четвртак, 20.02.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:06

Београд у каквом желим да живим

Аутор: Александра Куртешсреда, 15.01.2020. у 23:03
Отварање изложбе у Националној галерији (Фото: Н. Неговановић)

Вожња бицикла је здрава, не ствара буку и не загађује околину. Бицикл је јефтино превозно средство, лако се паркира, а бициклиста сам бира пут којим ће да вози – ово су неке у низу корисних препорука које су могле да се чују на отварању изложбе „Београд у каквом желим да живим – Улице будућности”. Поставка је приређена у Националној галерији у Доситејевој улици и на њој је приказано 13 студентских радова, удружења и пројектних тимова пристиглих на конкурс који је био расписан на теме урбане мобилности, одрживог развоја, коришћења бицикала и јавног градског превоза. Организатори поставке су Центар за планирање урбаног развоја, Цес.ТРА и Секретаријат за саобраћај.

О значају изложбе говорили су Марко Стојчић, главни градски урбаниста, и Душан Рафаиловић, заменик начелника Градске управе. Они су подсетили да се удруженим снагама морамо трудити да утичемо на побољшање квалитета живота у граду, а вожња бицикла је један од тих начина. Живот у урбаној средини, према њиховој оцени, значи лакши, а самим тим требало би да подразумева и бољи и дужи живот. Стојчић је истакао да План одрживе урбане мобилности представља интегрални део будућег Генералног урбанистичког плана.

– План одрживе урбане мобилности треба да нам укаже на неопходне кораке који ће утицати на повећање пешачког и бициклистичког кретања кроз град, као и на повећање коришћења јавног градског превоза – истакао је главни градски урбаниста.

Град, према његовим речима, планира изградњу додатних бициклистичких стаза.

– Бициклистички саобраћај у нашем граду тренутно користи свега 0,8 одсто грађана, док у Новом Саду то чини осам одсто и наш је циљ да у годинама пред нама тај проценат достигне пет одсто. Једини начин да смањимо загађење ваздуха јесте коришћење јавног градског саобраћаја који ће проширењем шинског саобраћаја бити још бољи, метро који ћемо градити и коришћење алтернативних видова превоза, попут коришћења бицикала – навео Стојчић.

Секретар за саобраћај Душан Рафаиловић указао је да је пројекат урбане мобилности у трећој фази, после чега ће четврта значити практичну примену, а међу решењима биће и пројекти приказани на поставци.

У брошури коју су посетиоци Националне галерије могли да узму наведене су главне тачке безбедности у саобраћају бициклиста, како одржавати бицикл, куда га возити у нашој престоници, а дат је и одговор на питање како на бицикл кад је Београд брдовит. Стручњаци подсећају да је и Сан Франциско брдовит, али то не спречава на хиљаде бициклиста да свакодневно возе бицикл по овом граду. А, бицикли се данас углавном праве са брзинама, има их са различитим степенима преноса и обимом точкова.

На изложби су проглашени и добитници награда на  конкурсу. Прву награду, електрични бицикл, освојио је  Никола Стојановски, студент четврте године Саобраћајног факултета. Друга награда припала је Удружењу грађана „Улице за бициклисте”. Они су добили четири градска бицикла. Трећенаграђена Тијана Жишић, студент прве године мастер студија Архитектонског факултета, освојила је електрични тротинет.


Коментари9
1691b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Beogradjanin Schwabenländle
У Европи се бицикли највише користе у Копенхагену, Амстердаму, Утрехту, Штразбуру, Ајнховену, Малмеу, Нантесу и Бордоу. То су градови без брдовитог предела града, за Београд бицикл није баш најбоље решење сем ако с ене ради о спорстком коришћењу, а не за одлазак на посао; велика гужва на улицама са јаким саобраћајем, непостојање стаза за бициклисте, несавесни и арогантни возачи моторних возила, непостојање могућности пресвлачења на радном месту после знојења на точку, као и где оставити точак .
MP
Kada se pravio projekat za rekonstrukciju od Ruzveltove (ul.Kraljice Marije, 27. Marta, Dz. Vasingrona, Cara Dusana...), obecali su biciklisticke staze, jer tim ulicama se ide i ka Dunavu..."Naravno", nista od toga, biciklisti nisu pozeljni u Beogradu, pa tako i ja i suprug (isli bismo biciklama na posao i dr), moramo da idemo svako svojim autom, jer nemamo dobru i redovnu vezu gradskog prevoza (po dva presedanja). Nedostatak biciklistickih staza i saobracajne kultura (odnos prema biciklistima).
nikola andric
U Holandiji ima najvise bicikla na svetu . Ali i posebne staze za bicikle. Cak i ''starci'' od preko 80 godina idu u kupovinu na biciklama. ''Paradoks'' je da se samo automobili zaglavljaju na putevima. Posto se cenama koriguje ponasanje bice uvedena cena po kilometrazi. To je cetvrto poresko ''resenje '' pomocu krave muzare koja se zove ''vlasnik automobila''.
milan
Ima jedan praktican problem koji niko nece resiti. Moj prijatelj je parkirao bicikl,obezbedio ga, i posle deset minuta kad se vratio ,nije ga bilo. Sta ce raditi ljudi u visespratnicama sa svojim biciklima. Peske ili liftom na dvanaesti sprat a na ulici doviđenja. Elektricni bicikl je ipak privilegija bogatih građana koji mogu da ga drze u sopstvenom dvoristu ili garazi. Ukradeno je i na stotine elektricnih trotineta i mnogi su zazalili za bacenim novcem.
Dragan
"Они су подсетили да се удруженим снагама морамо трудити да утичемо на побољшање квалитета живота у граду, а вожња бицикла је један од тих начина" Ulice od Vuka do Drinčićeve radite već onoliko, građanima ste zagorčali život. Zašto nisu obeležene biciklističke staze, kada ćete kada sada niste?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља