Уплатила сам аранжман за Праг – пет дана аутобусом и сада бих желела да откажем путовање. Занима ме која су моја права и да ли могу да добијем новац који ми је у овом тренутку потребан.
ОДГОВОР:
Формално-правно путник има право да му буде враћен потпун износ новца будући да се на овом путовању пролази преко Мађарске која је прогласила ванредну ситуацију што отежава могућност да се путовање реализује. Са друге стране у Чешкој нема панедимије и ситуација је редовна. За ваше путовање агенција је још раније уплатила новац страном партнеру и он у овом тренутку разуме ситуацију и жељу путника да откаже путовање, али због смањења трошкова и уопште интересовања путника, он није у могућности да тај новац врати. Из тог разлога ни домаћа агенција није у могућности да врати путнику новац. Ово је потпуно вандредна ситуација која захтева да сви будемо стрпљиви. Наш предлог је да се путник у овом случају обрати својој агенцији, на пример да новац који је уплатио за ово пребаци на неко будуће путовање које ће реализовати током године. У овом тренутку то је једини начин како нико не би био оштећен. Дакле, и у овом, али и свим другим сличним случајевима, битно је свакако се обратити туристичкој агенцији и договорити све детаље. Морамо да разумемо да нико није нити ће бити преварен, питање је само времена у коме морамо да реагујемо у складу са могућностима. Као што домаће агенције имају проблем са текућом ликвидношћу тако је свуда у свету. Раније, док ова ситуација није узела маха у целом свету агенције су имале могућност да упуте грађане на неку другу дестинацију одмах, али то сада није могуће.
Одговара Александар Сеничић, директор Националне асоцијације туристичких агенција Јута
