понедељак, 01.06.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
недеља, 29.03.2020. у 19:00 Миленко Пешић

Британија легализује електричне тротинете

Овај превоз је од велике помоћи достављачима у доба короне (Фото EPA-EFE/Robert Ghement)

„Ово је револуција у транспорту”, овако је британски министар саобраћаја Грант Шапс најавио предлог измене прописа која ће омогућити електричним тротинетима излазак из илегале.

Ова вест је обрадовала не само бројне власнике све популарнијих скутера на батерије, већ и велике компаније које их широм света рентирају преко мобилних апликација. Џонсонова влада је задужила Министарство саобраћаја да прилагоди прописе и техничка правила како би е-скутери на безбедан начин могли да се користе по британским саобраћајницама.

И док многе европске метрополе због повећаног броја саобраћајних удеса, у којима су најчешће жртве пешаци, уводе оштре казне за грађане који користе ова све популарнија превозна средства на два точка, Велика Британија планира да у почетној фази да зелено светло за вожњу е-тротинета на саобраћајницама у четири зоне: Портсмуту и Саутхемптону; Западној Енглеској; Дербију и Нотингему и Западном Мидлендсу.

Легализација електричних тротинета је само део ширег плана велике реформе саобраћаја коју Велика Британија, са 4,4 милијарде фунти, планира да спроведе. Та реформа укључује побољшање железничке, путне и бициклистичке мреже, као и пројекте попут испоруке лекова и медицинске опреме дроновима на острво Вајт, али и увођења аутономних возила без возача између Бристола и Бата.

Министар Шапс за „Гардијан” каже да нове транспортне технологије надилазе постојеће прописе и да их зато треба мењати. Саобраћај у Великој Британији сада регулишу два закона, један из 1835. године, а други из 1988. године.

„Револуционарна будућност у саобраћају коју најављујемо биће спроведена преко до сада највеће реформе постојећег законодавства. То ће трасирати пут тестирању савремених саобраћајних технологија како би Велика Британија у свету на овом пољу учврстила позицију водећег иноватора”, каже Шапс, додајући да ће то значити легализацију не само е-скутера, већ и других видова превоза.

Кевин Н., продавац електричних тротинета у лондонској радњи „Скутифакшен”, за „Јуроњуз” каже да су његови најчешћи купци људи између 25 и 45 година, који траже све већу аутономију у кретању.

„У Лондону је јавни превоз најчешћи вид кретања кроз град. Али, са епидемијом вируса корона, грађани су почели да траже алтернативу”, каже Кевин Н., који се нада да ће промена закона повећати продају електричних тротинета, али само уколико се избегне увођење регистарских таблица и плаћање осигурања.

„Оно што људи воле код електричних тротинета је то што су једноставни за коришћење и што пружају осећај слободе. Али, ако планирају да ставе таблице на ове скутере, зашто не би и на бицикле?”, пита се овај продавац.

Глобални оператери, као „Лајм” и подружница „Убера” по имену „Џамп”, који преко мобилних апликација туристима и грађанима широм Европе изнајмљују стотине хиљада електричних тротинета, због строгих прописа нису пословали у Великој Британији. Изузев компаније „Берд”, која је, користећи рупу у закону, добила дозволу да пружа услугу изнајмљивања ових двоточкаша на батерије искључиво на приватном поседу лондонског Олимпијског парка.

Најави промене закона нарочито се обрадовала компанија „Лајм”, која на Острву већ изнајмљује бицикле на електрични погон.

„Одушевљени смо тиме што влада најављује нове еколошке видове превоза грађана. Електрични тротинети су сигуран, приступачан и погодан начин за кретање по градовима. Они ће помоћи да се на улицама и путевима замени четвртина аутомобила, чиме ће се смањити и гужве у саобраћају и загађење ваздуха”, каже Алан Кларк, директор „Лајма” за Британију.

Али, иако раде на батерије, е-тротинети и те како загађују околину, поготово ако су у систему глобалних провајдера. Студија Државног универзитета у Северној Каролини је показала да утицај на глобално загревање е-скутера који се изнајмљују преко апликација износи 202 грама угљен-диоксида по пређеној миљи (1,6 километара). Поређења ради, за исто растојање аутобус по једном путнику испушта 82 грама штетних гасова, а бицикл само осам грама угљен-диоксида.

Коментари2
f0d5f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ovdasnja
Neverovatno o čemu oni raspravljaju u ovakvom trenutku.
Nikola
100 година испред нас.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља