У центру града на зградама које су под заштитом, а чије фасаде су недавно обновљене, у току је акција контроле реклама постављених на спољним зидовима тих здања. Прве контроле су, како наводе у Секретаријату за инспекцијске послове, организоване према списковима одступања од пројекта.
Од прошле седмице на терену се утврђује да ли су рекламе продајних, угоститељских и других предузећа прописно постављене на заштићене, недавно обновљене фасаде у центру града.
Јер, сви који постављају рекламе на зградама које су под заштитом о томе подносе елаборат Заводу за заштиту споменика културе, после чега ова институција даје сагласност за постављање реклама. Али, на више заштићених зграда установљено је да рекламе нису у складу са одобреним пројектом.
Против оних који нису поштовали услове из елабората биће поднете пријаве. Казне за постављање реклама ван предвиђеног плана, како истичу у Секретаријату за инспекцијске послове, износе 100.000 динара за правна, 60.000 за одговорна, а 10.000 за физичка лица.
– Наглашавамо и да врста казне зависи и од врсте прекршаја.
Решење за постављање реклама до два метра квадратна у заштићеним зонама издаје „Београдска тврђава” уз сагласност Завода за заштиту споменика културе. Дакле, пресудне су потребне сагласности надлежних органа и наведеног јавног предузећа – указују у секретаријату.
Како је прошле седмице указао заменик градоначелника Горан Весић, када се изрекну новчане казне биће наложено и да се у одређеном року рекламе уподобе елаборатима. Ако то не учине они који су те рекламе поставили, у складу са прописима и овлашћењима надлежних биће организовано уклањање реклама.