субота, 15.08.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 18.02.2020. у 19:00 Борка Голубовић-Требјешанин

Није мала ствар радити у Бољшом театру, колевци балета

Познато је да је дело „Мајстор и Маргарита” Михаила Булгакова до сада приказано кроз драму и оперу, али не и кроз балет тако да је ово велики изазов
Милош Исаиловић у пробној сали Бољшог театра у Москви (Фото: Лична архива)

Желиш ли да идемо у Москву у Бољшој театар да постављамо представу, реченица је којом ми се недавно обратио кореограф Едвард Клуг. Прво сам помислио да се шали и почео сам да се смејем, а одмах затим добио сам електронско писмо из московског Бољшог театра са позивом да сарађујемо. Рекао сам тада сам себи: „Снови се ипак остварују.”

Ову своју московску причу балетски уметник кореограф Милош Исаиловић пожелео је да исприча управо за „Политику”. Он тренутно борави у Москви где са Едвардом Клугом поставља балетску представу „Мајстор и Маргарита” чија премијера је 21. маја на сцени Бољшог театра.

Годинама уназад Милош Исаиловић ради као играч и асистент Едварда Клуга у ансамблу Балета Словенског народног гледалишча у Марибору. Са Клугом је даровити Исаиловић радио пре неколико сезона Аристофанове „Птице” у Битеф денс компанији. Убрзо затим уследио је позив да наставе сарадњу у Марибору која успешно траје до данас.

– У Москви постављамо дело „Мајстор и Маргарита” Михаила Булгакова, што је велики изазов и част, јер поред тога што је Булгаков руски Иво Андрић, он је такође радио и као драматург у самом Бољшом театру. Познато је да је ово дело до сада приказано кроз драму и оперу, али не и кроз балет тако да је ово велика ствар. „Мајстор и Маргарита” је прелепо дело, маштовито, тамно, и љубавно, а такође и језиво са пуно емоција. Све то ће, у овом нашем случају, пратити неприкосновени оркестар Бољшог театра који ће свирати славног Алфреда Шниткеа, али и дивног Дмитрија Шостаковича – прича Милош Исаиловић и додаје:

– Балет „Мајстор и Маргарита” радимо рукописом и потписом Едварда Клуга који је овде већ успешно поставио „Петрушку” прошле године. Позитивна трема, узбуђење је увек присутно. Није мала ствар крочити, а камоли радити у колевци балета, Бољшом театру у Москви, одакле је све и почело када је о овој уметности реч. Срећа ме обузима сваки дан када улазим у ово позоришно здање и када обезбеђењу кажем руско: „Здравствујте”.

Срећа ме обузима сваки дан када улазим у ово позоришно здање и када обезбеђењу кажем руско: „Здравствујте”

Милош Исаиловић не крије да је велика част радити са правим балетским звездама 21. века као што су Олга Смирнова, Екатерина Крyсанова, Артем Овчаренко, Денис Савин…

– И још када ми кажу: „Милоше таква мекана вода не постоји у Москви као што је твој покрет”, тек тада схватите да сте успешни. Бољшој театар се састоји из три огромне зграде, две сцене, нове и старе која одише мирисом правог балета, и старих ложа где су седеле све балетске звезде руске уметности. Имао сам ту част да гледам њихову поставку балета „Жизела” на старој сцени. После представе сам помислио: „Ово ми је први пут да гледам балет уживо”, мислећи на то како у ствари балетска уметност треба да изгледа. Кроз ходнике Бољшог театра у Москви, као и у овдашњим балетским салама можете видети балетске мајсторе, не млађе од 65-70 година који тихо причају, још тише ходају, поклонити им се и пољубити им руку – прича Исаиловић.

Едварду Клугу и Милошу Исаиловићу ово је трећа радна недеља у Москви. Иза њих је, каже Исаиловић, још седам исто тако радних недеља, односно небројено проба до саме премијере балета „Мајстор и Маргарита”.

Москва је хладна, и гигантска, примећује наш саговорник. Остаци моћног царства, али и совјетског периода су присутни свуда, али се и те како осећа и види модернизација 21. века. Само људи са дубљим новчаником могу лепо да једу и да се обуку. Снега има тек у назнакама, што је свима необично, али незаобилазна руска хладноћа је свакако ту, додаје.

– Када сарадницима поменем да сам из Србије најчешће кажу: „Браћа Срби”, али више на нивоу неког славољубља него на основу познавања наше балетске уметности, нажалост. Али смо им репер за Новака Ђоковића. Београд им је наравно синоним за узбудљив провод, добру енергију и укусну храну. Старији балетски уметници помену Душку Сифниос, што ми је велика част, али нажалост то је све што знају о нашем балету – прича Милош Исаиловић и примећује:

– Балетски играчи у Москви живе балетски живот, онакав какав сви који се професионално баве овом врстом уметности и заслужују. У пробну салу се улази искључиво када се музика са пробе утиша или стане. Играчи су максимално збринути од професионалне теретане, физиотерапеута, масера, до собе за релаксацију. У кантинама се може наћи храна за фитнес и веган програме, дакле за све. Оно што ме посебно фасцинира јесте сигурност свакога ко уђе у зграду, јер у Бољшој театар нико не може да приступи без пропуснице. Торбе се на улазу обавезно проверавају, около зграде је руско обезбеђење са шубарама на главама јер ипак улазиш у балетску палату краљевину.

Ово је само мали део руских утисака које нам је пренео Милош Исаиловић који наглашава:

– Срећан сам. Поносан. Испуњен. Асистент сам великом Едварду Клугу. Радим у Бољшом балету, са руским балетским звездама. Често се ових дана присетим како сам пре 20 година у родној Лозници говорио оцу: „Кад тад ћу крочити у Бољшој театар у Москви.” И ево, мој сан се испунио. Идемо даље!

Коментари7
1dbb6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Marija Jankovic
Bravo Miloše, dobro ti Univerzum vraca. Šta ceš više! Rusija ce te nadahnuti za ceo život. Uživaj sa Klugom i igračima. Zaslužio si.
Dr. Dragana Stojnić
Koliko je ovo sve lepo pročitati.Jedno veliko i iskreno bravo! Svu sreću za dalje mladi,lepi,talentovani čoveče!
u baljsom teatru...
imaju toliko baletskih igraca da ne moraju da ih maskiraju;hoces malog,velikog,plavog ili crnomanjastog,mrsavog ili debeljucu.u sali za probe(staroj) vezbalo je 600 ljudi u isto vreme.kada bi predstava bila skinuta sa repertoara scenografija i kostimi nisu isli u fundus nego bi bili spaljivani...
Tačno
Русија није колевка балета али се у њој прославио. Ни Француска није колевка вине јер су га донели Римљани.
DAN
Господина, колевка балета је Италија и Француска из којих су одлазили уметници да уче Русе ! Ред би био и да се помену њихова имена ! Руси су били одлични ђаци без обзира на почетно заблажњавање на "девојке које извијају на сцени", што је био случај и код нас али много касније ! Молим објавите !
paris
Dan@ Desilo se i to odavno"kad ucenik prevazidje svog profesora". Pravo slavlje za ljubitelje baleta je kad gostuje Boljsov teatar u Operi Garnier u Parizu , karte su rasprodate 6meseci unapred. Cestitke, Milosu na ostvarenju svog " baletskog sna";

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља