петак, 25.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 21.01.2020. у 13:26 Мери Билић
ТВ БАРОМЕТАР

​Жеље, честитке и поздрави

Телевизије су нам честитале Нову годину и по јулијанском и по грегоријанском календару, славе, Божић... па је пристојно да им и ми гледаоци узвратимо с лепим жељама и надом да ће у 2020. години много тога бити боље, квалитетније, занимљивије, тачније, креативније...

Давних година, крајем 19. века, чувени руски класик Антон Павлович Чехов је  1886. године у писму свом  брату Николају набројао особине које би требало да има културан  човек који жели да буде прихваћен у друштву.

Какве везе имају овај књижевник и лекар с телевизијом? Иако није знао за пренос слике, Чехов је знао шта су морални узуси и било би корисно када би се наше телевизије руководиле онима како се понаша пристојан човек.

Ништа више ни мање од тога!

Културни људи поштују туђу личност, писао је Чехов, увек су љубезни и пажљиви, спремни да чине за друге, саосећајни, искрени, презиру лаж. Не позирају и не праве се важни. Нису склони блебетању и не оптерећују друге својим ничим неизазваним исповестима. Из поштовања према туђим ушима, више ћуте него што причају. Не пате од питке таштине. Не маре за лажне вредности и познанства с важним људима... Ако су учинили нешто значајно, не праве од тога најважнију ствар на свету и не хвале се тиме да имају приступ тамо где га други људи немају. Истински талентовани људи се клоне светине и самохвале...

Многи од ових постулата могли би да буду манифест телевизијским новинарима и водитељима који би требало да држе одштампан на зиду или радном столу. Јер, нека понашања не излазе из моде и за одступања од њих нема оправдања.

Нека новогодишња жеља телевизијама буде и то да пажљиво праве баланс код осетљивих тема између проверене и брзе информације и намере да се по сваку цену буде бржи и гледанији од конкуренције. Још ако су у трци за рејтингом повредили нечију приватност, емоције или на неки начин угрозили будућност, оправдање за то не постоји.

Али, можда и телевизије заслужују боље гледаоце од нас. Оне који ће умети да препознају квалитет, знање, труд и посвећеност. И који нису дволични. Јер, на свако помињање или критику ријалитија „Задруга”, коментари буду „ко то уопште гледа, можда неке неписмене бабе!”.

А онда се покаже да је на Гуглу најчешће укуцана реч у 2019. години била – задруга.

Будимо поштени, нису се ваљда неписмене бабе раном зором грабиле за свој ајфон или лаптоп да виде које су се старлете почупале или испсовале протекле ноћи.

Коментари2
0d4a2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Deki
Sve je to marketing. U pitanju je naravno Google Srbija i sasvim sigurno se i kod njih za određenu cenu mogu naručiti željeni namešteni rezultati.
Milorad
Svaka Vam je na mestu.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља