среда, 28.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 10.02.2020. у 08:34

Јужнокорејском филму „Паразит” Оскар за најбољи филм

Бонг Џун Хо (Фото ЕПА/ David Swanson)

ЛОС АНЂЕЛЕС – Најгламурозније и најпрестижније награде Оскар додељене су по 92. пут, а апсолутни победник био је филм „Паразит” Бонг Џун Хоа који је освојио четири златне статуе – за најбољи филм, сценарио, режију и најбоље интернационално остварење.

Добијањем Оскара „Паразит” је постао први филм ван енглеског говорног подручја који је освојио ову престижну награду, а уједно и прво остварење из Јужне Кореје које је икад номиновано, преноси Танјуг.

Редитељ Џун Хо, потпуно изненађен примајући Оскара за најбољу режију у конкуренцији са Мартином Скорсезеом (Ирац), Семом Мендезом (1917), Тодом Филипсом (Џокер), Квентиномк Тарантином (Било једном у Холивуду), казао је да није никада могао ни да замисли ни да ће његов филм бити у конкуренцији са највећим режисерима свих времена, а камоли да однесе победу.

Лора Дерн и Рене Зелвегер (Фото EPA-EFE/David Swanson)

„Када сам тек учио о филмовима једна реченица ми се урезала у срце 'Када је најличније, тада је најкреативније', то је казао Скорсезе”, рекао је редитељ.

Да статуа за најбољи филм иде у руке Кореанцима открила је легенда Холивуда Џејн Фонда која је овом приликом казала да се нада да публика осећа да филмови и даље могу да промене животе, а да су сви номиновани („Ford v Ferrari”, „1917”, „The Irishman”, „Joker”, „Jojo Rabbit”, „Little Women”, „Marriage Story”, „Once Upon a Time...in Hollywood”, „Parasite") управо такви.

Награда за најбољег глумца, како се и предвиђало, отишла је у руке маестарлном Хоакину Финиксу за улогу у филму „Џокер”, а номиновани су били Антонио Бандерас („Pain and glory"), Леонардо Дикаприо („Once upon a time...in Hollywood"), Адам Драјвер („Marriage Story"), Џонатан Прајс („The Two Рopes").

Финикс је својих неколико минута говора искористио да укаже на све већу потребу подизања свести о угружености животиња и природе.

„Не осећам се се ништа бољи од колега у овој просторији. Сви делимо љубав према филму, али и имамо глас који се чује и могућност да проговоримо о важним проблемима”, казао је оскаровац и закључио цитирајући свог покојног брата Ривера Финикса: „Тражите спас помоћу љубави и наћи ћете мир.”

Хоакин Финикс (Фото EPA-EFE/David Swanson)

Финикс је други глумац у историји доделе Оскара који је поред Хита Леџера награђен за улогу Џокера.

Глумица Рене Зелвегер освојила је по други пут златну статуу за најбољу глумицу за улогу у филму „Џуди”, рекавши да сви имају своје хероје који их уједињују, „који инспиришу да извучемо најбоље из себе”. Она је свог Оскара посветила глумици Џуди Гарланд коју и тумачи у филму.

Номиноване су биле Синтија Ериво („Harriet"), Скарлет Јохансон („Marriage story"), Соариз Ронан („Little women"), Шарлиз Терон („Bombshell").

Оскар за најбољу женску споредну улогу припао је Лори Дерн за филм „Marriage Story”, а номиноване су биле Кети Бејтс („Richard Jewell"), Скарлет Јохансон („JoJo Rabbit"), Флоренс Паг („Little women"), Маргот Роби („Bombshel").

Како је и очекивано, Бреду Питу је напокон припао Оскар за глуму – за споредну мушку улогу у филму „Било једном у Холивуду”.

Глумац се овом приликом емотивно захвалио редитељу, али и дугогодишњем пријатељу Леонарду Дикаприју.

„Тарантино, ти си јединствен и непоновљив. Филмски свет би био горе место да нема тебе, а Лео, ти си мој пријатељ и заувек ћу бити уз тебе”, казао је Пит који је номинован заједно са Томом Хенксом („A Beautifuly Day in the Neighborhood"), Ентони Хопкинсом („The Two Popes"), Ал Пачиноm („The Irishman"), Џо Пешиjeм ("The Irishman").

Између доделе награда присетили смо се свих личности из света филма које су нас напустиле током претходне године.

Уз интерпретацију песме „Yesterday” Били Ајлиш, Академија се опростила од Кобија Брајанта, добитника Оскара за краткометражни анимирани филм, као и од легенде Холивуда Кирка Дагласа, те Алвина Сарџента, Денија Ајела, Дорис Деј и многих других.

Бред Пит (Фото EPA-EFE/David Swanson)

Оскара за најбољу музику компоновану нза филм добила je Хилдур Гуднадотир за филм „Џокер”, док је награда за најбољу песму отишла у руке Елтону Џону за нумеру (I'm Gonna) Love Me Again из филма „Rocketman”.

Филм „1917” добио је Оскара за специјалне ефекте, у конкуренцији са „Star Wars: Rise of Skywalker”, „The Lion King”, „The Irishman”...

Овом филму Сема Мендеза припале су и златне статуете за најбољу фотографију и миксовање звука, што није ни приближно очекивањима која су била пре доделе.

Награда за шминку додељена је филму „Bombshell”, док је за монтажу и монтажу звука припала остварењу „Ford v Ferrari”.

Филм „Било једном у Холиводу” освојио је Оскара за најбољу сценографију, међу филмовима „The Irishman”, „Jojo Rabbit”, „1917” и „Parasite”.

За најбољи документарни филм проглашен је „Америчка фабрика” Стивена Боњара и Јулије Рејчерд, док је за најбољи адаптирани сценарио статуа заслужено отишла у руке Таики Ваититију за „JoJo Rabbit”.

Оскара за костим добио је филм „Little Women” Грете Гервиг, а за најбољи краткометражни анимирани филм – Метју Чери и Керен Руперт Толивер за „Hair Love”.

Попут свог претходника и наставак хит цртаћа „Toy Story” освојио је признање за најбољи анимирани филм.

Елтон Џон и Берни Топин (Фото EPA-EFE/David Swanson)

У музичком делу церемоније на изненађење многих наступио је Еминем извевши уз пратњу гудачког оркестра чувену, Оскаром награђену, нумеру „Lose Yourself” из филма „8 Miles” и својом изведбом подигао на ноге све присутне.

Потом је оскаровац Том Хенкс најавио отварање музеја филма „Academy Museum”, у чијем стварању су учествовале његове колеге из бранше.

Отварање је најављено за децембар 2020. године.

Зек Гостагер ушао је у историју као прва особа са Дауновим синдромом која је најавила победника неке категорије за Оскара.

Као и до сада и овогодишња церемонија протекла је у указивању на потребу за толеранцијом, разумевањем различитости и родне равноправности.

Свечаност је отворила певачица Џејн Моне, која је током свог наступа поздравила и подржала све жене које су својим радом допринеле филмској индустрији.

Потом су је на бини заменили вишеструки домаћини доделе Оскара и комичари Стив Мартин и Крис Рок, који су искористили време да се нашале на рачун Мартина Скорсезеа и Џефа Безоса, али и сатирично критиковали мањак жена и афро-америчких глумаца међу кандидатима за Оскара: „Тридесетих година нисмо имали ниједног црног кандидата, а сада имамо једног – велики напредак!"

Коментари8
059b6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

s druge strane ogledala
Parazit je loš u svakom pogledu, a sirotinja koja se prevarom uglavi da pljačka bogataša i onda ga i ubije, je krajnje odvratna. Kritika društvenog sistema je potpuno podbacila, a kao triler je nedotupavno rešena. Ne razumem ekstazu oko ovog filma.
Miloš
Najpre smatram da je Oskar, osim vestackog blestavila i skupocenih toaleta, postao isuvise izvikana i ispolitizovana nagrada da bi bila shvatana ozbiljno. Sto se moze videti na ovom slucaju koji (tj. ciji) film je odneo nekoliko glavnih nagrada. Parazit sam gledao na rts-u i smorio me posle pola sata,ali nije mi jasno kako je taj film mogao da su takmici u svim kategorijama koje nisu za "najbolji strani film". Drugo,g. Feniks jeste zasluzio nagradu, ali njegov krajnje politicki govor je patetika
Ирис Ахт
Како је филм данас ниско пао! "Паразит" је, у најбољем случају, солидан филм, али ремек-дело? Црно-бела представа света одликује кич. Сиромашни су редом корумпирани, баш нико не искаче из стереотипа. Богати су листом недотупавни, наивни, баш нико барем мало душевнији. На крају, све се свело на тезу да је за несрећу у свету крива неправедна прерасподела добара. Маркс и Енгелс. Мучан филм АЛИ НА ЛОШ НАЧИН.
Siniša Stojčić
Gledao sam Parazit u bioskopu. Izvanredan film sa maestralnim preokretom. Univerzalan i korespondira sa svim vremenima. Prepoznaje o se i mi u tome
"Parazit", odlican u svakom pogledu
Gledao sam film "Parazit" i zaista je odlican u svakom pogledu. Dakle, makedonski dugometrazni dokumentarac "Zemlja meda" bez nagrade. Steta.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља