четвртак, 09.04.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:58
БЕЗ ЊЕГА НЕ МОЖЕМО, ДОВОЉНО ГА НЕМА

Паркинг наш насушни

Власти под хитно морају да реше проблем пренатрпаних београдских улица и паркиралишта. – У септембру код нас Генерална скупштина Европске паркинг асоцијације
Аутор: Милан Јанковићпонедељак, 03.02.2020. у 14:00
У центру Београда слободног места ни за лек (Фото Т. Јањић)

Неки морају због посла, другима се једноставно може, а има и оних што нам долазе у госте, тек, десетине хиљада грађана свакодневно у Београду муку мучи са паркирањем својих возила. И упркос томе што градске власти периодично покушавају да реше овај проблем, налажење слободног паркинг места током већег дела сваког радног дана и даље се може окарактерисати као екстремна спортска дисциплина.

Све ово био је добар повод да нам прошле недеље у посету дође председник Европске паркинг асоцијације (ЕПА) Лоренс Банерман и да са замеником градоначелника Гораном Весићем најави да ће се у септембру у Београду одржати Генерална скупштина ове кровне организације европских паркинг удружења којој припада и наш „Паркинг сервис”. Била је то и прилика да Банерман обиђе гаражу „Обилићев венац”, која је прошле године добила прву награду у категорији најбоље реконструисаног објекта за паркирање.

– На Генералној скупштини Европске паркинг асоцијације окупиће се представници из 22 земље. Доћи ће људи који слично размишљају и који ће разменити идеје о томе како би требало да изгледа развој паркинга у наредном периоду – рекао је Банерман и додао да сматра да Београд даје веома важне иницијативе у овој области.

Колико ће одржавање Генералне скупштине ЕПА-е променити слику о несносним гужвама на београдским паркиралиштима остаје да се види, али како ствари сада стоје нема пуно места оптимизму. Таквој констатацији иде у прилог и чињеница да је на улицама нашег града из године у годину све више аутомобила и да њихов број одавно већ превазилази престоничку паркиралишну инфраструктуру.

Наравно да нам није нека утеха, али и друге метрополе кубуре са истим проблемима. При свему томе, када се као критеријум узму цене паркирања у већим европским градовима, може се рећи да Београд спада у најјефтиније престонице. Наравно, ови показатељи попримају другачији смисао ако се у обзир узме и животни стандард становништва.

Изгледа да је најскупљи европски град што се цене паркирања тиче Лондон, а то потврђује и специјализовани сајт за аутомобилски саобраћај и путовања „Ubeeko”. За сат паркирања у главном граду Енглеске у просеку треба издвојити 10,40 евра. За Лондоном следе Стокхолм, Атина, Осло и Милано са просечном ценом од пет до осам евра, а нешто јефтинији су Амстердам, Париз, Минхен и Рим – просечно између 4,20 и 4,70 евра по сату. Према подацима сајта „Ubeeko” најјефтиније паркирање је у градовима средње и источне Европе, Будимпешти, Прагу, Варшави...

Како најчешће уобичавамо да поредимо наше цене са хрватским, ваља рећи да у Загребу сат паркирања у зависности од зоне кошта између 30 евроценти па све до 1,6 евра у првој зони. У Љубљани за једносатно паркирање треба издвојити између 0,4 и 0,8 евра, у Сарајеву просечно један евро, у Подгорици између 0,40 и 0,60 евра...

(Фото Беоинфо)

Овде треба имати у виду да је реч о просечним ценама такозваног уличног паркирања и да је остављање аутомобила у приватним гаражама увек нешто скупље. Но, да се не би све свело на упоређивање цена паркирања, да се вратимо на суштину – пренатрпаност градских паркиралишта возилима. Како то решити и како, самим тим, спречити прекомерно тровање народа издувним гасовима? Једна од идеја која се с времена на време понавља јесте и да се на неки начин ограничи улазак моторних возила у најужи центар. Рецимо, Барселона је последња метропола која се прикључила градовима са ограниченим уласком аутомобила у центар. Додуше, приступ ужој градској зони забрањен је „само” бензинцима произведеним пре 2000. године као и дизелашима старијим од 2006. Казне за прекршиоце ове забране крећу се између 100 и 150 евра.

Зелена гаража

Подсећања ради, гаража „Обилићев венац” прва је „зелена” гаража у Европи и једна од седамнаест у свету. Поседује сопствене соларне панеле захваљујући којима се користи енергија сунца, као и шест електропуњача, а уграђени су потпуно еколошки материјали. Сви који се у њој паркирају надаље могу бесплатно да користе бицикле. Осим ове и гаража на Зеленом венцу има електропуњач, а као део пакета еколошких мера најављује се инсталација још седамнаест оваквих уређаја. 

Тарифе за центар

У мају прошле године расписан је конкурс за израду решења према коме би се наплаћивао улазак возила у ужи центар Београда. Надлежни су тада указивали на неопходност да се нешто предузме како би се спречили саобраћајни колапси. Они су тада међутим објаснили да израда такве студије не значи да ће она аутоматски и бити примењена и да ће се за све ипак питати грађани. Понеко се сећа и чувеног система „пар-непар” који је функционисао почетком осамдесетих година прошлог века и који је тада уведен због великих несташица бензина.


Коментари15
da7fc
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Topla Voda
U Geteburgu pored parkinga i garaza, naplacuje se prolazak kroz odredjene zone grada u zavisnosti od dana i vremena u kome prolazite te zone. Zadovoljni iz Parkin servisa, zadovoljan Grad na novom izvoru prihoda, i zadovoljniji gradjani na manjoj guzvi.
Veljko Milisavljevic
Metro braco,ne zvona i praporci
Dorčolac
Napraviti garaže gde god to može,ali pod OBAVEZNO da se smanji cena satnice,a da se poveća cena kazne za nepropisno parkiranje,ALI SVIMA.Evo,ideja za ogromnu garažu(oko 1.000 vozila)bi mogla da bude na Slaviji,gde je inače parking.Tri etaže ispod zemlje i osam do deset iznad.Naravno,arhitektura garaže da bude u skladu sa okolnim zgradama.Dakle,poenta je da bude pristojna cena(npr.40din.-sat),izgraditi što više garaža i rešiće se koliko-toliko problem.
ja
Niko normalan ne gradi garaze IZNAD zemlje, nego ISPOD. Gradsko gradjevinsko zemljiste je previse skupo da bi se na njemu zidale garaze.
Препоручујем 2
AArdvark
1.kada vec sredjuju ispred Hrama na Vracaru i kad umesto parka prave trg od betona , mogli bi da urade i jednu podzemnu Garazu na 2 nivoa. 2. Na donjeem dorcolu je sve manje jednospratnih predratnih zgradica , a sve vise sedmospratnica. Grad bi trebao pre nego sto se sve parcele popune visokim zgradama da odvoji 2 parcele za parking garaze.
Radovanka
Bilo bi lepo da odete u blok 21 (ja bila juce do banke),kad ono obelezili parking mesta ljudima ispred ulaza gde stanuju i po celom bloku. Sad ce da placaju ono sto se nikad nije placalo. Stanovnici bloka po 473 dinara mesecno,a ostali po satu parkiranja. Naredni koraci ove vlasti su verovatno da se uvede naplata parkiranja na Bezaniji pa u Kotezu, a posle u Borci ili Ovci ? Sta li ce sledece da smisle ?
Dragana
Ja stanujem u bloku 21 za stanare nije bilo mesta za parkiranje od došljaka koji hoce dzabe parking. Dosta ste pravili haos ispod naseg prozora, zagradjujete jedno drugo i po ceo dan se dozivate sirenama.Iživljavanje kakvo nigde nema jer necete da platite parking a svaka šuša vozi auto.
Препоручујем 0
Clover
Parking zona je uvedena posle protesta stanara da nemaju gde da parkiraju zbog ljudi koji rade na Novom Beogradu.
Препоручујем 4

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља