субота, 06.06.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 21.03.2020. у 19:00 Далиборка Мучибабић

Пешачки мост од Саве до тврђаве проходан следећег месеца

Уместо за 420 дана, како је то било планирано, овај посао вредан 200.000.000 динара биће завршен после чак две и по године
(Фото Беоинфо)

Пешачки мост који спаја Савско пристаниште и Београдску тврђаву коначно ће постати проходан крајем следећег месеца. До тада ће бити завршена друга фаза пројекта, то јест уређење простора између моста и ресторана „Бела виста”, потврдили су за наш лист Марко Стојчић, градски урбаниста, и Ђорђе Давидовић, технички директор фирме „Баувесен”, која је извођач радова. Тако ће овај посао вредан 200.000.000 динара, уместо да буде окончан за 420 дана, како је то раније планирано, бити завршен после чак две и по године.

– По уговору, 23. април је рок до којег би све требало да буде готово и то више не доводимо у питање. До тада ће бити завршени сви грађевински радови. Поставили смо камене коцке на шеталишту, део зеленила, а овог викенда уграђујемо фонтану и прскалишта. Једини проблем који може да се појави јесте да нам због заразе не стигне зеленило из увоза и дрвена подлога коју смо поручили из Немачке. На овом градилишту ради двадесетак радника и засад немамо потешкоћа, поштујемо све мере заштите – истиче Давидовић.

Ни мањег пројекта ни већег кашњења, оцене су многих који су на основу бројних помпезних најава у претходне две и по године очекивали да прва директна веза града и реке проради много раније. Лицитирало се са роковима, али пешаци су се тек у октобру прошле године прошетали пасарелом и то свега на два дана, када су објекат посетили вајар Мрђан Бајић и његов британски колега Ричард Дикон, аутори скулптуре „Оданде довде”, који су је пре 12 година осмислили.

Мост са том скулптуром од октобра је у функцији, али не може да се користи и добије употребну дозволу док се не среди простор око њега, што још траје. Јер, грађевинску дозволу за другу фазу инвеститор, Дирекција за грађевинско земљиште, добио је тек крајем октобра 2019.

Представници извођача радова у више наврата уверавали су да у задатим роковима завршавају уговорени посао. Зашто је онда градња пешачке пречице од стотинак метара која је повезала паркинг на крову Бетон хале и Сава капију, где се наслања на Београдску тврђаву, продужена за годину и по дана?

Почетак изградње најпре је најављен за јун 2016, а градилиште је отворено тек после 15 месеци. Трку с временом успорило је препројектовање темеља пасареле да не би биле оштећене затеге из 1914. године, од којих је изграђена обалоутврда. То је, тврдио је извођач радова, фирма „Баувесен”, потрајало око четири мецеса. У јануару прошле године мај је био у игри за завршетак, али ни то се није обистинило. Као главна препрека искочио је нелегални објекат од 400 квадратних метара тик уз пасарелу, који је порушен прошлог јуна.

Тек тада је Дирекција за грађевинско земљиште могла да затражи дозволу за другу фазу уређења простора – између Бетон хале и ресторана „Бела виста”. Када су започели сређивање бициклистичке стазе и фонтане на месту где треба да буде машинско постројење за водоскок, извођач је наишао на препреку – тунел који је повезан са тврђавом. Археолози су тада обуставили посао, а пројекат је мењан да би посао могао да се настави у делу где се не налази тунел, тврдио је „Баувесен”.

Скулптура је од октобра 2017. изложена поред градилишта, а у августу прошле године постављена је на десет метара високо постоље у чијој унутрашњости је уграђен лифт. За израду тог уметничког дела „Делта холдинг” донирао је граду 300.000 евра, а Саобраћајни институт ЦИП поклонио му је пројекат комплекса.

На градилиштима без застоја

На свим градским градилиштима, било приватним или јавним, ради се нормално, а смањење броја радника због ограничења кретања и старости није веће од 20 одсто, каже Марко Стојчић, градски урбаниста.

– На градилишту „Београда на води” више је од 2.000 грађевинаца и тамо се засад гради као у редовним условима. Трудимо се да у ванредним околностима не заустављамо послове – истиче Стојчић.

Коментари3
b8464
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

učitelj nikola
Na fotografiji se vidi 1 radnik sa lopatom a on sam ne može da uradi građevinski objekat.Na tog jednog radnika se kešaju mnogi a masovna je pojava videti kod nas kako se drže ruke u džepovima (a naročito oni koji to ne bi smeli da ih ne pominjem).Opušteno! I mnogo ružno.! Na platformi gde se sada parkiraju automobili je prizemna zgrada koju treba ukloniti ili rekonstruisati i razmisliti da se kao u Budimpešti ,Zagrebu, Grazu postavi lift vozilo od Save do gore.
ко руп ција
Пасарела је првокласан пример ружне и некорисне грађевине која је однела огроман новац и постигла рекорд у спорости градње.
NeshKO
Most bi trebalo da počinje sa gornjeg šetališta, gde svi mi šetamo i gde se šetaju turisti. Ovako ima dosta stepenika dok se ne dodje do samog mosta. Tako da stariji, deca, roditelji sa kolicima, ljudi u kolicima, ljudi sa biciklama, neće moći da ga koriste.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља