субота, 30.05.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 26.02.2020. у 14:00 Дејан Алексић

Шири се трамвајска мрежа на Новом Београду

Расписан тендер за израду техничке документације за пругу у делу Улице Ђорђа Станојевића и Булевару Црвене армије
(Фото Р. Крстинић)

Трамваји који од летос користе Мост на Ади тренутно круже као „киша око Крагујевца” на једном делу новобеоградске трасе. Јер свим трамвајима који су упућени на Мост на Ади једина могућа траса, да би наставили даље ка Блоку 45, али и да би опслужили железничку станицу Нови Београд, јесте кружење око железничке и будуће БАС-ове станице. Ово кружење у почетку је изазвало снебивање путника трамваја 11 и 13 који су летос први пребачени на Мост на Ади, а сада то искуство уз путнике „тринаестице” имају и они који користе трамваје 7 и 9 (преусмерене на Мост на Ади после захуктавања радова на Савском тргу).

За оквирно две године, ово би могло да постане прошлост. Дирекција за грађевинско земљиште расписала је тендер за израду техничке документације за нову трамвајску пругу на Новом Београду. Пројектом је обухваћена деоница Улице Ђорђа Станојевића од раскрснице са Улицом Марка Христића до раскрснице са Булеваром Црвене армије (Др Агостина Нета), као и Булевар Црвене армије од раскрснице са Улицом Јурија Гагарина до улаза у трамвајски депо. Овим пројектом, како се наводи у конкурсној документацији, битно ће се скратити време путовања трамвајима који долазе са Моста на Ади.

– Новом трамвајском пругом остварила би се функционална веза пруге Моста на Ади са пругом у Улици Јурија Гагарина. Растеретиле би се постојеће саобраћајнице око планиране аутобуске и садашње железничке станице у Блоку 42, а квалитетније би се опслужили блокови 67, 67а, 66 и 66а јавним превозом – наводи се у конкурсној документацији.

У зони скретања из Јурија Гагарина у Булевар Црвене армије планирана је реконструкција траке за десно скретање и троугаоног острва, због уклапања у планирано решење двоколосечне трамвајске баштице са трамвајским стајалиштем у Булевару Црвене армије.

Када је реч о Улици Ђорђа Станојевића, планирано је увођење двоколосечне трамвајске пруге од прилаза трамвајском депоу (у зони раскрснице са Улицом Марка Христића) до Булевара Црвене армије чиме се остварује веза са пругом преко Моста на Ади, као и веза са пругом у Булевару Црвене армије.

– На предметном делу Улице Ђорђа Станојевића планирају се два трамвајска стајалишта у оба смера – прецизира се у документацији.

У Ђорђа Станојевића предвиђена су и два аутобуска стајалишта у сваком смеру, као и једно стајалиште за пуњење електроаутобуса. Деоница Булевара Црвене армије од Јурија Гагарина до Ђорђа Станојевића планира се са двосмерном трамвајском баштицом и обостраним коловозима.

– И деоница од Ђорђа Станојевића до УМП-а планирана је на исти начин. Предвиђено је и увођење двоколосечне трамвајске пруге у Булевару Црвене армије на деоници од излаза из трамвајског депоа до улице Јурија Гагарина, са везом на постојећу двоколосечну трамвајску пругу у Јурија Гагарина. У Булевару Црвене армије планира се трамвајско стајалиште у смеру од Јурија Гагарина ка Ђорђа Станојевића – указује се у конкурсној документацији.

Рок за израду техничке документације и њену предају Дирекцији за грађевинско земљиште је 290 календарских дана од датума увођења добављача у посао. То значи да се, ако се буду поштовали сви рокови, градња новог новобеоградског коридора не може очекивати пре 2021. И то ако из прве успе неопходни тендер за избор извођача радова.

Коментари5
9571e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Београде Токсични Отпаде
Само се Ви ширите. Нама сте у Нишу увалили ниш експрес после рата,још не можемо да се вратимо на шине које сте нам отели (комунисти из Ваших редова). А овамо напињете за нека загађења.
Zoran Stojkovic
Bravo za dobar komentar. Ja se jos secam one: "Beogradjani nam zavide sto u NIS tramvaj ide".
M.
Oho, prijatelju. Pa ti si se bas iznervirao. Nema potrebe. Beograd je decenijama bio toliko zapusten (i jos je uvek) tako da nema potrebe da se brines o sirenju ili ti renovaciji nasega glavnoga grada. Dosao red da se sredi i to je sasvim u redu. Tvom i nasem lepom Nisu nista ne fali i lepo se gradi i tu, posto dolazim stalno jer su moji odatle, znaci lep, miran i sredjen gradic, jeftino, prevoz, klopa, milina priroda i okolina... Uzivaj i pozdrav iz Beograda.
Бата
Politiko, stavite mapu ...
Beli
Ovaranje ce biti u isto vreme kad se otvori metro zbog smanjenja troskova.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља