уторак, 04.08.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 11.01.2020. у 20:50

Возачима код приватника иста права као и за оне у ГСП-у

(Фото А. Васиљевић)

Заменик градоначелника Горан Весић изјавио је вечерас да ће надлежне градске инспекције и комунална милиција почети проверу рада приватних превозника који саобраћају на делу линија јавног превоза.

Весић је у интервјуу за Срудио Б рекао да Град Београд уредно испуњава обавезе према свим превозницима, градском и приватним, који раде у систему јавног превоза, преноси Танјуг.

„Приватни превозници лепо зарађују радећи с градом, што показује њихово интересовање за линије које су се додељивале на тендерима. Последњих година су се, фигуративно, 'тукли' за те линије. Пошто ми испуњавамо своје обавезе према њима 'у дан', у наредном периоду провераваћемо како они испуњавају обавезе према грађанима који их уредно плаћају”, рекао је Весић.

Како је додао, биће контролисано да ли ради грејање у приватним аутобусима, да ли наплаћују карте, да ли возачи имају униформе...

Весић је подсетио и да је град купио прошле године 244 аутобуса и да купује још 100 нових аутобуса.

„Очекујемо и да приватници уложе у нове аутобусе, јер неки од њих возе европске 'кршеве'“, приметио је Весић.

Он је напоменуо да ће посебна пажња бити посвећена правима запослених код приватних превозника, посебно возача.

Како каже, град је много урадио на побољшању материјалног стања запослених у ГСП-у.

„Са исплатом јануарске зараде, 10. фебруара, плата возача у ГСП-у биће око 70.000 динара. Сви запослени добијају једном годишње солидарну помоћ у износу од 41.800 динара, а од ове године и регрес од 33.000 динара годишње. Прошлог месеца смо имали возаче који су, радећи више од других, зарадили више од 800 евра”, рекао је Весић.

Примера ради, навео је да је 2013. године просечна плата возача у ГСП била око 48.000 динара.

„Зато нама тренутно у ГСП недостаје око 30 возача, од скоро 2.900 колико их има, а пре три године је недостајало око 300”, додао је Весић.

Према његовим речима, возачи који возе код приватних превозника немају иста права.

Пренео је да су му се недавно пожалили возачи који раде код приватника и који траже да им град Београд помогне.

Они се, каже, жале да половину плате примају преко рачуна, а остатак „на руке”, без плаћених пореза и доприноса, да раде од девет до 14 сати дневно, да имају право на један слободан дан недељено, да раде скоро без годишњих одмора, да им се не исплаћује топли оброк и регрес који имају возачи ГСП…

Весић је поручио да је такво понашање према запосленима у приватним компанијама које имају уговор с градом недопустиво и да ће то пренети републичкој инспекцији рада, како би она реаговала.

Он је рекао да не жели да допусти приватницима да се возачи који свакодневно превозе десетине хиљада грађана израбљују и да им ускраћују права која имају по закону.

Како је навео, Србија, чији је председник Александар Вучић, правно је уређена земља у којој запослени имају заштиту коју им даје закон.

„Власници приватних превозника то морају да поштују и Град неће да допусти да их ми плаћамо, а да они израбљују своје запослене”, рекао је Весић.

Коментари3
ee5eb
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Саша Микић
''Прошлог месеца смо имали возаче који су, радећи више од других, зарадили више од 800 евра''. Је ли то на уштрб сигурности путника. Закон о саобраћају дозвољава професионалцима да возе 8 сати ''у цугу'' после којег морају имати обавезан одмор. Возити по аутопуту и у градском саобраћају није исто. Због тога су некад возачи имали смене од 6 сати, а у новије време им је то повећано на 8. Да ли неко контролише да ли возачи, односно они који их терају на то, поштују сатницу? Уморан возач је опасност
Саша Микић
@miladin Наравно да треба да важи за све. Само да додам још један податак пошто није било више места. Неки возачи возе и у ГСП и код приватника. Разумем да је таква ситуација код нас да људи морају да се сналазе да зараде за себе и породицу, али какав је учинак возача који одвоза смену од 8 сати, па настави још једну. Да ли он размишља о себи и о онима које вози?
miladin
A navedeno vazi samo za Beograd. Ako je zakon isti za sve treba svi i da se kontrolisu jer van Beograda je isti slucaj, a mozda i gori. Sve to je i u Krusevcu, Nisu, Velikoj Plani, Kragujevcu. Krajnje je vreme da pocne da se sprovodi zakon. Posle se cudimo sto nam vozaci odlaze iz zemlje.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља