среда, 26.02.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:30

Нова „Критична маса” на тему загађења

Аутор: Дејан Алексићпетак, 24.01.2020. у 14:00
(Фото Критична маса)

Још једна „Критична маса”, 106. по реду, биће приређена сутра од 14.30 часова, а вожња ће кренути са Трга Николе Пашића. Како подсећају организатори, бициклисти се сваке последње суботе у месецу окупљају већ осам година и скрећу пажњу да у одрживи саобраћај мора да се улаже много више и да Београд мора да побољша услове за вожњу бицикала као свакодневног вида транспорта.

– То би свакако довело до повећања броја бициклиста, а тиме би се директно утицало на смањење гужви, али и загађења. А, 2020. је нажалост и почела у знаку великог загађења ваздуха. Пре само неколико месеци (крајем октобра) у Београду смо и поред високих температура за то доба године имали загађење које је наш град сврстало на неславну листу најзагађенијих градова света – указују у удружењу „Улице за бициклисте”.

Како оцењују, градска администрација не решава системски проблем саобраћаја и индивидуалних ложишта.

– Као бициклисти и као грађани захтевамо од градоначелника да под хитно објави како ће се Београд у будућности борити са овим проблемом, кад нас поново буде изненадила магла усред зиме. Захтевамо и да чујемо када ће Београд коначно добити смислену мрежу бициклистичких стаза уместо разбацаних и неповезаних патрљака. Захтевамо да чујемо са колико возила на метан или течни нафтни гас ће бити појачана флота градских аутобуса, али и када ће Београд коначно, након свих градова у региону, увести систем јавних бицикала – наглашавају бициклисти уочи суботње вожње.


Коментари3
21897
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

borko
Грађанине, изађи из свог комфора мало на ваздух са квази-бициклистима.
Црвљи кида кибла ЦИА
Као грађанин, за разлику од београдских квази-бициклиста заиста заинтересован за смањење аерозагађења, постављам питање када ће ова држава да смањи или укине акцизу и ПДВ на ТНГ и метан, као и да снизи тарифе или укине атесте за плинске уређаје за аутомобиле? Када ће ресорни министар да нам обелодани податак о годишњој производњи струје у Србији, колико од тога у термоелектранама на лигнит, као и колико струје се годишње увози, а колико извози и у којим месецима? Који се отрови диме из железаре?
Zoran Bukvić
Pozdravi za građanina od beogradskog kvazi-bicikliste :). Zovite nas kako hoćete, samo izađite i tražite od vlade Srbije to što ste ovde napisali. Za sad, mi kao kvazi-bicikisti smo uspeli da iniciramo da se bar objavi ovaj naslov, da biste Vi mogli da komentarišete. Da bi se nešto promenilo, morate da izađete na ulicu iz svog komfora. Za TNG i CNG se slažem, samo nemojte da "ukidate" ateste, već tražite da im smanje cenu, ne želimo da automobili eksplodiraju :).
Препоручујем 6

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља