четвртак, 26.11.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 27.03.2020. у 14:28 Дејан Алексић

У превоз само са месечном „бусплус” картицом

На линијама које су у функцији не важе уобичајена правила ни све врсте карата. – Превоз намењен медицинарима (бесплатно уз медицинску легитимацију), а сви други за вожњу од куће до посла морају да имају уплаћену персонализовану картицу и оверен радни налог
(Фото Танјуг/С. Радовановић)

Јавни превоз тренутно не функционише, обустављен је у потпуности и тако ће бити до даљег, односно све док надлежни не буду проценили да јавно здравље није у опасности због ширења вируса корона. То што у јутарњим и касним поподневним сатима грађани на улицама могу да виде аутобусe не значи да могу и да их користе. У њих искључиво могу да уђу радници медицинских установа са здравственом легитимацијом (за њих је превоз бесплатан), као и радници који морају на посао (али само они који имају оверен радни налог и важећу „бусплус” легитимацију). Наменски превоз функционише готово целу седмицу, они који имају право да га користе, као и њихови послодавци, по свему судећи, нису схватили најбоље правила по којима су ове линије организоване.

Главна недоумица суграђана који су се јављали нашој редакцији претходних дана, а који морају да користе ове линије до и са посла, била је зашто контролори не прихватају неперсонализоване картице са кредитом, већ искључиво персонализоване са уплаћеном месечном картом. Како додају ови грађани, контролори неперсонализоване картице не прихватају без обзира на то што ти путници имају оверен радни налог.

Уколико неко од радника не поседује персонализовану картицу, њу у току ванредног стања може да обезбеди само послодавац

Зашто се не прихватају неперсонализоване картице са кредитом, које су у редовним околностима уобичајене, питали смо надлежне у Секретаријату за јавни превоз. Сажет одговор гласио би – зато што тренутно и није редовно, већ управо ванредно стање.

− Одлуком владе укинут је јавни превоз на територији целе републике. Од 23. марта Београд је успоставио посебне линије градског и приградског превоза које су првенствено предвиђене за приоритетне потребе запослених у здравственим установама, а такође их могу користити и запослени који имају радну обавезу.

С обзиром на то да се у конкретном случају ради о посебним линијама градског и приградског превоза, превозна услуга за немедицинско особље које није запослено у здравству плаћа се персонализованом „бусплус” картицом у коју се уписује претплатна карта за запослене за текући месец (уплату обавља правно лице електронски, запослени посредством интернета или на киосцима) – наглашавају у секретаријату.

Поједини путници који су нам се јављали истакли су да би они и извадили персонализовани „бусплус”, али да немају где да учине то у тренутним околностима.

– Уколико неко од радника не поседује персонализовану картицу, њу у току ванредног стања може да обезбеди само послодавац, с обзиром на то да су јавни шалтери одлуком владе укинути – одговарају из секретаријата.

Како појашњавају, то у тренутним околностима изгледа овако: послодавац доставља „Бус плусу” у електронској форми фотографију запосленог, име и презиме и јединствени матични број (испод фотографије), као и потписану сагласност запосленог за обраду личних података која се може преузети на сајту www.busplus.rs.

− „Бус плус” за захтевани број персонализованих картица издаје профактуру. Цена издавања персонализоване картице је 250 динара. После уплате по издатој профактури „Бус плус” израђује персонализоване картице које послодавац може преузети на основу овлашћења издатом запосленом за преузимање картица. Уколико се ради о већем броју картица, у договору са „Бус плусом” могућа је испорука на адресу послодавца – кажу у секретаријату.

За све недоумице о поступку обезбеђивања картице, послодавци могу добити додатна појашњења позивом кол-центра „Бус плуса” на број телефона 7155-155.

Зашто се тренутно прихватају само персонализоване, а не и неперсонализоване карице, за наш лист сликовито је појаснио заменик градоначелника Горан Весић. Како истиче, ако је фирмама у престоници заиста неопходно да им радници буду на радним местима, онда је ред и да им уплате месечне карте. Подсећа – то је, свакако, и одлука Штаба за ванредне ситуације.

– Не треба радници да сами то јуре и уплаћују, него је то задатак фирми. Те фирме којима су у овим околностима радници неопходни свакако лепо зарађују, неке и боље него у редовним околностима, па је ред и да уплате месечне карте за превоз. Осим тога, онима који су редовне платише омогућили смо уплате на киосцима и то је „Бус плус” и објавио – наглашава Весић.

Када је реч о немедицинским радницима који путују до Нове Пазове и Панчева, како појашњава, и они морају да имају месечни „бусплус”.

– Најбитније је да имају месечну карту за територију Београда. Наравно да им нико неће тражити додатно за део територије који не припада граду – указује Весић.

У секретаријату наводе да су посебне градске линије до Панчева и Нове Пазове продужене пре свега због потреба медицинског и немедицинског особља запосленог у здравству.

Може да се склопи уговор о посебном превозу

После успостављања коридорских линија, надлежни су на терену пратили како све то функционише и у ходу су исправили уочене проблеме. Већ су кориговане трасе на појединим линијама, а убачена су и додатна возила тамо где је то било неопходно. Али радници из појединих делова града, и поред ових корекција, пожалили су се да имају проблем да стигну до централног дела престонице. Нашој редакцији са таквим проблемом јављали су се радници из Врчина.

На овакве примедбе из Секретаријата за јавни превоз подсећају – уколико трасе и (или) времена полазака не одговарају запосленима, послодавац код кога су у радном односу може уговорити посебан линијски превоз директним склапањем уговора са превозним компанијама.

– Поједини послодавци већ су склопили овакав уговор са ГСП „Београд” или СП „Ласта” – указују у секретаријату.

Коментари3
7e69f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Milka
Sledeci pon treba da pocnem da radim poslodavac ima samo nas dve radnice. Kako mogu da izvadim bus plus. Ranije sam koristila bus plus personalizovanu 2015 mi je istekla imaju moji podaci i slika u sistemu.
Pera
Bezobrazluk! S obzirom na smanjen kvalitet prevoza, trebalo bi i cena mesečnih karata da bude smanjena na maksimalno 500 dinara.
САША
Невероватно! Да ли је могуће да им је најбитнији БУС ПЛУС?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља