петак, 28.02.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:03

Нови аутобуски превозници за Нишлије

Одлуком комисије за избор најповољнијих понуђача градски и приградски саобраћај у наредних седам година организоваће домаћи „Нишекспрес”, београдска „Ласта” и „Стрела” из Ваљева
Аутор: Тома Тодоровићчетвртак, 09.01.2020. у 19:00
Градски превоз у Нишу (Фото Т. Тодоровић)

Ниш – Последњих дана децембра претходне године завршен је конкурс (тендер) за прикупљање најповољнијих понуда за организовање јавног саобраћаја у наредних седам година, након чега је комисија за избор донела одлуку ко ће од 1. фебруара превозити Нишлије. Према тој одлуци, најповољнији понуђачи, то јест аутобуски превозници који су понудили најкомфорнији превоз су локална фирма „Нишекспрес” и конзорцијум који чине „Ласта” Београд и „Стрела” из Ваљева. Остали учесници на тендеру нису понудили ниво услуга који би одговорио критеријумима које је тражио град, тако да ће ова два превозника кроз двадесетак дана почети да превозе грађане Ниша и околних насеља на градским и приградским линијама. Наравно, одлука још није правоснажна – рекао нам је Милан Милић, директор нишке Дирекције за јавни градски превоз, пошто сви учесници тендера имају право жалби.

– Верујемо да се нико неће жалити и да ће кроз неколико дана ова одлука постати извршна, што значи да ће „Нишекспрес” и „Ласта” са „Стрелом” већ првих дана наредног месеца преузети организовање превоза наших суграђана на свим досадашњим, али и новим линијама које наша дирекција планира да ускоро уведе – рекао нам је Милић.

Поред изабраних превозника за градски и приградски превоз у Нишу своје понуде поднеле су и фирме „Вуловић транспорт” из Крагујевца, „Ћурдић” ДОО Београд и „Арива Литас”, која је и до сада учествовала у превозу Нишлија, рекао нам је први човек Дирекције за јавни градски превоз Милан Милић. А градоначелник Ниша Дарко Булатовић рекао је за „Политику” да ће на нишким улицама и свим линијама између централног градског језгра и градских и приградских делова, као и до свих сеоских насеља бити уведено много новина, а саобраћај бити квалитетнији:

– Нови план организације градског саобраћаја у нашем граду сачињен је после студија и анализа, као и процена о потребама грађана. Зато ће сви оператери у градском саобраћају морати да поседују модернија возила. Један од основних услова је да аутобуси буду новије производње и нископодни, како би и деца и стари, односно најмлађи, али и тешко покретни лако могли да улазе или излазе из њих. Возила ће бити с обавезним клима уређајима, електронским обавештавањем путника и рампама за инвалидна лица, чиме ће комфор корисника бити подигнут на виши ниво. Планирано је да се саобраћај у односу на досадашњи организује чак за 400.000 километара више годишње, до чега ћемо доћи увођењем нових полазака и продужењем постојећих линија. Нови план сачињен је и на основу предлога грађана из свих делова Ниша и околних насеља, па верујемо да ће сви корисници бити задовољни – рекао нам је Булатовић.

Имајући у виду да ће у наредних седам година (до сада су уговори с аутобуским превозници потписивани на пет година) за организовање јавног градског саобраћаја у Нишу бити уложено чак 10,7 милијарди динара или више од милијарде и по у свакој од наредних година, јасно је што се пред избор нових оператера много више него до сада водило рачуна ко ће превозити Нишлије, а критеријуми су били оштрији. Средства која ће се издвајати биће од наплате дневних, појединачних и месечних карата, као и делом од дотација из градског буџета.


Коментари1
9e9e5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

RobinHoodisGood
Ima da dovezu krseve.Nis expres mozda ima 5 autobusa koje su "novije" proizvodnje.Ostalo su krsevi. Zasto na tenderu gospoda nije raspisala tender za hibridne autobuse. Nis je vrlo zagadjen grad ! Kada se ljudi pocnu prevoziti u letecim autobusima, kod nas ce doci elektro autobusi.Kasnimo 100 godina od ostatka sveta. Bulativic samo prica, prica, prica...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља