уторак, 28.01.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:41

Изложбу Марине Абрамовић посетило 62.000 људи

За осигурање поставки у овој години из буџета смо добили нула динара. То показује однос према нама као институцији која је одржала програмску аутентичност, каже Слободан Накарада, в. д. директора Музеја сaвремене уметности
Аутор: Милица Димитријевићсреда, 15.01.2020. у 09:27
(Фото ЕPA-EFE/Аndrej Cukic)

Марина Абрамовић и њена ретроспективна изложба „Чистач” привукла је близу 62.000 посетилаца – толико их је од 21. септембра, када је поставка отворена, па до јуче прошло кроз Музеј савремене уметности на Ушћу, а како каже Слободан Накарада, вршилац дужности директора те куће, његова су очекивања да ће се у току наредних недељу дана, колико ће још она бити доступна, тај број попети на око 70.000.

– Последњег дана трајања изложбе, 20. јануара, МСУ ће радити до 22 сата и публика ће бити у прилици да види уживо извођење неколико перформанса. Улаз ће бити бесплатан – најавио је Накарада на јучерашњем сусрету са новинарима, додајући да ова изложба представља најзначајнији догађај након поновног отварања музеја 2017, да је то круна њихове прошлогодишње излагачке сезоне, која је изазвала бројне контроверзе, али да је МСУ то и желео јер уметност треба да провоцира. Он је нагласио да је „Чистача” угледни „Њујорк тајмс” изабрао за једну од 28 изложби које се морају видети у 2019, а да је написано 1.728 чланака о поставци.

Говорећи о трошковима, Накарада је рекао да ће уместо милион и по евра цео пројекат на крају коштати 1,3 милиона евра и да је поносан на тим музеја који је успео да уштеди 200.000 евра, додајући и да институцији на чијем је челу недостаје зграда 21. века, односно још један модеран објекат у музејском комплексу како би било места за сталну поставку, али и простор за постављање изложби. Он је нагласио питање буџета за 2020. годину рекавши да има утисак како се кажњавају институције културе у Србији које добро раде.

– За осигурање изложби у овој години из буџета смо добили нула динара. То показује однос према нама као институцији која је успела да одржи аутентичност пре свега кроз програме. Успели смо да направимо и профит, од изложбе Марине Абрамовић зарадили смо 18 милиона динара – казао је Накарада и додао да су институције културе у Србији ове године вратиле 300 милиона динара.

Један од највећих проблема функционисања музеја, према његовом мишљењу, јесте и недостатак кадрова.

– Предочио сам Министарству културе и информисања да ће на крају МСУ водити техничке службе. Кустоси полако одлазе. Међу њима је и Дејан Сретеновић који се из Србије сели у Шведску – рекао је Накарада и додао да Музеј савремене уметности нема управни одбор, јер је сликар Владимир Величковић преминуо, а Аја Јунг дала оставку на чланство па је непостојање функционалног УО велики проблем.

За посетиоце је битно рећи и то да ће након Маринине поставке неко време здање на Ушћу бити затворено због паковања експоната, а већ у марту тим музеја има нове изазове. Зоран Ерић, шеф одељења МСУ за уметничке збирке и изложбе, најавио је да ће публика моћи да очекује изложбено приказивање „Аквизиције: рефлексије нашег времена 1993–2019”, ретроспективу Горанке Матић и поставку „Ефекат прегледа” о климатској правди.

Са јучерашње прес-конференција у МСУ (Фото Танјуг)

Министарство: тврдње о кажњавању не одговарају истини

Министарство културе и информисања реаговало је на наводе изнете на конференцији за медије у МСУ и то саопштењем у којем се каже да тврдње које је Слободан Накарада, в. д. директора MСУ, изнео у вези са наводним кажњавањем установа које добро раде и смањивањем буџета за 2020. не одговарају чињеничном стању. У саопштењу се наводи да је „рок за коначно одређивање буџета установа као и сваке године крај јануара за текућу годину, док је општепозната чињеница да Министарство културе и информисања не ’кажњава’ никога, па ни установе културе чији је оснивач и да је таква измишљотина в. д. директора Накараде за жаљење”.

„Извршење буџета МСУ у 2019. износи 92,98 процената, што је мање од знатног броја других установа (Народно позориште 98,5 одсто, Галерија Матице српске 96,4 посто, Архив Србије 98,41, Филмске новости 98,75...). Све то би Накарада морао да зна, као што би, када говори о томе ко је финансирао изложбу Марине Абрамовић требало да зна да држава није неки аморфни и невидљиви ентитет, већ да иста та држава путем Министарства културе и информисања финансира установе културе и њихове програме и изложбе”, додаје се и наглашава да „МСУ не може очекивати да има исти буџет на нивоу 2019. јер се тако велика и захтевна изложба као што је ’Чистач ’ Марине Абрамовић не дешава често и не може се као разлог употребити за тражење једнаких финансијских средстава сваке године. У 2019. години због те значајне изложбе, што Накарада ни у једном тренутку не узима у обзир, умањена су средства другим важним установама културе”.

„Министарство културе и информисања још 20. марта 2019. Влади Србије доставило је предлог за именовање новог директора МСУ, на основу резултата конкурса и мишљења УО те установе. На питање због чега директор који је изабран на конкурсу још није именован, в. д. директора Накарада одговор мора да потражи на другој адреси, не код Министарства културе и информисања. Исто тако, верујемо да в. д. директора МСУ врло добро зна или би требало да је упознат са механизмом избора чланова управних одбора, те да има сазнања да је у току процедура избора, односно да се воде консултације између Министарства културе и информисања и владе око избора нових чланова УО МСУ.”


Коментари9
11829
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

nas gradjanin
Kakva je ovo gigantska foliraza. A niko da glasno kaze: "Car je go!". Nego podrepase i hvale prazninu tastine.
Sasa Trajkovic
Masovna kultura i mas mediji upravo i insistiraju na tezi da kvantitet daje kvalitet dakle masovnost... banalizacija i komercijalizacija su vulgarizacja kulture. Uostalom ovde se pominju samo brojke, zarada - utrosak...sta je sa umetnoscu, sta je tih ooooo posetioca otkrilo na ovoj izlozbi osim da se umetnost uz dobru reklamu- marketing ponekad isplati, ostaje samo pitanje kome?
Nikola Nesic
Kao što nam novi političari nude bolji život opsenom i brojkama, koje nemaju veze sa realnošću, sad imamo i guranje performansa kroz umetničke vode, a čime drugim nego brojevima. Ostali komentatori su objasnili odnos uloženog - zarađenog. I nešto ne štima. Ako je već citiran NYT i važnost performansa onda uz brojke dodajte i realan trošak nečega što su platili i oni kojima nije palo na pamet da obiđu instalacije. Ali izgleda da je ipak sve samo u brojevima, masovnosti i onima koji se ugrade.
Sjećaš li se Doli Bel
Setih se reci iz scene iz Kusturičinog filma kad posle pokušaja hipnoze u toaletu devojka kaže "E, jes da ima budala"
Очито
Да је изложба Марине Абрамовић у овом музеју тотална економска катастрофа коју ће платити они који су потпуно незаинтересовани за Марину, ја је ценим и поштујем и било ми је драго да могу да видим изложбу Чистач. Врло је погрешно веровати у ниску интелигенцију грађана и рећи како је ,,музеј зарадио,, и као зараду презентовати бруто наплату која је само 10% уложених средстава, или се ради о ниској интелигенцији онога ко ово изговара.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља