недеља, 23.02.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:56

Расте продаја возила на гас а опада потражња за дизелашима

Продаја је возила на електрични погон порасла за 93,8 одсто а хибридних за 50 процената. Свако десето возило иде на ТНГ или природни гас а продаја дизелаша пала за 13,9 посто
петак, 07.02.2020. у 11:21
Удвостручена продаја електричних аутомобила у ЕУ (Фото ЕПА ЕФЕ А.Д.)

РИМ - У Европској унији је прошле године продато више од 290 хиљада електричних аутомобила, што је готово двоструко више него 2018., показују подаци Европског удружења произвођача аутомобила.

Продаја је порасла за 93,8 одсто, на 290.923 возила на годишњем нивоу, саопштила је АЦЕА, а преноси „Индепендент”.

Холандија, са 67.695 продатих возила, и Немачка, са 63.491 јединице, били су највећа европска тржишта електричних аутомобила.

Иако није највеће тржиште по броју продатих електричних возила, Норвешка се може похвалити највећим тржишним уделом електричних возила у укупној прошлогодишњој продаји нових аутомобила, а који је износио 42,4 процента.

Аналитичари кажу да би тај удео ове године могао да порасте на до 60 одсто. Најпродаванији електрични аутомобил у Норвешкој је за сада „Теслин” Модел 3 седан.

Према подацима АЦЕА-е, продаја хибридних возила је лани порасла за готово 50 посто, на 465.026 комада, а продаја хибридних аутомобила на пуњење се повећала за 13,9 процената, на 174.103 јединице.

Возила с алтернативним погоном, која раде на течни нафтни гас (ТНГ) и природни гас, имала су удео од 10,7 посто у укупној продаји аутомобила у ЕУ 2019. године, што је пораст у односу на учешће од 7,5 процената годину раније.

Истовремено, продаја дизелаша пала је за 13,9 посто, на 4,65 милиона јединица, а њихов тржишни удео је потонуо на 30,5 посто.

„Бензинци” су и даље далеко најпопуларнија возила у ЕУ-у, при чему је њихова продаја порасла за 5,2 посто, на 8,96 милиона, а тржишни удео се повећао за више од два одсто, на 58,9 процената.


Коментари9
77f5c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nedim
Hvala bogu, valjda ce se i ovde malo smanjit broj ovih naftarica na tockovima. Nekad smo imali normalnu drzavu pa je i vecina putnickih auta isla na benzin, na sta i treba da idu. Dizel je za kamione i autobuse koji se koriste van grada. Mali auto, od kuce do posla, bi trebao biti na benzin, plin ili struju. Nazalost, sa siromasenjem su i ljudi prestali da misle na estetiku. Poceli smo da slusamo traktore svud oko nas.
vox populi
Vozila koja koriste el. energiju iz baterija su obična i skupa budalaština. To nema budućnost iz "stotinu razloga". Ne mogu vjerovati da pokvareni trgovci vuku za nos cijelu civilizaciju.
Beogradjanin Schwabenländle
Возила на гас се продају само у источним земљама ЕУ и нешто мало у Италији. Када помислим да би Немачка требало да замени око 48 милиона особних возила са мотором за сагоревање у електричне схватим како се Сизиж морао осећати. А ту нису урачунати камиони и остала теретна возила, трактори .Као и увек, ту је неко нањушио брз посао и брзу зараду, само се бојим да нису питали крчмара за рачун.
dušan1
Bio nekad neki Serđo Markjone (FIAT-Krajsler) koji je uporno 'gurao' proizvodnju vozila na gas i metan (TNG i CNG) a biznis sa električnim pogonom prepuštao 'pametnijima i bogatijima'. Tako da će u Kini najverovanije doneti zakon da se za privatna vozila zabrani motor sa unutrašnjim sagorevanjem.
Irina Gagic
Nisu igracka za bogate. To sto je I. Mask alav pa trazi bogatstvo za Teslu je problem u glavama evropljana i amerikanaca koji veruju da sve mora biti skupo. U Kini ima masa auta na struju i nisu skupi. Nio Es6 dzip iz top game kosta svega 50000$ a beskamatni kredit na 3 god obezbeđuje proizvođač uz učešće od 30%. Moze se uporediti sa X5 po luxuzu. U EU je sve skupo zbog kartela i monopola. Trka hrčaka = ceo zivot trčis a nigde ne stizes. Znaci da si u kavezu, trčiš unutar točka.
Препоручујем 6
Vule
Pa tako i jeste. Elektro vozila su igracka za bogate ( kao 3. auto u kući itd) ali sve dok se ne reši problem baterija ( skupe, slabe, spore za punjenje) - nece se elektro-vozila omasoviti znacajno. Do tada vozila na gas su najbolja i "najzelenija" varijanta
Препоручујем 18
Prvoborac
A odakle kWh u tim baterijama? Iz termoelektrane koja dimi pa dimi...ili Nuklearke..Pa ne moze auto da ide na lepe ekoloske bajke. Negde mora da dimi...
Milan
Hidrocentrale postoje preko 150 godina, iz njih ne dimi, zar ne? Osim toga, tu su i vetroelektrane i solarne elektrane. Ali od njih nema leba, oni mogu samo mali procenat da pomognu, jel' da? Dok se ugalj ne začadi, nema tu prave struje? To onda treba reći Nemačkoj, koja je prošle godine imala preko 46% proizvedene energije iz obnovljivih izvora (a koliko je njihova osunčanost manja od naše!).
Препоручујем 17

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља