четвртак, 03.12.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
недеља, 16.02.2020. у 18:57 Мери Билић
ТВ БАРОМЕТАР

Ево иде невеста прелепа је заиста

Римски песник Јувенала је у сатиричној песми написао „panem et circenses”, у преводу хлеба игара, прецизније хлеба и циркуса, алудирајући на жељу становништва свог времена за колико-толико пуним стомаком и често тривијалном забавом.

Много тога је исто, само су се циркуси променили. Сада најмасовнија забава стиже с телевизија. А да нам она постаје приоритет у односу на све друге садржаје с малих екрана најсликовитије сведоче подаци о гледаности. Не тако давно неприкосновени РТС-ов „Дневник” и квиз знања „Слагалица” уступили су радним данима челна места на листи најгледанијих програма репризи домаће серије „Монтевидео...” и премијери „Игре судбине”. Још очигледнији пример колико телевизијска публика воли да је забављају јесте податак да је прошле суботе ријалити „Свадба из мог краја” (премијерно емитован од септембра до децембра на РТС-у) имао шер од 17 процената и био најгледанија емисија на свим телевизијама у том термину. Илустрације ради, Други програм јавног сервиса је у то време бележио шер мањи од 2 процента. Само нек је весело!

Огромну гледаност на Пинку бележе ријалити програми из исте продукцијске куће: „ДНК”, „Брак на невиђено” и емисија „Папарацо лов”...

„Свадба из мог краја” гледаоцима представља традицију и обичаје везане за прошњу младе и церемонију венчања. Домаћице емисија биле су глумица Мирка Васиљевић и водитељке РТС-а Драгана Косјерина, Рада Ђурић, а у овим последњим епизодама, Марија Вељковић. И код нас и у свету постоји неписано правило да је на венчању само млада у белом, јер нико други не треба да јој „украде” пажњу. Што би рекли у народњаку: Ево иде невеста/прелепа је заиста/на њој је венчаница/изгледа ко краљица... Нико сем водитељке „Слагалице” Марије Вељковић која игра, пева, проба ђаконије, облачи народну ношњу, држи здравицу... Што би мање упадало у очи (и уши) да емисија нема наратора који објашњава све што гледаоци треба да знају.

Многи од нас се сећају ТВ реклама које су духовитом поруком, анимацијом или мелодијом обележиле неке године. Недавно се појавила реклама за омиљени кекс који дуго постоји на тржишту и који је обавезни део пртљага оних који одлазе у посету нашим људима у иностранству. У њој је све неодољиво: беба која будно прати мамине покрете, млади тата... Добар темпо, добра музика..., све док док беба не „каже” тати: „Хајде ћути, не дави, молим те!”.

Родитељи ће имати пуне руке посла да малишанима објасне да лепо васпитана деца не говоре одраслој особи хајде ћути, и не дави. Само зато што је неко заборавио да се и најмањи пелцер који долази с екрана прима и наставља да буја.

Коментари1
94f44
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Bratislav
Госпођа Марија Вељковић је лепа и шармантна дама, али неко треба да јој каже да је почела да претерује са самоекспонирањем и неукусном ђускањем. У њеном је интересу да своје не баш приладно весело понашање мало 'смири' и примери свом реномеу, јер само губи на атрибутима отмене даме. Ово је мишљење више дама и господе из мог окружења. А Г-ђа Билић је у праву: неписано је правило да даме на свадби не смају својим тоалетама да иду невести 'уз нос' покушавајући да је засене.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља