недеља, 23.02.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:56

Вртоглави раст продаје електричних аутомобила

Аутор: Е. П.понедељак, 10.02.2020. у 10:17
(Фото Пиксабеј)

Прошле године у Европској унији продато је више од 290.000 електричних аутомобила, готово двоструко више него 2018, показују подаци Европског удружења произвођача аутомобила.

Продаја је на годишњем нивоу порасла 93,8 одсто, саопштило је ово удружење. Холандија са 67.695 продатих возила и Немачка са 63.491 биле су највећа европска тржишта аутомобила на електрични погон.

Ово удружење је истакло како је прошле године продато и око 465.000 хибридних возила, што ј раст од око 50 процената у односу на претходну годину.


Коментари22
bfce3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

vlad
Pogledajte dokumentarac "Who Killed Electric Car" (moze se lako naci i prevod za njega) i mnoge stvari ce vam biti jasnije. Samo jedan podatak iz filma, GM je imao elektricni automobil sa autonomijom od skoro 400km jos 1979. godine!
MarkoV
Računica Broj stanovnika u Evropi je 741,4 miliona Broj prodatih vozila na elektricni pogon prodatih prosle godine je 290 hiljada. To znaci da je elektricni automobil kupio svaki 2556 evropljanin ili ti 0,04% evropljana je kupilo elektricni auto. Nisam siguran(u stvari jesam siguran) ali mi se cini da su oko nas vrlo izražene medijske i ekonomske manipulacije(naravno kako kod nas tako i u evropi). Kao i obicno cilj nije sigurno dobrobit za narod, kako naš tako i evropski. Mnogi ce se naci lju
Sremac
Kljucno pitanje..Akcize 60% cene naftnih derivata uzima drzava. Koliko ce na struji da uzima? Nulu? tesko...
Konkretne računice
Subvencije za elek. vozila postoje samo zato jer jako malo ljudi kupuje ta vozila. Drugo, i uz subvencije te besplatnu struju na punionicama (što već polako postaje prošlost jer struja ne pada s neba) elekt. vozilo - jer je u startu jako skupo - može se isplatiti eventualno nakon 100.000 km, a kod skupljih modela i do 150.000 km. Ako godišnje prolazite 15.000 km, to vam je od 6, 5 do 10 godina vožnje. Garancija na bateriju je između 5-7 godina. Nove baterije koštaju od 10.000 eura pa naviše.
Električni Renault vs. "obični" Renault u isplativosti
Električni Renault Zoe (usporediv je s klasom Renault Clio) - ako uračunate maksimalne subvencije - i dalje je skuplji od R. Clia s istom ili sličnom opremom (bez automatika) za oko 7000-8000 eura!! Tu razliku ćete sa R. Zoeom nadoknaditi i doći na (pozitivnu) nulu tek nakon 120.000-130.000 km i to pod uvjetom da Zoe cijelo vrijeme napajate besplatnom strujom. Novi R. Clio po službenim podacima troši oko 5-6 litara goriva na 100 km. Cijena dizela (u RH) je 1,2 eura po litri. Provjerite sami.
Препоручујем 11
Irina
Drzava treba da da subvenciju taksistima iskljucluvo za kupovinu elektricnih auta. Oni nisu toliko skupi. Ima ih svakih. Ima i novih za 10-15 hilhada eura plus carina i prevoz. Sve je to moguce

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља