понедељак, 25.05.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:43

Продужен рок за аутобусе са „евро 5” мотором због домаћих произвођача

четвртак, 16.01.2020. у 17:00
(Фото А. Васиљевић)

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Србије саопштило је данас да је продужен рок домаћим произвођачима нових теретних возила и аутобуса да комплетирају возила са стандардом мотора најмање „евро 5” за две године због њиховог опстанка на тржишту, а који минимално доприносе загађењу ваздуха.

Изменама Правилника о подели моторних и прикључних возила и техничким условима за возила у саобраћају на путевима, усвојен 26. децембра 2019. године, продужен је рок домаћим произвођачима да комплетирају возила на хомологованим аутобуским шасијама CX и хомологованим шасијама теретног возила BX емисије издувних гасова најмање нивоа „евро 5” за две године, наводи се у саопштењу.

Додаје се да није реч о могућности увоза комплетних возила, већ само мотора „евро 5” са хомологованом шасијом, коју је могуће надоградити са, на пример, „Икарбусовом” шасијом.

Потпредседник Народне странке Никола Јовановић оптужио је јуче министарку грађевинарства саобраћаја и инфраструктуре Зорану Михајловић да је потписала измене Правилника о моторним и прикључним возилима, којима је омогућен увоз на још две године нових камиона и аутобуса с моторима „евро 5” који, како је оценио, емитују неупоредиво виши ниво штетних честица и гасова него што дозвољавају европски и регионални стандарди и који су забрањени у свим државама окружења, укључујући Босну и Херцеговину.

У саопштењу Министарства се наводи да је на захтев домаћих произвођача теретних возила и аутобуса, измењеним правилником још крајем 2014. године омогућена ова олакшица ради подстицаја производње домаћих привредних субјеката, односно склапања нових теретних возила и аутобуса у циљу омогућавања њиховог опстанка на тржишту.

Од 2014. ова одредба се, како се наводи, продужава сваке две године, што је планирано и за 2021. годину.

„Очигледно је да оваква реакција опозиције на меру која егзистира од 2014. године има за циљ само политизацију једног привредно корисног подстицаја”, наведено је у саопштењу.

Истиче се да тај правилник не прописује увоз нових теретних возила и аутобуса у Србију са емисијом издувних гасова „евро 5”, јер је услов за увоз нових теретних возила и аутобуса, као и осталих возила, мотор са нормом „евро 6”.

„Према подацима Агенције за безбедност саобраћаја у Србији се просечно годишње произведе, односно склопи око 1.600 нових теретних возила и аутобуса са нормом 'евро 5', управо оних чији увоз мотора дозвољава наша уредба, а са друге стране, само током 2019. у Србију је увезено око 35.000 употребљаваних возила са нормом 'евро 3', по Уредби коју је донело Министарство трговине и телекомуникација”, наводи се у саопштењу, преноси Бета.

Додаје се да „када се узме у обзир тај број, као и око два милиона регистрованих возила у Србији, апсолутно је занемарљив проценат произведених теретних возила и аутобуса на бази могућности увоза мотора 'евро 5' са хомологованом шасијом и њихов допринос загађењу ваздуха од мање од једног промила”.


Коментари7
e9a22
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Gogo
Ugasili su sve proizvodjace autobusa sada uvozimo iz Kine i Turske.Neznam konkretno na koje se firme odnosi ovaj tekst.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Начини уступак овом, начини уступак оном, јер су НЕСПОСОБНИ да ухвате технолошки корак, а после причај како је загађење велико, јер смо АУУУУ богатији и возимо аутомобиле.
Бранислав Станојловић
А шта значе ти "евро број"? Година производње?
Александар Бикар
Eвро(1,2,3,4,5,6) означава дозвољену количину штетних издувних гасова моторних возила на околину и израђава се у мг.
Препоручујем 5
Stenly
Прво треба да се забрани увоз половних возила са нормама еуро 3, а можда чак и еуро 4. Дакле увоз само еуро 5, ново или старо. Код аутобуса, додатни услов за увоз, максимална старост аутобуса 5 година. Тако се штити и безбедност и екологија и домаћи произвођачи. Али не зна то наша власт са менаџерима који имају три степена средње школе и измишљене дипломе са менаџмента!
артиљерац
А на које то ДОМАЋЕ произвођаче аутобуса и камиона се односи ова уредба? На ИКАРБУС,који не ради или на неку имагимарну компанију које ће ете да почне производњу у следеће 2 године.Или је то ипак уредба са СЛИКОМ. И логом фирме.Владо Србије,ако већ лажете,лажите да не будете смешни.
Проналазач
Од 1600 "склопљених", 99% су камиони(шасије) са"Еуро5" моторима са различитом домаћом надградњом (кипери-кипери са опремом за зимску службу, миксери, дизалице, бетон пумпе, ватрогасна возила, ...)
Препоручујем 12

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља