петак, 23.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 25.01.2020. у 11:50

Где Србија улаже новац за туристичку промоцију

Од 125 милиона динара, 60 милиона динара намењено за непрофитне невладине организације и удружења, а преосталих 65 милиона динара за локалне самоуправе и туристичке организације
Поглед на Дунав (Фото Никола Тркља)

Србија има све више страних гостију који чине половину укупног броја туриста и на међународном тржишту изградила је добру позицију, а у Министарству трговине, туризма и телекомуникација очекују још боље резултате и зато помажу унапређење туристичке инфраструктуре и промоцију туризма.

Средином јануара расписана су два конкурса за субвенције, од којих се један односи на развој туристичке инфраструктуре и додатних садржаја попут паркова, стаза и фонтана у туристичким дестинацијама у земљи, за шта је у буџету за 2020. години предвиђено 750 милиона динара.

„Друга врста конкурса је везана за промоцију, унапређење рецептивне понуде, едукације и тренинге у туризму, и ту је расположивих 125 милиона динара”, каже за Танјуг државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Мирослав Кнежевић.

Објаснио је да је на конкурсу везаном за промоцију туризма од 125 милиона динара, 60 милиона динара намењено за непрофитне невладине организације, односно удружења, а преосталих 65 милиона динара за локалне самоуправе и туристичке организације или она предузећа која су основали држава или локалне самоуправе, а у чијој надлежности је развој туризма.

Сви услови конкурса су на сајту Министарства, а Кнежевић каже да ће конкурс за развој туристичке инфраструктуре бити отворен до 30. јуна, а конкурс за пројекте везане за промоцију туризма до 31. марта.

Кнежевић је рекао да су прошле године субвенције биле исте као и ове године, а да је захваљујући подстицајима у 2019. завршена прва фаза стазе Нови Сад - Бегеч и други пројекти које је финансирало Министарство, као што је Омладинско културни центар на Златибору, унапређење рекреативних садржаја на Копаонику и изградња гараже на тој планини, изградња летње позорнице у Сокобањи, уређење Чајкиног брда и променаде у Врњачкој Бањи.

Сви ти садржаји, каже Кнежевић, и бројни други помажу дестинацијама у земљи да обогате туристичку понуду.

У циљу развоја туризма, Кнежевић је рекао да је Министарство подржало велики број манифестација које привлаче велики број и домаћих и страних туриста, као што су Егзит, Бирфест, Нишвил, Џастаут фестивал у Деспотовцу, сајмови шљива, како би се помогло локалним самоуправама и туристичким дестинацијама да те садржаје што боље осмисле и представе.

Законом је, наводи, предвиђено да локалне самоуправе израде програме развоја туризма који би требало да садрже и планиране инвестиције и пројекте у будућности на основу којих могу аплицирати код Министарства.

„Идеја јесте да држава заиста помогне развој туристичке инфраструктуре, а да са друге стране, приватни сектор и привреда то препознају и улажу у изградњу, пре свега смештајних капацитета и осталих комерцијалних садржаја”, напомиње Кнежевић.

Како је рекао, кроз субвенције за изградњу додатних садржаја, као што су визиторски центри, пешачке и бициклистичке стазе и авантура паркови унапређује се туристичка понуда и пружа могућност гостима који дођу на те дестинације да се дуже задрже, да искористе квалитетније своје време и да оду задовољни.

Кнежевић је рекао да је у 11 месеци 2019. године у Србији забележно 3,42 милиона туриста и 9,38 милиона ноћења, што је, додаје, за 50.000 више него за целу 2018. годину.

„То нам даје за право да очекујемо да смо у 2019. забележили око 10 милиона ноћења. Ако се осврнемо на 2014. годину, када смо остварили око шест милиона ноћења, видећемо да смо за пет година имали тренд раста, да смо имали четири милиона више остварених ноћења за пет година”, каже Кнежевић.

Ти резултати су, наглашава, изузетно позитивни и обавезују на даља улагања у развој туризма.

Очекује да ће за целу 2019. годину доћи до бројке од 3,6 милиона домаћих и страних туриста.

Коментари8
8a858
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

SV. Markovica
Kada ce se regulisati izdavanje stana nad dan?? Ne zanima me sto placaju porez 300-400 din, vec sto NIKO ne regulise ponasanje, nepostovanje kucnog reda najcesce mladih gostiju. To su zurke, pijanke...razvrat. Ja sam morao da prodam stan u centru Beograda, jer je do nas bio stan na dan. Doziveli smo sto smo mislili da je nemoguce. Niko nije nadlezan, pogotovu ne Komunalna policija. Zaista bi neko trebao ozbiljnije da sagleda ovaj problem, jer je takvog izdavanja sve vise, samim tim i problema.
Sreten Bozic -Wongar
Srpski narod iz diaspore su najbrojniji gosti Srbije. Nekada je za njih postojala jednosobna prostorija Matice Srpske u Nusicevoj Ul. koje vese nem. Od Srpske diaspore u Beogradsku kasu pristize godisnje oko 2 miloijarde dolara bez cega bi Beograd pao pod stecaj. Zasto je Beograd nezahvalan ?
Београђанин
Што прво не очисте Београд? Јуче сам прошао поред Храма и срам ме је био која количина смећа по травњацима. Уз оне полупане плоче цео простор је изгледао огавно аљкав. Уз све то, ове зиме су имали неке кочије које су возиле по травњаку тако да је сада блато свуда а трава урнисана. Који смо ми народ.
Beogradjanin Schwabenländle
Сваки пут када прочитам неки чланак о туризму Србији се запитам како је то могуће да у једној земљи са око +/- 7 милиона становника нико од политичара и такозваних стручњака такорећи ништа не зна о тој привредној грани ? @ samo sa merom i pamecú , у неколико речи сте навели све што је у ствари најважније и што се може успети и без неких великих новчаних улагања : памет-планирање и мера.
samo sa merom i pameću
Хвала Вам @Beogradjanin Schwabenländle, то је написано само на брзину и прилично у афекту, било би тога још да се каже... иначе и јa сам стручњак, (не за туризам нити за политику), али на жалост далеко од српске дивне природе...
samo sa merom i pameću
Samo nemojte praviti kič i uništavati autentične ambijente i prirodu! Poštedite nas masovnih turističkih senzacija! Negujte prirodu i okruženje tako da ona ostane lepa kao što je bila pre sto godina, jer ona je sama po sebi prelepa i nikakvi avanturistički parkovi i izmišljotine neće doprineti istinskom kvalitetu! Što manje promene, što viće čistoće, što više drveća i prirodnog ambijenta!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља