уторак, 20.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 03.03.2020. у 12:19 Тома Тодоровић

Осам година затвора због погибије осам путника на пружном прелазу

(Фото МУП Србије)

Ниш – У Основном суду у Нишу после више одржаних рочишта у последњих годину дана, саслушања сведока и вештачења стручњака саобраћајне струке, Милан Здравковић (38), из околине Алексинца, возач „Нишекспреса”, проглашен је кривим за тешку саобраћајну несрећу и осуђен на осам година затвора.

Истом одлуком суда, Здравковићу је изречена безбедна мера забране управљања моторним возилима Д категорије у трајању од пет година после издржане затворске казне. Оптужница је, речено је у образложењу пресуде, теретила Здравкоића за тешко кривично дело против безбедности саобраћаја, односно за изазивање тешке несреће на пружном прелазу међународне железничке пруге Ниш-Скопље-Атина, код нишког села Доње Међурово, која се догодила 20. децембра 2018.године.

У тој несрећи погинуло је осморо путника из аутобуса на који је, на прелазу без рампи налетео воз, а 27 путника је теже или лакше повређено. Путници у аутобусу су били углавном ђаци из моравских села који су тог кобног јутра кренули на наставу у средњим школама у Нишу, као и један број мештана села у долини Јужне Мораве који су запослени у нишким предузећима, фирмама и установама и који су ишли на посао.

Здравковић се приликом управљања аутобусом није зауставио на знак „стоп” испред прелаза. У својој завршној речи заступник оптужнице је затражио казну затвора за Милана Здравковића у трајању од осам година затвора и забрану управљања могторним возилима Д категорије, што је суд прихватио.

Тужилац је посебно инсистирао на чињеници да окривљени возач није показао никакве знаке кајања, да се извинио жртвама страдалих на једном од претходно одржаних рочишта и то тек када је био притиснут доказима да се није зауставио испред пружног прелаза и да је он виновник трагедије.

Завршетку суђења и изрицању пресуде пруствиовали су скоро сви чланови породица поигнулих путника и велики број повређених у овој несрећи.

Коментари11
c4931
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Aki
Malo, malo možda duplo ili više, osam života su njegove žrtve zbog nehata, neznanja ili...
И даље је све исто
Важно је да није крива железница, министарство и министарка. Није битно што нема рампи, сигнализације, што је дозвољена изградња уз прелазе, тако да се сам прелаз и не види јасно. Шофери, курири и портири су и у време социјализма кажњавани ако се нешто деси, не дај Боже да неко позове директора или министра на одговорност.
Isto je, slazem se
Ako me pamcenje sluzi, a mislim da me sluzi, u vreme socijalizma su bili kaznjavani nepodobni intelektualci. Soferi, kuriri i portiri su bili pioni vlasti, spijuni, tu da sa vama popiju kafu (u socijalizmu su doktori i profesori pili kafu sa soferima, kuririma i kafe kuvaricama, i da im se ispovede, jer je tako moralo da bidne). Naravno, direktori su bili nedodirivi kadar, ali mnogi od njih su poceli koa soferi i portiri, pa postali direktori. Nije bilo Singidunuma al je bila Pristina i KG.
држава банана
Па сигурно да се и зауставио прво на знак стоп, није пролетео ваљда са 40 на сат.. Једноставно то није довољно. Код мене овде на једном прелазу нпр. ни од кућице не видим са десне стране ништа, а са леве од жбуња и дрвећа, може 4 знака стоп да има, то није довољно сигуран систем.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Осам живота, осам година! Једна година "по комаду"? Још се није ни покајао, него, вероватно по савету адвоката ("реци да ти је бар жао, да те не одрапе"), процедио нешто као извињење кроз зубе? Знамо ми да нам је држава АЉКАВА кад је саобраћајна сигнализација у питању, али то не значи да требамо да скачемо у провалију и да вучемо друге с нама. И ја сам возач, али оваквих "колега" сам се НАГЛЕДАО и већ су ми преко главе. Неко је "добар возач", јер му у сусрет иде неко ко ИМА МОЗГА!
Sotir Gardačić
Osam dina a izacice za dve. To je naša višedecenijska praksa. Ovde nema pravde.
држава банана
Срамота. Да је било сигнализације и рампи на прелазу до овога не би дошло, још ако је била магла као што неки тврде немогуће да не дође до несреће, а и да није магла нисмо ми возачи криви што није на стотине прелаза широм државе обезбеђено. Срамота за државу, срамота за судство. Битно да је директор полиције одмах тај дан рекао возач је крив, а никако држава што није то обезбедила прелаз и после неколико захтева грађана да то ураде...
Zoran Milovic
Samo znak STOP,bez makar zvucne I svetlosne signalizacije nije dovoljan I nigde ga u tzv. razvijenom svetu nisam video.Pa tamo su vozovi mnogo brzi I nikome ne bi palo na pamet da postavi samo znak STOP
Bosa S
Znak Stop je signalizacija! Mnogi pruzni prelazi i u razvijenom svijetu imaju samo znak Stop.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља