среда, 26.02.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:43

Пронађена олупина хеликоптера у Шибенском каналу и тело другог страдалог пилота

уторак, 28.01.2020. у 09:41
(Фото Википедија)

ЗАГРЕБ – Олупина војног хеликоптера који се у понедељак срушио у море у Шибенском каналу и тело другог страдалог пилота пронађени су јутрос нешто после 8.00, саопштило је хрватско министарство одбране.

„Рониоци Хрватске ратне морнарице и Заповедништва специјалних снага су захваљујући детекцији подводног возила Ремус пронашли олупину хеликоптера и тело пилота Хрватског ратног ваздухопловства, натпоручника Томислава Батурину”, наводи се у саопштењу, преноси Бета.

Истрага о узроку несреће је у току.

У хеликоптеру Kiowa Warrior, који јуче око 11 сати, током тренажног лета пао у море, била су два члана посаде. Тело једног настрадалог пилота одмах је извучено из мора, а за другим се трагало.

Начелник Главног штаба Мирко Шундов рекао је на конференцији за новинаре у понедељак да је обустављен лет свих хеликоптера Kiowa док се не утврди узрок пада.

Командант Хрватског ратног ваздухопловства Михаел Крижанец навео је да је хеликоптер на малој висини из необјашњивих разлога ударио у море. Према његовим речима, други хеликоптер, који је летео с њим у пару, остао је на месту догађаја, а посада је дозивала помоћ.

Крижанец је додао да је хеликоптер који је пао у море произведен 2011. с укупним налетом од 520 сати од године производње.

Хрватска је крајем 2016. набавила 16 хеликоптера Kiowa Warrior, а реч је о донацији САД. Произведени су од 2010. до 2012. године.


Коментари6
9dfe7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Darbo
@ slavko. Mislim da bi vi trebali da pročitate tekst vrlo pažljivo, ako treba i deset puta. U tekstu vrlo jasno piše 522 sata naleta od kad je proizveden.
"Obadva, obadva ,
oba su pala " ?! Letilice generalno imaju takvu sklonost, pa i one nevidljive .
Ismail
U vreme Jeljcina ruski vojni piloti, izuzev par najeljitnijih jedinica, su imali oko 20 sati naleta godišnje. Koliko se sećam promovisali su tada doktrinu da 7 odgledanih sletanja vredi kao da je pilot izveo jedno samostalno sletanje. Slično je bilo i u SR Jugoslaviji, letenje vojnih vazduhoplova vrlo skupa aktivnost. Britanski vojni piloti imaju oko 700 sati naleta godišnje.
pavle krstic
Da li ste pravilno preneli vest?520 sati naleta za 8 godina sto je u proseku 65 sati godisnje ili 5.5 sati mesecno sto znaci da je taj uredjaj bio van upotrebe.Kako piloti mogu da budu spremni za svoj posao ako prakticno lete samo 5.5 sati u 30 dana
slavko
Da je samo jedan pilot 8 godina leteo na tom helikopteru vi bi bili u pravu. E sad pažljivo pročitajte tekst u kome sve piše. Jako pažljivo. Alko treba i pet puta...
Препоручујем 7
vox ex populi
Znate li vi pošto sat leta tog đavola? I mislite da srpski piloti imaju veći nalet? Varate se.
Препоручујем 16

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља