уторак, 04.08.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 24.02.2020. у 09:53
ПОТРОШАЧ ПИТА

Имам ли право на нов телефон

(Фото Ансплеш)

Kупила сам мобилни телефон пре пет месеци и до сада је био већ два пута на сервису. Имам проблем с долазним позивима и често се прекида веза. Чим сам се жалила први пут, трговац је без моје сагласности уређај послао на поправку и када су ми вратили телефон, после месец дана сам опет морала да се жалим. Недавно ми се то поново догодило, а у продавници кажу да могу тако да раде више пута јер, наводно, тако стоји у Закону о заштити потрошача. Да ли су у праву и како да добијем нов или неки други модел телефона. Која су моја права?

ОДГОВОР:

Закон о заштити потрошача, у члану 52, између осталог, прописује да уколико испоручена роба није саобразна уговору, потрошач који је обавестио продавца о несаобразности, има право да захтева од продавца да отклони несаобразност, без накнаде, оправком или заменом, односно да захтева одговарајуће умањење цене или да раскине уговор у погледу те робе.

Исти члан прописује и следеће: „Потрошач има право да захтева замену, одговарајуће умањење цене или да раскине уговор због истог или другог недостатка саобразности који се после прве оправке појави, а поновна оправка је могућа само уз изричиту сагласност потрошача.”

Сходно томе, имате право и на замену, и на раскид уговора и повраћај новчаних средстава. Потребно је да уложите писмену рекламацију трговцу и да истакнете ваш захтев. Трговац има рок од осам дана да одговори на вашу рекламацију, а 30 дана да исту реши.

Одговара Национална организација потрошача Србије

 

Коментари5
65986
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Божидар
Све је то лук и вода док овде не објаве име радње, адресу, име онога ко води радњу и врсту телефона. Преко Политике! Онда би се и те како јавио неко. Овако нема стида све је некако завијено у дебели папир да се не каже ништа! А закон поготову о заштити потрошача, па то никада није ни постојало осим на папиру.
Prvo ispeci pa reci!
Božidare, a šta bude ako se utvrdi da je optužba lažna? Ko onda snosi posledice? Prvo se mora utvrditi istinitost pa tek onda objaviti. Mogu i ja reći da ste meni nešto dužni, a i ne poznajemo se. Kako biste reagovali?
vox ex populi
Sve trgovine se jednako odnose prema kupcima. Baš zbog toga, neophodno je da se pokrene jedan sudski proces, koji će završiti pozitivno za kupca, i to je onda "sudska praksa". Ovako, zakon postoji, niko ga ne primjenjuje, jer su trgovci u Srbiji neka "treća ruka" i reklamacije padaju na njihov teret, a ne na proizvođača koji je, uglavnom u Kini.
vox ex populi
Ahahaha.... 30 dana da reši. Pa, opet će dati na popravak. Nema ništa od toga. Trebalo bi pronaći advokate koji hoće da se bave tim "sitnijim" predmetima, pa da im oderu kožu. Da zamene uređaj novim i da plate sudske troškove, pa neka vide. Ovako, ništa od reklamacije. Vjerujte. I ovi iz Zaštite potrošača stalno tupe jedno te isto i oni su svoje napravili, a vi gledajte šta ćete. Ništa bez parničkog postupka.
Čija greška?
@vox Advokati će uzeti sve, samo da zarade. Na kraju kada izgube postupak, ko plaća? Prodavac hoće uzeti aparat na popravku, nudi alternativu po zakonu. Koji će sudija dosuditi da se mora dodijeliti novi aparat? Kada se firmi više ne isplate popravke onda će ponuditi novi. Zaštita potrošača govori tačku pravilnika, a ljudi ne pamte. Ne može kako kome padne na pamet ili kako se kome sviđa!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља