понедељак, 06.04.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:51

„Скајпом” доводе свет у своју учионицу

Када виде укључену камеру на часу, оригами као помоћ у геометрији и математичке појмове у стиху, сви се диве иновативној настави Наталије Будински у школи у Руском Крстуру
Аутор: Миленија Симић-Миладиновићчетвртак, 06.02.2020. у 21:00
Најбољи селфи са „скајп” часа у школи „Петро Кузмјак” (Фото: Лична архива)

Особена школа „Петро Кузмјак” у Руском Крстуру, у општини Кула, трезор је двојезичне наставе на русинском и српском језику. У њој око 500 ученика стиче основно осмогодишње, али и средње образовање у гимназијском и смеру за туристичке техничаре. Традиција наставе на русинском овде се негује дуже од 260 година. Ова кућа знања дичи се својим одељењима гимназије на русинском, јединственим у свету, a у нашем образовном систему одскаче од просечне педагошке уравниловке неспремне за креативност и иновације.

Ослањајући се на маштовитост, развијање међупредметних компетенција и готово свакодневну употребу дигиталних алата у настави, наставници и ученици школе „Петро Кузмјак” грабе ка учењу за живот, не за оцену. Креативним стваралаштвом уз помоћ дигиталних технологија померају границе, премошћују океане, досежу до најудаљенијих ризница знања – доводе свет у учионицу. У оквиру наставе, али и ваннаставних активности, њима полази за руком оно што се многи не усуђују да покушају. Међу највећим успесима у ширењу оквира уобичајеног школства сматрају „скајп” час с премијерком Србије. Одговарајући на питања ученика, Ана Брнабић је тада објашњавала која су задужења и обавезе највиших државних чиновника, као гост предавач посредством „скајпа”. Да тако може и треба да се учи ђаке охрабрује дива иновативне наставе у Руском Крстуру – Наталија Будински, наставница математике.

– Једном приликом смо „скајпом” угостили научника из Америке који је нашим ђацима говорио о нанотехнологијама и њиховом значају за будућност. Када смо радили површину и запремину пирамиде, укључио нам се колега из Каира и говорио о египатским пирамидама. Тако наставу може да организује сваки члан „Мајкрософтове” заједнице иновативних наставника која окупља на хиљаде професора широм света. Доступно нам је доста бесплатних материјала, ресурса, апликација тако да немамо оправдање да радимо лоше, а имамо чиме да подстичемо међупредметне компетенције које су у фокусу модерног образовања – појашњава Наталија Будински.

Захваљујући њеном раду, школа „Петро Кузмјак” постала је знана у светским оквирима, о чему сведоче бројна овдашња и међународна признања. Ова наставница ради с основцима, од петог до осмог разреда, и са средњошколцима. Разредна је првацима у гимназијском одељењу на русинском језику. Преноси им знање и буди радозналост за науку, држећи се школског плана и програма, на атипичан начин. На часовима геометрије примењује оригами.

– У први мах колеге нису веровале да ће прављење фигурица од папира геометрију учинити занимљивом и разумљивом. Игра коју су ђаци радо прихватили у ствари је озбиљан приступ имајући у виду да је оригами научна дисциплина чије технике и НАСА користи за свемирска истраживања. Увек почињемо од наизглед наивне приче, а онда дубље истражујемо важне математичке и генерално научне законе – објашњава Наталија, иначе махер да математику повеже и с уметношћу.

Њена радионица „Заједнички именилац математике и поезије”, у којој су ђаци писали песме засноване на математичким појмовима, победила је на прошлогодишњем националном конкурсу у оквиру манифестације „Мај, месец математике”. На другој, од многобројних радионица које су је винуле међу звезде савременог образовања, ученицима је дала задатак да програмирање дочарају плесом. Илустровали су алгоритам кореографијом уз музику тако да буде занимљиво и онима који не воле математику.

– Циљ ми је пријатна радна атмосфера којој се сви радујемо. То не значи да сви моји ђаци имају петице. Сваку оцену образложим. Ко има двојку, као и онај ко има петицу, разуме да су то реалне оцене њиховог знања у датом тренутку, као и да свака оцена може да се поправи или поквари, а да је стицање знања бесконачан процес – каже Наталија Будински.

Финалиста међународног такмичења

Да би се у школи „Петро Кузмјак” укоренио интердисциплинарни приступ повезивања математике, инжењерства, технологије и науке основан је – СТЕМ клуб. Он окупља наставнике и ученике, не нужно ђаке с одличним оценама, већ све којима не мањка елана за организацију научнопопуларних манифестација. Плодови њиховог рада су креативни часови, образовне радионице и смотре промоције науке. Главни покретач клупских акција, наставница Наталија Будински, изабрана је међу 11 финалиста међународног такмичења „GESS education awards” у категорији за најуспешнију употребу СТЕМ (Science, Technology, Engineering and Mathetmatics) учења у учионици. Најбољи ће бити проглашени 26. фебруара на свечаности у Дубаију. О победницима одлучује жири који чине стручњаци за образовање широм света.


Коментари1
9fe1a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dude
Nema vise Skype-a, sada je Teams...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља