петак, 23.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 19.02.2020. у 21:00 Маријана Авакумовић

„Фијат” остао без делова из Кине

Производња аутомобила у Крагујевцу требало би да буде настављена до краја месеца, јер су у процесу проналажења добављача делова
(Фото ЕПА/Srdjan Suki)

Италијанско-амерички произвођач аутомобила „Фијат-Крајслер” саопштио је да је привремено прекинуо производњу у фабрици у Крагујевцу због ширења вируса корона у Кини, одакле компанија купује делове за аудио-системе. То је прва обустава рада у аутомобилској индустрији у Европи од појаве вируса корона.

Ова компанија је саопштила да је 13. фебруара обустављена производња аутомобила „фијат 500Л” зато што им нису доступни одређени делови из Кине, као и да имају сметње у снабдевању деловима за аудио-системе. Надају се да ће до краја месеца производња бити настављена, јер су у процесу проналажења добављача делова. То нам је јуче потврђено и у представништву „Фијат-Крајслер аутомобила Србија”. Речено нам је да немају да додају ништа више од онога што је групација саопштила крајем прошле недеље.

У крагујевачкој фабрици је 2019. године произведено 40.000 примерака модела „фијат 500Л”, што представља четвртину укупног капацитета овог погона. Из Кине набављају ЦД плејере које уграђују у сваки новопроизведени аутомобил, затим компоненте за бранике...

Извршни директор „Фијата” Мајк Менли рекао је за „Фајненшел тајмс” да постоји један „критичан” снабдевач ауто-деловима, због чега је производња у Европи угрожена. Напоменуо је да је забринут и због ситуације у још три кинеске фирме које производе ауто-делове.

Љубодраг Савић, професор Економског факултета у Београду, сумња у могућност да се радници у крагујевачкој фабрици врате на посао следеће недеље, јер није лако пронаћи новог добављача ауто-делова за тако кратко време. Некада то уме да потраје и по неколико месеци, јер је реч о специфичним производима.

– Европска индустрија је данас, у време глобализације, практично склапачка индустрија. Највећи део делова долази из Кине. Произвођачи су се до сада углавном ослањали на залихе. Европљани и Американци могу и сами да производе компоненте, као што су некада радили, али је то далеко скупље. Кинези праве брзо, добро и јефтино. Кина је светска радионица и они се страховито брзо прилагођавају. Ако вирус корона потраје америчка и европска индустрија ће имати проблем и последице ће се и те како осетити – наглашава Савић.

Подсећа да је „Фијат” и пре овога имао проблеме у производњи. Претходне године нису радили скоро шест месеци.

Ројтерс пише да ће наредних неколико недеља бити кључно за произвођаче аутомобила, с обзиром на чињеницу да се делови из Кине користе у производњи неколико милиона возила широм света. Кинеска покрајина Хубеј, која је епицентар заразе новим вирусом, центар је производње и испоруке ауто-делова. Међу компанијама које имају велике погоне у провинцији Хубеј и у Вухану су „Нисан”, „Џенерал моторс”, „Хонда”, „Рено” и власник „Пежоа” ПСА.

Због ширења вируса корона компанија „Хјундаи” је раније обуставила производњу у Јужној Кореји, али је саопштила да ће је од ове недеље постепено повећавати.

Нема проблема само ауто-индустрија. Компанија „Епл” саопштила је јуче да су производња и продаја „ајфона” погођени због вируса корона, као и да ће испоруке широм света привремено бити ограничене. Произвођач „ајфона” је прва велика америчка компанија која је саопштила да ће епидемија погодити њене приходе, али није открила колико, преноси Би-Би-Си.

– Не очекујемо да ћемо испунити смернице о приходима које смо планирали за март – наводе из компаније која је у текућем кварталу остварила рекордне приходе од чак 67 милијарди долара.

Коментари2
0f4b7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mića Priča i Opominje
Nekada je "ZASTAVA" imala kooperativu na prostoru cele SFRJ a "ovi" iz Fijaska potrčali u Kinu?! Dako se prizovu naknadnoj pameti ... Vratite nam FIĆU 750/850!
Nebojsa
Sad ce Srbija da plaća penale za izmaklu dobit. I onako plaćamo i zarade i struju i ko zna sta sve.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља