уторак, 31.03.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 13:20

Расписана јавна набавка за изградњу ледоломца

Брод би требало да има двојаку намену – зими да ломи наслаге леда од мађарске границе до Београда, а остатак године служиће у операцијама бочног тегљења пловних објеката
четвртак, 27.02.2020. у 19:22
(Фото ЕПА/Едвард Молнар)

Републичка дирекција за воде при Министарству пољопривреде, шумарства и водопривреде расписала је јавну набавку за градњу брода посебне намене, односно ледоломца, потврдио је јуче Бранислав Недимовић, министар пољопривреде, шумарства и водопривреде.

Уговор, како је навео, могао би да буде завршен крајем маја или почетком јуна, а Србија би ледоломац, ако буде све по плану, могла да добије наредне године.

Прошле године била је расписана јавна набавка, подсетио је Недимовић, али су потребна средства премашивала постојећи фонд одређен за изградњу ледоломца. Ове године у буџету је опредељено више новца тако да су се стекли услови и да се успешно приведе овај тендер.

Ледоломац би требало да има двојаку намену, преноси еКапија, а јавља Танјуг – зими да ломи наслаге леда од мађарске границе до Београда, а остатак године служиће у операцијама бочног тегљења других пловних објеката.

Ледоломац дужине 40 и ширине девет метара пројектован је као једнопалубни, двопропелерни с фиксним крилима и балансним кормилима, са машинским простором у средњем делу.

Како се наводи у документацији, брод би требало да плови око 10 дана без допуњавања резерви горива, уља и воде са седам до максимално 10 људи на њему.

Предвиђено је да брод опслужује стална посада, да има смештај за седам чланова посаде и три госта. Планирано је да стамбене, друштвене и службене просторије буду опремљене системима за климатизацију и грејање.

Надзор над градњом брода обављаће Управа за утврђивање способности бродова за пловидбу, орган управе у саставу Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Србије.

Пројектну документацију су израдиле фирме „Albatros design” из Новог Сада и „Numeric marine” са Новог Београда. Рок за достављање понуда је 15. април до 10 сати, а јавно отварање понуда је 15 минута касније.

Пресудна 2017. година

Потреба за набавком ледоломца појавила се 2017. године када је 588 километара „српског” Дунава месец дана било оковано ледом. Тада су реку бранили мађарски ледоломци и „Гребен”, наше једино половило овог типа у власништву „Електропривреде Србије”.

Тада је процењено да је неопходна набавка ледоломаца и да би Србији била потребна бар два (мада се спомињало и шест) мултифункционална пловила. Надлежни су се ипак одлучили за изградњу ледоломца, а не за набавку, па је у буџету за 2018. годину обезбеђено 300 милиона динара.

Понуде са тржишта биле су веће од тада опредељених средстава тако да је та јавна набавка пропала. Прошле године су опредељена већа средства због чега су се стекли услови да се поново распише тендер за изградњу ледоломца.

Србија је, иначе, некада имала још два тегљача-ледоломца – „Чакор” и „Вучево”. Они су приватизовани 2011. године и од тада су „мртви” за реку.

 

 

 


Коментари5
2f16b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

vox ex populi
Kako se ponašamo, oduzeće nam i Dunav.
dipl. agronom
Koji je to ledolomac , bolji od ruskog...??!! Jos ako je na nuklearni pogon , moze i polovan...Ionako, silne pare potrosismo na polovne automobile iz EU...!!
Bocko
Ko u Srbiji može ovo da napravi?
Божидар
Бочно тегљење уопште није важно већ оба брода треба да имају више пумпи и водених топова за евентуално гашење пожара како других пловила тако и објеката на обали.
Боро
"...Србија је, иначе, некада имала још два тегљача-ледоломца – „Чакор” и „Вучево”. Они су приватизовани 2011. године и од тада су „мртви” за реку..." Ледоломци приватизовани?! Где? У Србији.....

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља