четвртак, 29.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 30.03.2020. у 10:17
ДИЗАЈН

Лампа „Ода”

Иако чврсто стоји у загрљају металних носача, изгледа као да ће сваког часа полетети
(Фотографије из приватне архиве ауторке)

Занимљив ефекат великог светлећег балона у соби, на столу, на комоди, у углу просторије. Постављен на лагану металну конструкцију која служи као стабилан ослонац, овај балон делује готово лебдећи у простору. Дизајнер је успео да оствари синтезу неупадљивог држача и ефектно наглашеног светлећег балона на начин који балону даје апсолутну предност. Иако чврсто стоји у загрљају металних носача, изгледа као да ће сваког часа полетети. Тај визуелни ефекат чини ову лампу необичном и флуидном упркос њеној стабилној конструкцији. А конструкција је више него једноставна, логична и обична. Четири вертикале и четири укрштене хоризонтале готово да су образац за постоље које је спремно да прими било какав терет на врху. Та безгрешно чврста форма прима у своје окриље фрагилни балон који штити сијалицу и расипа светлост на све стране подједнако.

Манипулација овом лампом такође је пример једноставности у самој њеној суштини − да се упали и угаси, да се премести са места на место, да се опере, да се замени сијалица...

Навикли смо да лампе ове врсте стоје на нижем или вишем стубу кроз који пролази електрични кабл тако да се не види споља. Код ове лампе гајтан слободно виси повезујући сијалицу и утикач за струју, и на њему је лако доступан обични прекидач. Читава ова светлећа целина као да поручује: „Зна се чему лампа служи, зна се како се пали и гаси, па чему компликације око скривања и прерушавања?”

Симплификација у савременом дизајну није уобичајена појава, тежи се загонеткама, комбинацијама необичних и неочекиваних делова целине у готов производ. Често је циљ да се привуче и опсени без покрића. То је разлог више да позитивном оценом наградимо скромност овог предмета који соби нуди бајковити утисак.

 Себастиан Херкнер

Немачки дизајнер, рођен је 1981. у Бад Мергентхеим на Мајни. Студирао је продукт дизајн на Универзитету за уметност и дизајн ХфГ у Офенбаху на Мајни. Током студија посећује Лондон, где стиче занимљива искуства која укључују комбиновање нових технологија са вредностима занатске перфекције при изради предмета. Године 2006. отвара сопствени студио за дизајн у Офенбаху на Мајни где пројектује намештај, расветна тела, детаље за ентеријер, али и комплетне ентеријере, стамбене, хотелске, изложбене, музејске... Има бројне престижне наручиоце који га инспиришу да усавршава своје идеје које се не заснивају само на пуком тржишном успеху већ на оригиналности и препознатљивости на први поглед. У време када је све теже бити оригиналан на тржишту, он покушава да до ексклузивитета дође интеракцијом друштвеног и културног контекста.

Арх. Радмила Милосављевић
www.dopisna-skola-ambijent.rs

Коментари0
66eff
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља