субота, 22.02.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:39
ДИЗАЈН

„Кост” − за седење

У 20. веку тежило се облику намештаја који ће савршено кореспондирати с људским потребама
понедељак, 30.12.2019. у 12:30
(Фотографије из приватне архиве ауторке)

Као што људско тело има скелет од костију, имају га и ствари. Нешто мора да их држи у жељеном положају. Променљивом или непроменљивом. У случају столице, скелет такође може бити адаптабилан (с нагибом леђног наслона који се прилагођава потребама, са седиштем чија је висина променљива и слично), а може бити и једном заувек дефинисан у одређеном положају и облику. У случају столице „кост”, скелет је фиксиран у једном положају.

Ова прича о скелету асоцијација је на назив столице који је аутор дао свом делу а то је − „кост”. Многи дизајнери намештаја 20. века тежили су тзв. „органском” дизајну, облику намештаја који ће савршено кореспондирати с људским потребама. Некада су њихове тежње биле суштинске на темељу ергономије и специфичности живог организма чији се положај непрекидно мења, из часа у час, из трена у трен, мења се с местом радње, с годинама или расположењем. Некада су њихове тежње биле формалне природе, као што је случај с овом столицом. Она има костур и зове се „кост”, али тај костур − скелет – нема зглобове који би га чинили адаптабилним, већ само једну сјајно уобличену форму која од кости ствара префињену скулптуру. Не може јој се оспорити допадљивост уз адекватне асоцијације, али јој се може оспорити прилагодљивост. Костур столице „кост” израђен је, или боље рећи извајан је, од масивног дрвета јавора и веома примамљиво изгледа. Не буди сумњу у стабилност и сигурност седења, напротив, мами вас да столицу испробате и њену ексклузивност тестирате. Лепо обликовано седиште од пресоване јаке коже слично седлу, држаће вас безбедно у седећем положају. Неће вам бити потребне узде да зауздате столицу, слободно јој се можете препустити и веровати да сте на сигурном.

 Рос Ловегров

Британски дизајнер, рођен је 1958. године у Кардифу у Велсу. Студирао је дизајн на Политехници у Манчестеру, а затим завршио студије на Ројал колеџу за уметност у Лондону. Осамдесетих година радио је пројекте за „AEG” и „Епл”. После тога бавио се дизајном ентеријера, и то веома успешно за „Knoll International” у Паризу. Године 1987. оснива дизајн студио с колегом Жулијаном Брауном и то партнерство трајало је до 1990. После тога оснива у Лондону самостални дизајн студио − „Студио X” и од тада веома успешно сарађује с најпознатијим светским произвођачима намештаја и опреме за ентеријер, као што су „Кнол”, „Дриаде”, „Конели”, „Капелини”, „Артелуће” и „Моросо”. Веома много је експериментисао на тему „органског дизајна”, актуелног још од средине 20. века. Најчешће су ти експерименти били формалне природе, јер се крајем 20. века трагало превасходно за новим формама у дизајну више него за самом његовом суштином.

Арх. Радмила Милосављевић
www.dopisna-skola-ambijent.rs


Коментари0
e6a98
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља