среда, 26.02.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 08:19
ИНТЕРВЈУ: ВЛАДИМИР ЛУЧИЋ, координатор за интернет и мултимедију „Телеком Србија групе”

„Телеком” учинио све да дође до договора

„Супернова” од „Јунајтед медије” добила захтев за моментално гашења сигнала. – Понуђено им је било да под постојећим условима на само два месеца оператеру „Супернова” продуже право гледања, али нису пристали, па у „Телекому” питају да ли постоји јача чињеница од ове да неко неће договор
Аутор: Јасна Петровић-Стојановићпетак, 24.01.2020. у 14:53
(Фото Д. Жарковић)

Да ли ће гледаоци „Супернове” убудуће моћи да гледају Спорт клуб, Н1, као и канале Нова С, Нова спорт, и даље зависи искључиво од „Јунајтед медије”, односно „Јунајтед групе”. До коначног договора могло би да дође ако би „Јунајтед медија” коначно послала званичну понуду и предлог уговора „Телекому Србија”, што из ове фирме никада нису урадили, каже у разговору за „Политику” Владимир Лучић, координатор за интернет и мултимедију „Телеком Србија групе”, објашњавајући какве су последице за гледаоце због сукоба међу кабловским оператерима.

Шта се последњих дана дешава међу кабловским оператерима у Србији? Тешко да могу да се разумеју преписке оператера „Супернова” и „Јунајтед медија”, а грађане само занима које ће канале моћи убудуће да прате.

Да би грађани разумели, десило се то да је СББ („Јунајтед група”) забранио кабловским оператерима који послују под брендом „Супернова” да емитују канале Н1 и Спорт клуб. Да будем прецизан, забранили су нам да емитујемо све њихове канале. Ми смо учинили све што је у нашој моћи да дође до договора. Прихватили смо све комерцијалне услове њихове понуде, али ни то није било довољно. Тражили су да се територијално ограничимо, што није у складу са законом и значило би да одређени корисници „Радијус вектора” и „Коперникуса” имају Спорт клуб и Н1, а други их немају. Такође нам је била врло битна и гаранција квалитета садржаја на Спорт клубу. Наиме, „Јунајтед група” ни по коју цену није хтела да нам понуди Нова спорт, који промовише као канал где ће бити најбољи спортски садржај. Нама је била битна гаранција да ће и Спорт клуб, који узимамо на три године, остати са квалитетним садржајем, а да се неће десити да сав квалитетан садржај оде на Нова спорт и да тако преваримо кориснике. Изразили смо и спремност да читав „Телеком Србија” емитује канале „Јунајтед групе”, укључујући Нова С, Нова спорт и Н1, и то смо писано потврдили. Нажалост, понуду у писаној форми и предлог уговора за „Телеком Србија” нисмо добили. Као последњи покушај обратили смо се и власницима „Јунајтед групе”, „БЦ партнерсу” и опет исказали спремност да прихватимо комерцијалне услове за кабловске оператере под брендом „Супернова”, као и спремност да „Телеком Србија” емитује све канале „Јунајтед групе”.

Шта сте још понудили?

Такође, у писаном обраћању, као компромис, док не пошаљу уговор „Телекому Србија” и док не дође до његовог потписивања, понудили смо да под постојећим условима само на два месеца „Супернови” продуже право гледања „Јунајтед медија” канала. Тиме смо евидентно показали спремност за постизање целовитог решења, јер у нашем последњем предлогу „Јунајтед медија” није имала никакав ризик, већ је очигледно могла да добије „Телеком Србију” као купца свих њихових канала.

Какав сте одговор добили?

Одговор је био да смо добили захтев за моментално гашења сигнала. Чак су нам и запретили да ће нас тужити за пиратерију уколико не угасимо њихове канале. За све ово имамо материјалне доказе. Постоји ли јача чињеница да неко неће договор од тога да нису желели да нам продуже право на само два месеца до постизања коначног договора? Опет напомињем, до коначног договора могло би да дође ако би они коначно послали званичну понуду и предлог уговора „Телекому Србија”, што никада нису урадили.

Ја разумем бизнис одлуку СББ-а, односно „Јунајтед групе”, да не дају конкуренцији своје канале, јер су уложили десетине милиона евра у Премијер лигу и Европско првенство у фудбалу, али не разумем покушај спиновања, политизацију овог догађаја и прљаву кампању у којој се конкуренција вређа. Да ли ће гледаоци „Супернове” моћи да гледају Спорт клуб, Н1, канале Нова С, Нова спорт и даље зависи искључиво од „Јунајтед медије”, односно „Јунајтед групе”.

Колико је јавност обавештена, „Јунајтед група” је забранила дистрибуцију канала у мрежи „Супернове”, јер је тражила 50 одсто скупљу месечну накнаду и наплате пенала од 18,5 милиона евра. На основу чега толика разлика у цени, да ли је реч о монополу једних или је то „мала бара пуна крокодила”?

Тачно је да су све то тражили. И тачно је да смо због корисника пристали на цену. Али ту смо их, чини ми се, изненадили. Пошто су знали да је њихова понуда, кад је реч о цени, нереална, мислили су да нећемо пристати на њу. Ми смо пристали, а они су због својих неискрених намера упали у проблем, јер заправо нису желели да нам дају своје канале, док су желели да јавности прикажу да у ствари ми не желимо да их емитујемо. Онда су почели да се уплићу у сопствену мрежу, чиме су показали непостојање искрене намере да до сарадње дође.

У цео поступак се укључила и Комисија за заштиту конкуренције, јер сте од антимонополиста тражили да наложе враћање канала корисницима до закључења уговора?

Да. Ми смо се истог момента обратили комисији. Очекујемо снажну и брзу реакцију комисије у вези са овим питањем. Наиме, нама је послат уговор који није по закону и били смо уцењени претњом искључења канала уколико га не потпишемо. Очекујемо, дакле, да реагују професионално и правично и да пре свега у фокус ставе интерес корисника.

„Јунајтед медија” је почетком недеље објавила понуду и „Телекому” и ЈП „Пошта” само за дистрибуцију канала Н1. Цена је 0,4 евра по кориснику и, како се тврди, то је цена коју „Телеком Србија” група плаћа и другима. Да ли је то тачно и како ћете поступити према тој понуди?

Хајдемо редом. Ако говоримо о цени, ми смо прихватањем финансијских услова током преговора са „Јунајтед групом” већ показали спремност да платимо све њихове канале. Али, поновићу, канале. Нашим корисницима је искључено 17 канала, а не један. И ми желимо да им вратимо све канале и уврстимо два нова – Нова С и Нова спорт. Будимо искрени, овде је очигледно реч о томе да се нашим корисницима не дају Спорт клуб, Нова спорт, као ни Нова С.

Колико овакве ситуације говоре о томе да ли је или није законски регулисан овај простор кабловских оператера и шта ту хитно треба мењати?

Мишљења смо да овај сегмент треба озбиљније регулисати да се више не би дешавали овакви случајеви. Прво, све канале треба третирати једнако. Ми имамо ситуацију да су канали у власништву наше ћерке фирме „ХД-Вин” (Арена спорт, Суперстар, Агро, Јуроњуз...) регистровани у Србији и плаћају све накнаде за ауторска права, док су, с друге стране, канали „Јунајтед медије” (Спорт клуб, Н1, Нова С, Нова спорт…) иако су фактички у Србији, регистровани у Луксембургу и не плаћају ништа од тих обавеза.

Такође, Комисија за заштиту конкуренције, РЕМ и Рател требало би боље да регулишу тржиште. Јавно се залажемо да сви кабловски оператери треба да имају све канале. Не представља нам проблем да наш спортски канал Арена спорт дамо конкуренцији. Наиме, други кабловски оператери у Србији, који су нам такође конкуренција, као што су „Саткат”, „Пошта КДС”, „Јотел” и други, емитују управо наше канале – спортске Арена канале. Било би добро да у Србији сви кабловски оператери могу да емитују све канале, јер је то пре свега у интересу корисника.

Када смо последњи пут разговарали рекли сте да сте уверени да ћете од „Телекома Србија” створити не само телекомуникационог лидера у региону, већ и ослонац за који би се везао дигитални развој Србије. Докле се стигло с реализацијом ових планова?

Као што видите, и те како напредујемо са својим плановима. Подсетићу вас да смо претходну годину завршили као најбоља мобилна мрежа у Србији, према истраживањима Ратела. Не само да смо били бољи од конкурената, него смо остварили најбољи резултат од када се оваква мерења врше.

Повећали смо и приход и број корисника у свим нашим фирмама у оквиру Групе. Посебно бих истакао велики раст броја интернет и ТВ корисника у оквиру „Телекома Србија” и „Супернове”. Само у децембру прикључили смо 18.600 нових ТВ корисника.

Кабловски оператери под брендом „Супернова”, морамо да се похвалимо, имали су знатно повећање броја корисника, раст прихода и оперативног профита у 2019. години, што значи да смо направили добар пословни потез када смо их аквизирали.

Изградњом јаке оптичке мреже „Телекома Србија”, брзим напредовањем „Супернове”, аквизицијама које смо урадили у Босни и Херцеговини, достизањем првог места „Мтела”, наше ћерке фирме у Црној Гори, по броју корисника у мобилној мрежи и мултимедији, великом експанзијом коју смо покренули у дијаспори, као и позиционирањем „Телекома Србија” међу најуспешније продукције у земљи, јасно је да смо на добром путу да будемо лидери у региону и носиоци дигиталног развоја не само Србије, већ и региона.

 


Коментари20
6a130
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mile
... ljudima je jedno potreban internet , televizije su za drustvo postale glupost... ..vlast je obmanula gradjane , navodeci ih na potrebu prikljucenja na kablovsku mrezu ? ...tv preplata i promocija kica i populizma ,to rade televizije , a to je glupost za ljude .. ...ko je koga zeznuo , oni svi ljude ? ..tv treba iskljuciti, kablovsu otkazati .... -doci ce vreme normalnih vlasti i ljudi ...
Шоне
"Нама је била битна гаранција да ће и Спорт клуб, који узимамо на три године, остати са квалитетним садржајем, а да се неће десити да сав квалитетан садржај оде на Нова спорт и да тако преваримо кориснике." Али вам то није сметало када сте том истом Спорт Клубу преотели НБА лигу за огромну, неисплативу лову. Шестогодишњи уговор са 7-8 преноса недељно, то се не може никако исплатити рекламама, не само код нас него у целој Европи. Ти преноси су узети из сваких других разлога сем пословних.
Vesa D
'.. Ja posmatram na stotine kanala.. kad se umorim vratim se na rts1 da se odmorim..
Aleksandar
Ne mogu da verujem da država i na ovaj način želi da uguši i ono malo medija koji razmisljaju drugacije . Jedini informativni program kojem donekle verujem je n1 .Da neću slučajno gledati RTS ili kojim slučajem PINK ?
Panta SD
Zbog svega ovoga dodje mi da jednostavno da samo ugasim televizor.
Боривоје Банковић
Dejan: Исти случај, само имам упола мање стажа. Али због непоштовања и бахатости споменутог кабловског оператера, бесконачних блокова реклама и реприза репризиних реприза, не бих више узео кабловску телевизију ни да они плате мени.
Препоручујем 6
Dejan
Ja ne gledam TV vec 10 godina. Povremeno Discovery, Natgeo i to je sve. Zadnjih par godina ni toliko. Sve sto mi treba ( vesti, informacije, dokumentarci, filmovi, zabava) nadjem na internetu
Препоручујем 15
Прикажи још одговора

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља