субота, 24.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 13.01.2020. у 11:17 Тома Тодоровић
ПРЕКО ПУНЕ ЛИНИЈЕ

Којим путем до чистог ваздуха

Ниш се последњих месеци суочава с великим аерозагађењем, а у решавање тог проблема укључиле су се и градска власт и стручна јавност
Ниш (Принтскрин Јутјуб)

Ниш – Од средине јесени, Ниш је према бројним мерењима редовно сврставан међу средине с најзагађенијим ваздухом у Србији. Градско руководство одмах је реаговало и формирало радну групу чији је циљ израда краткорочних и дугорочних мера за побољшање стања животне средине.

У сагледавање проблема, као и проналажење и реализацију неопходних мера, осим чланова ове радне групе, укључени су и представници свих здравствених и научних установа које се баве заштитом здравља и очувањем човекове животне и радне средине.

Одмах се приступило усвајању дугорочних мера за смањење концентрације штетних материја у ваздуху. Закључено је да у граду на Нишави, због тога што је у котлини, нема много ветровитих периода, па је неопходно хитно и у што већој мери елиминисати коришћење угља и нафте и њених деривата. Дакле, као највећи извори загађења у Нишу означена су ложишта која за загревање користе фосилна горива као и моторна возила.

Међу краткорочне мере уврштена је потреба организовања благовременог обавештавања грађана о нивоу загађења у граду и организовање неопходних саветовалишта о томе. Ово се посебно односи на потребу да се о нивоу загађења информишу осетљиве категорије становништва попут мале деце, трудница, грађана у позним годинама и свих оних који имају здравствене проблеме и обољења респираторног система.

Уз оцену да је добро што се одмах реаговало у сваком погледу, па и формирањем радне групе за израду краткорочних и дугорочних мера за побољшање квалитета ваздуха, било је и другачијих, а такође стручних реаговања.

Нико не спори оно што се планира, али многи су се запитали да ли предложене мере треба да буду поређане обрнутим редом – да се међу краткорочне сврста укидање извора загађења (масовно коришћење угља и нафтних деривата), а да међу оне друге мере буде организовање (благовременог) обавештавања о високим нивоима и прекорачењима у загађењу атмосфера. Јер, објашњено је, праве и практичне користи било би одмах ако би се без одлагања свуда где је могуће затворили или угасили сви штетни извори загађења и када би се, као што је претходних година урађено у већем делу Ниша, извршила промена начина грејања – да се уместо фосилних горива пређе на гас. И да то буде главна краткорочна мера.

Коментари13
24aa0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

zoran
Drzava bi trebala kao u Evropskim zemljama, da subvencionise individualna domacinstva i da sa uglja i drva predju na pelet. Verujte, to bi svima pomoglo, svim gradovima u Srbiji.
Jelena
Strasno je sto se pojedinci greju na auto gume i cak i djubre. Komunalna policija bi to trebala da kontrolise a ne da juri babe sa dva bela luka na pijaci sto ne placaju porez na dobit!
Jovan Aleksic
Znaci, za zagadjenje u Nisu ipak nije kriva industrija - zelezara, termoelektrane, fabrika guma, itd, su u drugim gradovima.
Dule Astro
Niko stručan to ni ne tvrdi. Sva istraživanja govore da su glavni krivac individualna ložišt, tj, svi koji se greju na čvrsta goriva (koja dime). Pa nos vam valjda govori šta smrdi. Postoje i zvanični podaci (SEPA) koji se u realnom vremenu prate i gde se lepo vidi da zagađenje malo opada od 22-23h kada većina prestaje da loži.
Iz mog ugla
Mnogo dana u godini nebo je prekriveno razlivajućim avionskim tragovima i belom izmaglicom.Nisu za sve krivi "smederevci" i stari automobili.
Jelena
Moje nebo je svaki bogovetni dan prekriveno raznim avionskim tragovima u kojima je ko zna sta,sto pada na nasu zemlju.
Nidža
Забранити да се возе аутомобили који су старији од пет година. Ко има пара нека се вози ко нема бицикли и на посао. Просто и брзо решење.
Dule Astro
I time nećeš smanjiti zagađenje ni 20% koliko saobraćaj utiče na isto. Individualna ložišta su glavni problem (i kvalitet ogreva), a ne automobili.
Милан Панић
Blago vama Nišlije, ista priča kao i ovde u Beogradu "razmatramo, planiramo, obaveštavamo, analiziramo..." imate li vi u Nišu, mi ovde u Beogradu, Kragujevcu, Novom Sadu, Šapcu, Boru....još toliko zdravog razuma da posle toliko decenija za promenu izaberemo neke ljude koji hoće, znaju i vole da RADE?!
Jelena
I drugi veci svetski gradovi su imali slicne probleme pa su ih resili tako sto su se otarasili prljavih tehnologija (prodali nama i crncima) i sada su konstantno u "zelenom" na samo par stotina kilometara od nas.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља