петак, 30.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 06.02.2020. у 15:38 Дејан Алексић
РАДОВИ НА САВСКОМ ТРГУ

Крајем марта за возила се затвара потез Немањина – Савска

Надлежни најављивали да ће саобраћај минимално трпети и да ће се прво радити нове саобраћајнице по ободу трга, али на терену је другачија ситуација. – Градоначелник јуче најавио интензивирање радова
(Фотографије: Беоинфо)

Контроле великих инфраструктурних градилишта по свему судећи постале су редовна ставка у агенди градоначелника. Први човек престонице јуче је обишао градилиште на Савском тргу, а после обиласка изразио је очекивање да ће та реконструкција бити завршена крајем пролећа. Тренутно се, како је прецизирао, ради црпна станица чија дубина ће бити 11 метара, као и обнова крова, фасаде и украсних елемената зграде старе Главне железничке станице.

– Радови су интензивирани. Тренутно је затворен саобраћај од Немањине према Карађорђевој улици, а очекује се да до краја марта у потпуности буде затворен саобраћај између Немањине и Савске улице. Знам да ће то отежати саобраћај на овом правцу у одређеној мери, али постоји и алтернативни пут преко Булевара Вудроа Вилсона. Грађани га већ користе и надам се да већих проблема неће бити. Веома нам је важно да болница „Свети Сава” и аутобуска станица несметано функционишу – указао је Зоран Радојичић.

После ових радова, како је додао, нови изглед добиће простор од 26.000 квадрата, а трг ће представљати зелену оазу са око 300 стабала.

Грађане који свакодневно користе овај саобраћајни правац тренутно више занима како ће се одвијати саобраћај када за возила буде затворен и потез Немањина – Савска. Најаве надлежних су да ће због радова између Немањине и Карађорђеве измене у превозу на том потезу важити до краја марта. То би требало да значи да ће главнина радова на тој деоници бити окончана пре него што се затвори потез од Немањине ка Савској. Ово је нарочито важно због одвијања трамвајског саобраћаја на линијама 7, 9 и 12 које тренутно из Немањине скрећу у Савску. Ако би се преклопили радови на обе стране Савског трга, онда би дошло до потпуног укидања трамвајског саобраћаја кроз Немањину и Савску, што вероватно није намера надлежних. Зато је много реалнија опција да се прво оспособи десно скретање из Немањине ка Савском тргу и Карађорђевој, као и трамвајске шине у том делу трга и да се тек онда захуктају радови на супротној страни трга.

Због радова на Савском тргу на делу од Немањине ка Карађорђевој крајем прве декаде јануара у потпуности је коловоз затворен за саобраћај, иако су надлежни месецима уверавали да неће бити обуставе саобраћаја док се прво не уреде нове саобраћајнице по ободу трга.

Због затварања овог дела коловоза тренутно трпи више градских и приградских линија. Приградске линије су преусмерене у Улицу Николаја Кравцова и Булевар Вудроа Вилсона, док градске (46, 51, 78, 83, 91, 92, 511, 551, 553 и 601) у смеру ка тргу иду другим околним улицама у овом делу града. Већина градских аутобуса који су раније окретали на Савском тргу, и поред трајног укидања тог терминуса, ипак и даље полазе са станице код Поште. Али, када се буду за саобраћај затвориле саобраћајне траке на левој страни трга (из правца Немањине) јасно је да ће за путнике на већини поменутих аутобуских линија уследити нова тура саобраћајних измена.

У току 2019. надлежни у граду су истицали како ће обновљени трг са спомеником бити отворен до Сретења 2020, али је онда накнадно указано да ће сав посао бити готов тек крајем маја. Припрема терена за уређење Савског трга започета је тек у току лета рушењем првих нелегалних објеката прекопута Поште у Савској и уклањањем гранитних коцака са дотадашњег платоа. Ипак, обимнији радови кренули су тек у јесен.

Коментари5
277cb
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Бранислав
Пошто су направили планове да ће затворити овај потез и то се већ зна, да ли би могли једном, случајно, да објаве мапу шта ће бити затворено и како ће да буде измењен саобраћај? Или ће опет, као и увек, да објаве измене 2 дана након почетка радова? Ко да чита ових гомилу измена - дајте графички план да свима буде јасно а не да пола сата упоређује текст и мапу!
Miki
Pa u tome je stos. Zato se stalno objavljuju textovi. Uvek se moze reci da to neko nije dobro razumeo ili shvatio. Sa crtezima je to malo teze eskivirati. Probajte na www.crpd.gov.rs Nemoguce da planeri nisu ucrtali gde se i sta radi ? Ili je stvarno moguce da to tamo nije ucrtano ? Ako saznaju iz US aid ? USAID, pomagajte .
Дека Антипревејановић
Аутобуска станица ''несметано функционише''. Само пробајте да изађете са долазних перона јер је се цео излаз све на пролаз између тезге и тоалета. Да ли ће се затварање Немањине улице преклапати са радовима у Кнеза Милоша?
Александар
Једно заврше и отворе, друго затворе, таман се нешто доведе у ред, крене раскопавање нечег другог. Не могу да разумем зашто је толики проблем гледати мало унапред и синхронизовати радове.
незнал ице
Неретко почне поновно раскопавање ИСТОГ!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља