среда, 28.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 28.01.2020. у 15:06

Квалитет услуга у продавницама у Србији испод европског нивоа

Сваки трећи продавац не познаје карактеристике робе коју продаје, показује истраживање
(Фото Пиксабеј)

Услуга коју у трговинама добијају потрошачи у Србији је на готово двоструко нижем нивоу него на Западу, показује најновије истраживање компаније „Интелиџенс”.

Квалитет услуге у продавницама робе широке потрошње, који је праћен методом „тајног купца” био је уочи 2020. године на нивоу 52 одсто, док је европски стандард 81 проценат, према саопштењу компаније о резултатима истраживања.

Око 30 одсто свих продаваца, како се истиче, уопште не познаје карактеристике производа које продају и тешко се сналазе да пронађу информације о њима.

Две трећине њих не занимају потребе купаца, већ воде рачуна о неким другим пословима које обављају. Иако трговци на око две трећине електронских порука одговоре на време, половина њих одговори веома штуро са често генеричким порукама које пребацују посао на неког другог.

„С обзиром на то да већину продавница у овом сектору чине стране компаније, очекивања да ће своје знање уложити у подизање стандарда услуге до сада се нису испунила у потпуности”, наводи се у истраживању, преноси Танјуг.

Ипак, напомиње се да је у девет праћених трговинских ланаца забележен раст повећања квалитета услуге са 47 одсто у трећем кварталу прошле године, на 52 процента у последњем тромесечју.

За боље оцене квалитета услуга у трговинама најзаслужнији је нешто већи ниво задовољства самих запослених, констатује „Интелиџенс”, који је спровео и мерење задовољства самих продаваца на радном месту.

Истраживање је показало да су задовољство запосленог и задовољство потрошача у корелацији, и да ће ниво услуге, као и промет, порасти ако су запослени задовољнији, закључује се у истраживању.

Коментари13
c76a0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

zaliv.net
Mislim da bi kod nas trebala da postoji inspekcija koja bi proveravala cistocu prostorija gde se vrsi maloprodaja i sigurno bar 30% maloprodajnih objekata ne zadovoljava kad je u pitanju osnovna higijena i cistoca. Onaj Univerexport i Aman bi trebalo odmah zatvoriti, a i ostali veci lanci cesto su pretarano prljavi ali ne svi kao ovda dva koja sam pomenuo.
Miloš
Normalno je da svaki treći prodavac ne poznaje karakteristike robe koju prodaje, kada su radnici koji rade kao prodavci deficitarni. Na svakom drugom izlogu prodavnica piše da traže radnike, primaju svakoga ko hoće da radi, ne pitaju ga ni za školu, ni za obrazovanje.
Anja
Vi biste da mizerno plaćate a da imate vrhunsku uslugu...
Milos miokovic
.... hteo bi da naglasim, u Lidlu je postovan kupac i uvek ste u pravu i kada niste ispostovace Vas.... verujem da je u svim objektima tako.... dodje kao neka oaza u Srb.....
Sinisa
JEDAN OD Dajte adresu tog Maksija da konacno vidimo tu lepotu od polslovnosti i kvaliteta robe Doduse cesto mozete da kupite plesnjve kore za lazanju ako vbolite takav vrhunski kvalitet. Ja Vam predlazem da posetite samo dva objekta Maksi pa da se radujete kad vidite kako predivno (ne)rade i koji je haos u njima. Objekti su u Glavnoj ulici u Zemunu i na pijaci u Zemunu. Druge bisere necu ni da navodim,
jedan od
Синиша, зашто измишљате?Ја купујем у оба трговинска ланца.ПОстоје намирнице које се купују сваки дан или оне које су трајнијег карактера попут уља,шећера и сл. па идем у Лидл јер ми је близу.Кад хоћу квалитет и већи избор . а у питању је месо,прерађевине,кућна хемија,козметика и сл, купујем у Максију.Немам примедби на касире,изглед продавнице.
Прикажи још одговора
natalija
Ne da nemaju pojima šta prodaju, nego su neljubazni (kao da si dužan da tu kupuješ) zapravo apsolutno nekulturni. Nema dovoljno karaktera da nabrojim šta mi se svaki dan dešava u radnjam, banci, ptt, GSP,... Nivo FAVELE, sve je neregularno. Ljudi nemaju pojima o svom poslu, niti žele da uče, niti ima ko da ih nauči. Svako RADI KAKO ON MISLI DA TO TREBA. Eto njemu se tako hoće! Vlast je to sve pustila niz vodu, nemaju nameru da se zameraju narodu, njih zanima samo kako da sačuvaju vlast (zauvek)!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља