уторак, 28.01.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:04
ПОТРОШАЧ ПИТА

Када потрошач мора да плати штету у радњи

среда, 15.01.2020. у 10:01
(Фото лична архива)

Данас сам куповала у „Аман” самоуслузи и користила сам колица која нису била баш потпуно исправна. У једном тренутку сам предњим, левим делом колица ударила у полицу „биокутак” и разбило се стакло на једном делу у коме је био кекс од кукурузног брашна. Продавачице су ми рекле да морам да платим кекс, јер је у њему завршило стакло с полице и ја сам се сложила. Наставила сам куповину, а када сам стигла на касу, сачекале су ме кесе у којима је био кекс, али и штапићи од сусама које нисам ничим „угрозила”. Сликала сам све као доказ. Платила сам штету 2,209 динара за 4,2 килограма штапића од сусама. Нигде није било кекса од кукуруза. Оставила сам робу као поклон запосленима. Нисам поломила бокс са штапићима, него с кексом. Каква су права потрошача у оваквим случајевима?

Читатељка из Београда

ОДГОВОР

Овде није реч о потрошачком односу, већ о учињеној штети. Закон не препознаје овакве ситуације, јер није било вољног момента куповине. Другим речима, потрошач није желео да купи ову робу него је својом непажњом узроковао штету трговцу. Самим тим, наплата у наведеном износу заправо не значи да је извршена куповина, већ да је та роба неупотребљива. Шта се даље догодило с истом – посебно је питање. Како год, ако је плаћен износ који је на рачуну, требало је да исти буде измерен и предат потрошачу. Шта ће даље бити с тим, искључива је одлука потрошача.

Одговара Зоран Николић, Национална организација потрошача Србије НОПС

 

 


Коментари10
b5f61
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Pitanje
Gospodine Nikoliću, kako prodavnice knjiže tu robu koju ostavi kupac, a ista je već naplaćena? Šta se zbiva sa tom robom? Šta rade interna i eksterna inspekcija? Same prodavnice imaju interne detektive. Šta se događa kada slučaj bude vama prijavljen i fotografijama dokumentovan? Bude li prodavac kažnjen jer je duplo kasirao, a to ne smije? Ako je roba zadržana onda je to krađa od strane prodavca!
Боривоје Банковић
Наравно, и треба јој наплатити и онај џак брашна из магацина који су изгризли мишеви.
Teodor
Kakav sraman odgovor iz NOPS-a. Pa vi ste tu da štitite potrošača. Koliko puta smo uzeli kolica čiji je točak neispravan i idu ukoso. Koliko puta su u marketima natrpali robu između gondola pa je jako teško puna kolica proterati između njih. Odgovornost potrošača postoji ako je štetu učinio namerno. Sve ostalo je stvar osiguranja i politike trgovca. Šta ako dete slučajno sruši i razbije nešto? Ovako šturim odgovorom, Nikoliću, obeshrabrujete potrošače da se brane od neukih prodavaca.
Prezimenjak
Prezimenjače, zar svaka trgovinska firma ne mora odvajati sredstva i za tu vrstu gubitka kao i za krađe? Ovakva oštećenja su sasvim normalna i nenamjerna. A ko plaća kada kupac namjerno nešto uništi jer je nezadovoljan što mu prodavnica nije nešto uslišila i to izliva na taj način uništavanjem nekog proizvoda, pa uz dernjavu ode? Takvima ne smiju ni pisnuti, nego ko pristane da plati, njega oderu, kao u navedenom slučaju.
Moje iskustvo
Živim u Švajcarskoj,jednom sam uzela poklopac tepsije,ne nadajući se da je tako težak,ispustila ga,razbio se.Prodavac,rekao da sačekam da pita da li moram platiti.Brzo se vratio,rekao da štetu plaća osiguranje koje je prodavnicama obavezno plaćati.U Njemačkoj,u decembru sam vidjela,jedna žena zakačila staklenu figuru,razbila se,prodavačica tražila da plati.Rekoh prodavačici da plaća osiguranje.Ona urlikala na mene "raus(napolje)".Povukoh snuždenu ženu i izađosmo.Informisah se i bila sam u pravu.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља