али је ове године компанија позвала велики број радника да откажу одморе како би завршили авионе чија је продаја већ уговорена.

Коментари9
1bcdc
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

феликс1956
Скоро свака већа авионска несрећа у путничком саобраћају XX века имала је, за последицу, доношење нових техничких решења и нових регулатива. На жалост све је то прескупо плаћено-животима путника, посаде, а у понеким случајевима и животима људи на земљи. И опет ће се десити неки пројектантски пропуст у "Боингу" и "Ербасу" који ће однети нове жртве. Само је питање времена када ће се то десити....на жалост.
737 MAX
I sve zbog jedne signalne lampice (upozorenje protiv poniranja) koja se ugradjivala kao dodatna oprema. Kao kad bi na autu zmigavci ili rucna kocnica bili dodatna oprema. Profit, zarada kostala par stotina zivota.
Milenko
kinezi uskoro preuzimaju prvo mesto ,zajedno sa rusima
Stevanović
Kako se sjećam, kinezi još nisu tehnološki sposobni zaproizvodnju najvećih putničkih aviona. Imaju jedan model sa približno 200 mjesta u nekoj maksimalnoj varijanti, sa napomenom da su im Rusi za njega dizajnirali ekonomski efikasno krilo. Prvo treba da uđu u klub proizvodjača najvećih aviona. Za sada su to samo, USA, EU i Rusija.
Djole
Majstorija nije toliko u avionu koliko u motorima prigodnim za putnicki saobracaj koji trebaju biti tihi, ekoloski prihvatljivi na aerodromimama...ukratko sve ono sto Rusi i pored ogromnog iskustva u vojnim mlaznim motorima ne mogu da naprave pa su odustali od serijske proizvodnje svog putnickog aviona (prototip uradjen pre oko 5 godina). Jedine zemlje koje proizvode mlazne motore prigodne za vece putnicke avione su SAD (Pratt & Whitney i General Electric) i Britanija (Rolls-Royce).
Братимир
Последњи пасус говори много о правима радника у ЕУ. Јасно је да ће ово „такмичење" између произвођача авиона да пукне радницима о леђа.
Skretnicar
Hajde Trampe sankcije Erbasu! Kako oni mogu vise od Boinga ? Amerika na prvom mestu, po bilo koju cenu, makar i ratom.
stanimir
Podrugljivi ste , ali imam osjećaj da niste svjesni kako ste pogodili. Slijedi bezobzirni sukob EU i SAD. EU će izgubiti.
Vetar duva
Avioni Airbus-a predstavljaju sigurnosni rizik za Americke gradjane, pa ce firme i pojedinci koji saradjaju sa tom kompanijom biti kaznjeni.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља