недеља, 05.04.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:13

Забрана увоза „евро 3“ возила највероватније почетком 2021.

петак, 07.02.2020. у 14:37
(Фото Бета/АП)

Увоз половњака са евро 3 моторима ће најверованије бити забрањен од 1. јануара идуће године, најављује министар заштите животне средине Горан Триван за Танјуг и додаје да се још разматра да ли ће се та забрана евентуално односити и на возила емисионе класе евро 4.

Триван истиче да то не значи да ће грађанима бити забрањено да користе старе аутомобиле које већ поседују, али ће ти аутомобили морати да прођу строжу контролу емисије издувних гасова од 1. јула 2021. године.

Елиминациони фактор на техничком прегледу неће бити емисиона класа мотора, објашњава министар, већ шта возило испушта из ауспуха, што значи да ће и старији аутмобили моћи да прођу контролу уколико су добро одржавани или ако су у њих уграђени одговарајући филтери или катализатор, преноси Танјуг.

На констатацију да ће возачи, ипак, тешко моћи са својим возилима да прођу технички преглед и региструју возила са моторима емисионе класе евро 1 или 2, Триван каже да је то питање за МУП, али и да ће, због чистијег ваздуха, свако морати да плати „цену” вожње старог аутомобила, односно да уложи у његову исправност.

Министар упозорава да и новији аутомобили можда неће моћи да прођу технички преглед због емисије издувних гасова, уколико су неисправни.

На питање како ће се третирати стари аутомобили који се возе на плин, с обзиром да мање загађују него и мотори са евро 5 стандарда, Триван је рекао да се то још не зна и да ће о томе одлучивати МУП.

Каже да је министарство које води покренуло иницијативу за забрану увоза старих аутомобила и да су већ имали састанке са министарстивма која су налдежна за то, као и да због законске процедуре и предстојећих избора није вероватно да забрана буде уведена пре 1. јануара.

Не верујем да можемо да стигнемо пре тога, мислим да је 1. јануар оптималан рок, додао је Триван.

„Све време неко подмеће тезу да ћемо ми забранити људима да користе старе аутомобиле. Прво, ми не можемо да забранимо увоз, већ друга министарства, али ми подстичемо да се то уради и од тога нећемо одустати, јер је то апсолутно питање квалитета ваздуха”.

Друго, наводи Триван, важно је да грађани знају да ће моћи и даље да возе аутомобиле које поседују, уз услов да су технички исправни и да од 1. јула следеће године задовоље критеријуме за издувне гасове.

„Ми смо и сада, као власници аутомобила, у обавези да поштујемо ограничења емисије издувних гасова, само што се то не поштује како треба”, напоменуо је министар.

Истиче да ће на основу прописа МУП-а то бити потпуно решено од 1. јула 2021. године.

Није битно да ли ћете возити ауто стар 40 година ако емитује издувне гасове у границама дозвољеног, поручио је Триван.

Такође, каже да је против увоза старих аутомобила, не само што више загађују животну средину, већ и зато што нису довољно безбедни.

Иначе, мерења техничких прегледа показују да више од половине возила у Србији или 1,2 милиона возила емитује већу количину гасова него што је прописано.

Код нас има укупно око 2,25 милиона возила, од којих око 655.000 имају моторе старије од евро 3 стандарда.

У Србију је у 2019. увезено више од 150.000 половањака и око 33.000 нових аутомобила.

Правилнико о техничким прегледима који је примењује од 5. јула 2018. предвидео је да одредба која се односи на строжу контролу емисије издувних гасова почне да се примењује за три године.

Подсећања ради на простору ЕУ мотори норме евро 1 (познате и као ЕЦ 93) уведени 1993. године, затим је три године касније евро 2 (ЕЦ 96) постао обавеза, а евро 3 је ступио на снагу 2000. године.

Од 2006. се примењује евро 4, од 2009. и евро 5 стандард. У 2014. су произвођачи већ прешли на евро 6 емисиону класу, а припремају се и за евро 7.


Коментари6
d052e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ilija Bulović
Ima u Mađarskoj još Trabanta i Wartburga i niko od njih ne traži nemoguće,da se ponašaju kao jevro 4 ili da mu ugrađuju katalizatore.Što Srbin smisli,malo ko može.
Jovan P.
Kada većina automobila sa motorom evro3 biće uvezena u Srbiju iz Europske Unije, srpska vlada će zabraniti dalji uvoz ! Nije ljutiti, koga je moliti !
Peedja
Споро, споро, споро...
sloba car
Odmah zabraniti, šta se čeka? Da budemo još veće đubrište EU i da neki još malo na tome napune džepove?
Milan
Vlada opet iz ko zna kojih razloga nema petlju da preseče i zabrani uvoz krševa.Samo još u Srbiji su dozvoljeni ovako niski EU standardi.Umesto da zabranu urade juče vlada kaže možda 2021 a možda i nikada.Samo u Srbiji kroz registraciju se kažnjavaju oni koji imaju novije automobile,a eko taksu niko i ne pominje.Medju zadnjima smo u Evropi po euro standardu.Kažu ljudi nizak standard pa nemaju za novije automobile.Imaju li onda za lečenje?Pa ne mora svako da vozi auto.
Beogradjanin Schwabenländle
Господине одакле Вам идеја да су само у Србији дозвољени овако ниски ЕУ стандарди ? Шта мислите колико од 48 милиона регистрованих особних возила у Немачкој има још старе " ЕУ стандарде " . Ниједан стандард како Ви то овде називате није забрањен, ствар је власника да вози кола по својим могућностима док држава не донесе неку забрану. Иначе неке забране постоје, али то је само за вожњу по већим градовима, око десетак. Зато се плаћа много већи порез за стара кола, осим олдтајмера који су најефтин
Препоручујем 10

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља