уторак, 31.03.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:02

Касни изградња аутопута у Црној Гори

понедељак, 17.02.2020. у 13:27
Илустрација (Фото А. Васиљевић)

У финансијском плану Монтепута за 2020. годину, које је усвојила Влада на седници у четвртак, нема планираних прихода од наплате путарине на деоници аутопута Подгорица-Матешево чији је рок завршетка 30. септембар 2020. године.

Из ове државне компаније, која треба да преузме управљање деоницом аутопута када он буде завршен, нису одговорили на питања “Вијести” послата у четвртак. 

“Вијести” су питале да ли изостанак планирања прихода од путарине на овој деоници аутопута значи да не очекују да она буде завршена и пуштена у рад до краја 2020. године или ће деоница бити завршена, али путарина неће бити наплаћивана у овој години.

Ни у усвојеном плану радова Монтепута у 2020. години се не помиње пуштање у саобраћај ове дионице.

Министар саобраћаја Осман Нурковић казао је 20. јануара ове године да ће до краја септембра бити завршени физички радови на аутопуту, а није сигуран да ли ће се до тада завршити технички преглед и добити употребна дозвола.

“Највећи део физичких радова је завршен и они ће сигурно до 30. септембра бити завршени. Једино што је зебња јесте да се технички преглед и употребна дозвола у том тренутку не могу обезбедити. Мора се водити рачуна о квалитету радова”, рекао је тада Нурковић.
Ово би могло да значи да ова деоница неће бити отварана док се не заврши технички пријем. План врха власти био је да прву деоницу аутопута отворе неколико дана пред парламентарне избора који треба да се одрже у првој половини октобра, као свој главни адут у предизборној кампањи.

Према уговору о изградњи, ова деоница аутопута требало је да буде завршена до 10. маја прошле године, али је договором Владе и кинеског извођача ЦРБЦ рок продужен за 17 месеци. Влада због кашњења није наплатила пенале извођачу, чиме је признала да је њена страна крива за кашњење. До оволиког кашњења, као што су “Вијести” раније објавиле, дошло је због лоше припреме пројекта коју је водио тим бившег министра саобраћаја Ивана Брајовића, као и због изостанка петље “Смоковац”, водоводне и електромреже и приступних путева у уговору о изградњи. Ови заборављени радови су накнадно уговарани што је до сада подигло цену деонице за око 100 милиона еура.

Ново одлагање отварања ове саобраћајнице значило би да ће кредит за изградњу ове деонице од 944 милиона долара доћи на наплату у истој години када и почне њена употреба. Ранији план био је да она буде завршена у мају 2019. две године пр стизања на наплату прве рате за аутопут у јулу 2021. године. Како је ранијим плановима очекивано да ће приходи од путарине износити око 20 милиона годишње, штета по овом основу износи 40 милиона евра. До сада нико није позван на одговорност због пропуста који су условили прво кашњење и вишемилионске штете по државу.


Коментари6
b0552
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Paja Antiautocenzor
Autoput bio-ne bio, ja u CG ne idem. Već 11 godina. Niti ću, mislim, skoro. Ogadio mi njihov sistem.
ВлаДо
Србија би направила још већу грешку ако би кренула у изградњу аутопута ка Црној Гори преко Инањице ,Пазара и Сјенице.Са српске стране једино шта треба урадити су путеви првог реда до Новог Пазара и Пријепоља а све остало је утопија осуђена на пропаст.
miljko
valjda je u prvom planu smanjenje poginulih kojih je svakodnevno. Isto vazi i za nase puteve.
Mihailo Krunić
Za ekonomski proračun o opravdanosti izgradnje neke saobraćajnice, nemam kvalifikacije. Ali, nešto razmišljam o postojećoj železničkoj pruzi Beograd -Bar, i pitam se: Zar modernizacijom ove pruge da brzina vozova bude 200 km. na sat, ne bi bilo jeftinije od izgradnje auto puta? Možda su ovdje u prvi plan bila mjesta kroz koje će neka saobraćajnica proći, a ne ekonomičnost?
софи
Не ликујем, али од пријатеља из ЦГ сам чуо да је то промашен пројекат у економском смислу. Кажу да не постоји такво саобраћајно оптерећење које би обезбедило пројектовани приход. А и ми имамо наше промашаје о којима се ћути.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Не може на свему да се заради. Треба нешто и уложити да би се кад-тад исплатило. Или мислите да нисмо требали да одустанемо од магараца и самара?
Препоручујем 46

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља