недеља, 29.03.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:14

Вештачење показало да је за судар одговоран и машиновођа

четвртак, 30.01.2020. у 10:37
Воз је ишао брже него што је дозвољено и није се огласио сиреном (Фото: МУП)

Основни суд у Нишу заказао је јуче за 3. март излагање завршних речи на суђењу возачу аутобуса „Ниш експрес” Милану Здравковићу, који се терети да је одговоран за саобраћајну несрећу, 21. децембра 2018. године на пружном прелазу у Међурову, када је у судару аутобуса и воза погинуло осморо људи, од којих троје деце, док је 28 особа повређено.

Анализом допунског саобраћајног вештачења окончан је доказни поступак, а након излагања завршних речи тужилаштва, окривљеног и браниоца суд ће заказати изрицање првостепене пресуде. Здравковић је оптужен за тешко дело против безбедности јавног саобраћаја, јер није поштовао саобраћајне прописе. Према тврдњама тужилаштва, он се испред пруге није зауставио на знак „стоп” и није погледао лево и десно да се увери да ли иде воз.

Допунско вештачење које је урађено по налогу суда, показало је да део одговорности сноси и машиновођа који је могао да избегне трагедију, али се ни он није држао саобраћајних прописа и реда вожње. Вештак сматра да се воз кретао брже него што је на тој деоници дозвољено, али и да машиновођа није кочио када је угледао да се аутобус не зауставља на знак „стоп”, већ је то урадио када је било исувише касно.

Поред тога, вештачењем је утврђено да се воз није огласио сиреном. У тренутку када је машиновођа могао да га види, аутобус је био удаљен 8,2 метра од пруге и кретао се брзином од осам километара на час. Да се у том тренутку огласила сирена, возач аутобуса могао би да се заустави испред колосека.

Р. Х.


Коментари5
c3715
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Aki
Dali veštak zna da drumski vozilo ima obavezu da stane ispred prelaza preko pruge, ako se kretalo brzinom ljudskog hoda moglo je da stane, tako je pomislio i mašiovođa, Prekoračenje max brzine i ne poštovanje reda vožnje nema veze sa ovim. Znak sirene se daje, a mašinivođa je dao kod signala,, Pazi putni prelaz" i ponovio što vozač autobusa nije čuo njegov problem, ali je mogao da vidi ,, Andrijin Krst. "Čudno neko veštačenje, treba da se bavi uzrokom i delom a ne teorijom. Nedolično veštačenje.
Aki
Da dopunim sa onim što je veštak morao da uoči, a to je da prelaz preko pruge u nivou mora bit sa obe strane nivelete pruge u nagibu od dva posto da je prelaz pravilno obeležen i da nema rupa na prelazu. Teren ispred i iza prelaza nesme biti blarnjav - klizav.A dali je ovako bilo na prelazu. Mašinovođa nije imao nalog za neispravno prelaz, jer se zvanično radi o divljem prelazu koji su izmislili meštani ili amater železnice, a i za takav prelaz se postupa samo zvučnim sig. ,,Pazi", upozorenje
Препоручујем 12
SRBIN iz SRBIJE
Jace veze ima vozac autobusa.
Bogdan
Svi su krivi, al opet su se izvukli odgovorni. Sada su uzjahali i masinovodju, a pitanje je ko bi kako reagovao u njegovoj situaciji. Bas me zanima kojom li je brzinom isao u tom trenutku. Zali boze samo zrtve i njihove porodice...
Ненад Рајковић
Не постоји Међурово, већ Доње и Горње Међурово.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља