субота, 22.02.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:56

Назире се нови трамвајски коридор преко Савског трга

Ради се бетонска подлога и почело је постављање шина. Градилиште крцато мајсторима и механизацијом
Аутор: Д. А.петак, 14.02.2020. у 18:32
(Фото: М. Спасојевић)

О будућем систему саобраћајница преко Савског трга прича се месецима, али већина суграђана ипак не може да замисли како ће изгледати коловоз и трамвајске шине по ободу трга. Житељи престонице не морају то више да замишљају пошто су на терену почели да се појављују први обриси будуће полукружне саобраћајнице око трга. Мајстори су на овом градилишту већ „исцртали” путању будућих коловозних трака, а најдаље се отишло са формирањем будућег трамвајског коридора. Ради се бетонска подлога за трамвајске шине, које су већ допремљене на трг. Ако се може судити на основу првих слика, трамвајска баштица неће ићи уз сам тротоар већ кроз средишњи део саобраћајнице.

Због овога, разумљиво, морају да се прилагоде и прикључци на постојећу трамвајску мрежу која иде из Немањине, као и на ону која се наставља у Карађорђевој и ка Старом савском мосту.

Ово градилиште крцато је мајсторима и механизацијом откако су се захуктали радови, па се увелико ради потез од Немањине ка Карађорђевој. Због тога је већ неко време и затворен за саобраћај тај део трга. Упоредо се ради и на простору испред некадашњег главног улаза у железничку станицу где је предвиђено уређење платоа и постављање споменика Стефану Немањи.

Препорођен Савски трг, на чијем централном делу ће после радова предност добити пешаци, пред грађане би требало да осване крајем пролећа.

Пре тога треба да се уради нова црпна станица, саобраћајнице и део платоа са леве стране (гледано из Немањине), да се оформи зелени обруч између саобраћајница и централног плочника…

Тренутно је затворен саобраћај од Немањине према Карађорђевој, а очекује се да до краја марта у потпуности буде затворен саобраћај између Немањине и Савске улице.

За сада нема детаљнијих информација о томе како ће од краја наредног месеца бити организован саобраћај у зони трга, то јест да ли ће се прво оспособити нове саобраћајнице између Немањине и Карађорђеве или ће отада цео трг бити затворен за аутомобиле, трамваје и аутобусе. А то је врло важно јер, ако цео трг буде затворен, то би значило да ће од краја марта у потпуности бити укинути трамваји 7, 9 и 12. Али ако се десна страна трга у међувремену оспособи, онда ће јавни превоз мање трпети.

Као алтернатива у току ових радова возачима се препоручује Булевар Вудроа Вилсона.


Коментари7
496f1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

пиши ћирилицом
"Препорођења трга" не може бити без обнове зграда на њему и допуне полукруга изградњом према х. "Пошта". А до тога је далеко, сем зграде Станице
violeta
Meni sve to lici na presipanje iz ,,supljeg u prazno!,, Vidi se da slabo konsultujete prave strucnjake, a o dosadasnjim raznim ,,popravkama,, ne treba ni pricati ! Vlast ipak ne shvata da je Beograd velegrad !
veselnik
"Ради се бетонска подлога за трамвајске шине..." Прошле године урађена је трамвајска пруга НА ДРВЕНИМ ПРАГОВИМА преко Моста на Ади, и то са превеликим размацима. Следи РЕКОНСТРУКЦИЈА и разбијање свих бетона, сливника кишне канализације и замена стубова електичне мреже због "лошег пројекта". Значи научили су (бар делимично) како треба да се ради, ваљда неће заборавити бар гумене подлошке за шине.
Alek
Betonska podloga za šine mora biti zaštičena debelom gumom, kao što se radi u svetu.
Grada
A gde su ulazi u Metro stanicu. Znaci sve ce biti spremno za kopanje metroa. Vrhunsko planiranje, nece biti nikakvog rusenja kada krene gradnja metroa. Jel mislimo na isti grad, Beograd.
Metro
Kakvo rušenje kad krene gradnja metroa? Metro ide ispod zemlje, a verovatno će se i u tom delu kopati podzemnim mašinama, tzv. krticom. Jedini radovi na trgu biće kopanje ulaska u stanicu, nema šta da se ruši samo se ukloni pločnik i prokopa se otvor za stepenice, kao na Vukovom spomeniku. A i ti radovi će nastupiti najranije za 5 godina, ako uopšte dođe do toga. Treba li do tad odlagati rekostrukciju trga?
Препоручујем 22

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља