субота, 30.05.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 21.03.2020. у 17:00 Весна Проковић

Возачи камиона – професија изузета од изолације

Влада је донела Одлуку о измени Одлуке о проглашењу болести ковид 19, при чему се чланови посада теретних моторних возила, теретних бродова, возопратно особље железничких возила, посаде и кабинско особље ваздухоплова, којима се обавља међународни превоз у друмском, железничком, водном и ваздушном саобраћају, изузимају од изолације
(Фото лична архива)

Аранђеловац – У време када се уводе бројне мере у циљу заштите становништва од ширења вируса, намеће се питање како да се од ове пошасти заштите возачи камиона у међународном транспорту. Само на подручју аранђеловачке општине има око осамдесет фирми у чијој делатности је друмски превоз терета. Многи возачи у овом тренутку крстаре Европом, стижу и у земље проглашене за жаришта заразе. Шта доживљавају на том путу то они сами најбоље знају. И породицама возача тај пут је још једна неизвесност са непознатим исходом за све.

И поред затварања граница, они путују. Прва препрека је већ на изласку из земље. Колоне су километарске и чека се сатима. На границама унутар шенген зона обично није било задржавања, а сада је ту највећа гужва, јер свака држава у Европској унији има свој протокол који мора да се испоштује, што практично значи да се дан вози, а два или дуже чека, јер се колоне протежу и до 40 километара. Тако је ових дана на граници између Пољске и Литваније.

Возачи су у камионима и 15 сати дневно пет или шест дана у недељи, спавају у њима на небезбедним паркинзима, чувају и робу и возило у време када би требало да одмарају. На граничним прелазима, царинама, у разним предузећима где се чека, неретко и цео дан на утовар или истовар, има много непријатности.

После истовара и новог утовара робе који ретко буде у истом месту, полази се назад у домовину. Почиње нова авантура. На већим граничним прелазима су километарске колоне за транспортне камионе, па се понекад чека и дуже од 24 сата. Они искуснији крену на мање прелазе, па уз мало среће на тај начин избегну застој, што више није правило.

Хоргош је тачка која се ових дана избегава, јер се колона протеже десетинама километара. На  прелазу „Келебија” је мањи промет, па се и брже уђе у земљу, али без санитарне инспекције и без лекарских контрола и прегледа, сведоче возачи. Oдвозе робу на истовар, долазе кућама и, уз услов да се добро осећају, препуштени су сами себи. По повратку прво питање које им се постављају послодавци јесте: „Да ли бисте прихватили нову туру”, а то чине најчешће са безбедне раздаљине, избегавајући контакт са возачем.

Тада, једино што могу да учине као  одговорне особе, а у циљу личне заштите и одговорности према породицама, јесте самоизолација. Влада је донела Одлуку о измени Одлуке о проглашењу болести ковид 19, при чему се чланови посаде теретних моторних возила, теретних бродова, возопратно особље железничких возила, посаде и кабинско особље ваздухоплова, којима се обавља међународни превоз у друмском, железничком, водном и ваздушном саобраћају изузимају од изолације у трајању од 14 или 28 дана, али већина возача није ни упозната са овим актом.

Потписник ових редова преноси исповести пет возача из различитих компанија, који су изразили жељу да остану анонимни, што је и разумљиво у овом тренутку, при чему су се једногласно сложили око тога да се све горе наведено може односити на свакога од њих и на већину колега без обзира на послодавца.

Разумљиво је да би власници транспортних компанија желели да им возила стално раде и доносе профит делом због њих самих, а делом да би испоштовали коминтенте. Истина је да ће због новонастале ситуације највише бити погођене привредне гране, превоз и туризам и да ће евентуална штета превозника и привреде бити велика. Истина је и да тржиште мора да се снабдева, рафови да буду пуни, превасходно прехрамбеном и санитарном робом, лековима, али остаје питање – како помоћи овим људима да сачувају здравље и не преносе заразу. Јер, шта је прече од живота и здравља?!

Коментари13
48c05
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nedeljko
Sad moze da se vozi bukvalno bez pauza samo ispis.greske na kartici ne postoje,samo gas.Sad moze i 50e vise samo da se ide na put a do juce nema prostora za povecanje.Bas zalosno.Ja vozim kamion 27 god.i sad sam po prvi put odbio da idem na put ne da se bojim za sebe nego za svoju porodicu.Svim ostalim kolegama koji idu na turu srecan put i vodite racuna o sebi jer kad se nesto desi nikoga nece biti briga za nas
Branislav Ciric
Uz svo postovanje kolegama iz spedicije, koju sam i sam radio ranije. Sad trenutno vozim gradski autobus u Nemackoj. Svi pricaju o vozacima kamiona koji su u kabini sami i kontakt imaju sa magacionerom. Sta ne sa nama koji vozimo autobuse i imamo defile od nekolikk desetina ljudi svaki dan kroz bus, a pri tome niti smo fizicki odeljeni od njih niti nista. Udje mi zena juce i kaze meni je majka bolesna i cerka mi je boesna i stoji pored mene i kaslje... Sta su vozaci busa onda ? - otpisani vec ?
Алекса
Sad vozaci na prvu liniju.a hajke na vozace se sad zaboravljaju.a kad ova jad prodje opet idri po vozacima
Zivojin
Opet u prve linije fronta
Slijepcevic Zoran
Moja firma se bavi medjunarodnim transportim, Te i sam radim kao vozac, po povratku iz Nemacke sam se javijo Gazdi, posto me je kontaktirao predhodni dan dok sam bijo na Nikelsdorfu, Pre nepunih 2 god sam imao zdrastvenih problema, i gazda mije rekao dabi bilo dobro da stanem sa radom, NIJE SVE BAS CRNO KAKO SE PISE,

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља