уторак, 20.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 07.03.2020. у 18:00 Д. Мучибабић, Д. Алексић
У НОВОБЕОГРАДСКОМ БЛОКУ 42

Нова аутобуска станица 2021. године

Мајстори и грађевинске машине на земљаним радовима и подземним инсталацијама, побијању шипова и уградњи арматуре
(Фотографије Небојша Марјановић)

На градилишту будуће централне престоничке аутобуске станице у Блоку 42, где је прилично трајало загревање пред главни посаo, већ дуже је врло активно. Мајстори и грађевинске машине на више тачака обављају радове, а фокус je на земљаним радовима и подземним инсталацијама, побијању шипова и уградњи арматуре.

Како истичу на Београдској аутобуској станици, до краја године требало би да буду изграђени перони и плато, а станична зграда и цео комплекс следеће године. За зграду су већ побијени шипови и припрема се темељна плоча. Али, за радове изнад земље БАС чека измене Плана детаљне регулације за Блок 42 што је неопходно да би могао да затражи грађевинску дозволу за станичну зграду, паркинг за туристичке аутобусе и проширење дела предвиђеног за чишћење, прање и паркирање аутобуса превозника.

– Према Плану детаљне регулације који је рађен на основу победничког идејног решења архитеката Милана и Владимира Лојанице, станица није била предвиђена за 700 запослених бас-ових радника него за 200 и зато ће сада висина будуће зграде бити повећана за један међуспрат. Тражили смо и да у Блоку 42 буде паркинг за туристичке аутобусе. Разлог измена  је то што није било комуникације између града и БАС-а о нашим потребама када је тај план рађен. То смо све усагласили, измене захтевају додатно време за пројектовање свих тих садржаја. Цео комплекс требало би да буде завршен 2021 – указује за наш лист Миодраг Цонић, директор инвестиција БАС-а.

Подизање нове централне аутобуске станице у Блоку 42, како је још пре три године најављено, коштаће око 20.000.000 евра.

„Београдска аутобуска станица” добила је кредит од Комерцијалне банке од 12.000.000 евра за изградњу новог станичног комплекса, док ће остатак од 8.000.000 евра уложити из сопствених средстава.

Да у Блоку 42 и те како предстоји још радова пре него што се из Савског амфитеатра пребаци аутобуски терминал и почне рушење садашњег БАС-а, указује и посао који треба да заврши град. Реч је о реконструкцији и проширењу саобраћајница у околини будуће аутобуске станице. Крајем прошле године Дирекција за грађевинско земљиште спровела је тендер за који су предвиђени обнова и изградња коловоза и пратеће инфраструктуре у Марка Христића, Јурија Гагарина и Антифашистичке борбе. Укупно ће бити уређено око 2,6 хектара јавних површина, а бруто процењена вредност ових радова је 336 милиона динара. Према прошлогодишњим најавама, овај посао могао би да крене у првом делу ове године.

План је да се Јурија Гагарина реконструише од излазне рампе Моста на Ади према блоковима у дужини од око 600 метара. На овом делу биће изграђене четири саобраћајне траке, од којих ће три као и до сада водити ка блоковима, док ће крајња десна трака бити намењена за јавни превоз и возила која скрећу десно у Антифашистичке борбе и Марка Христића. Улица Антифашистичке борбе биће реконструисана од раскрснице са Јурија Гагарина до прилаза садржајима нове аутобуске станице у дужини од око 160 метара. Коловоз у Марка Христића планиран је за реконструкцију од раскрснице са Јурија Гагарина до главног колског приступа аутобуској станици, у дужини од око 190 метара. На овом делу се реконструише десна страна саобраћајнице ка комплексу аутобуске станице и на овој страни ће улица бити проширена за још једну саобраћајну траку. Конкурсном документацијом предвиђен је максималан рок од 270 дана за сав овај посао што значи да би требало да се заврши знатно пре отварања новог БАС-а.

Нема пресељења док се све не заврши

Пресељење БАС-а из Савског амфитеатра у Блок 42 годинама је најављивано, а постало је извесно када је кренуло спровођење пројекта „Београд на води”. Ова прича нарочито је актуелизована у лето 2017. када је са БАС-ом потписан, како је тада истицано, последњи неопходни документ. Надлежни у граду тог јула најавили су да ће се са нове станице путници превозити од 2019. Почетком 2018. престонички челници најавили су да званично креће градња БАС-а у Блоку 42. И 2019. надлежни у граду су произвољно наводили рокове, док се у БАС-у све од 2017. нису оглашавали када је реч о датумима динамике и завршетка посла.

Како је јесенас за наш лист истакао Анђелко Мучибабић, директор БАС-а, све док се комплетно не сагради нова станица у Блоку 42, радиће постојећа у Савском амфитеатру.

Башкариће се на већем простору

Према важећем планском документу нови БАС у Блоку 42 имаће бруто површину око 13.000 квадрата на којој ће, како је раније наведено, бити 135 перона и око 55 паркинга за дуже задржавање аутобуса. Постојаће и подземна јавна гаража са 200 паркинг места са приступима из Антифашистичке борбе и Јурија Гагарина.

Коментари25
cdb5a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nikola
2017. године су обећали да ће бити изграђена за 2 године. До данас није ни терен рашчишћен. Ово обећање је само део предизборне кампање.
Sloba
Samo da ne ispadne na kraju da je lakše doputovati do Beograda, nego posle od stanice do konačnog odredišta.
Nikola
Do Vuka BG vozom ste za samo 10 min.
BG
U pravu ste. Svakoga dana od Tosinog bunara, do 27.marta (8km), putujem od 60-90minuta, pri povratku sa posla. Ovo je nepodnosljivo. Pre bih stigao do novog Sada (82km).
katarina
Prokop je planiran tako da u Beogradu vec funkcionise metro linija. Ovako je grad za svega nekoliko godina potpuno upropasten razdvajanjem zeleznicke i autobuske stanice. O "civilizacijskoj tekovini" koju koriste svi putnici koji u Bgd stizu sa juga i istoka Srbije, i sa sve torbama i koferima pesace medjunarodnim autoputem ne vredi ni pocinjati. Pamet u glavu, bice prilike brzo.
M.
I usput preskacu tramvajske sine da ih ne udari struja... Ma daj. Nista nije upropasceno. Na kraju krajeva videcemo kada bude gotovo. A sto se tice pameti, vidimo mi sve ko radi a ko samo prica i protestvuje. U svakom slucaju pohvale za rad i trud i izgradnju novih stanica.
Mara
Koliko ljudi živi sa jedne, a koliko sa druge strane reke? Da li je logično da većina putuje preko Gazele do nove stanice?
Milos
Pa putovalo se i pre do stare stanice preko mostova i nije bio nikakav problem. I kao sto se vidi iz prilozenog teksta gradi se nova BAS i zeleznicka stanica na Novom Beogradu, prostrana i moderna, sa brzom prugom do Budimpeste i sigurno sa dobrom saobracajnom o sinskom vezom do Prokopa. Prema tome, ne brini, stici ce svi.
Svedok
Koje su to "svetske metropole" koje imaju stanice izvan centra ? Pariz ima 6 stanica - sve u centru; London - Vaterlo, Viktorija, Kensington, St. Pankras - sve u centru; Njujork - Grand Central i Penn - obe u centru ; Rim - Termini, takodje u centru ; Brisel - dve, obe u centru... Prednost voza u odnosu na avion je upravo to da čovek putuje od centra do centra !
Pero deformero
Npr Bec? Brisel ima vise od dve a ova druga na koju implicirate je na oko 2km od centra, a ne u centru. Ovde nije problem taj sto nije u centru, problem je sto infrastruktura oko stanice ne podnosi trenutni saobracaj koji postoji, a kamoli sve autobuse, taksije i nova vozila koja treba da primi zbog ove stanice.
Ramiz Ljajic
Lave, cuj Njujork, Pariz, London, Brisel... Znas li ti gdje su stanice u Topoli, Prahovu, Kraljevu ili Tutinu? Ako to znas, onda ti je jasno da i u Beogradu morada da bidne isto ko i u zavicaju (sa mekim c).

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља