Постављање гранитних коцака на Савском кеју коначно је почело после 16 месеци откако је кренуло преуређење Карађорђеве и овог дела приобаља. Формирање плочника будућег пешачког коридора започето је из правца Бетон хале, а завршено ће бити тек када се споји са постојећим пешачким стазама у зони Бранковог моста. На делу где се већ постављају плоче урађене су асфалтна и пешчана подлога.
Упоредо са овим послом, мајстори се баве и формирањем бициклистичког коридора који ће пролазити, отприлике, посред кеја. Његова траса увелико се види јер су на већем делу постављени ивичњаци. Полако се обликују и будуће зелене површине на кеју између моста и Бетон хале. Те површине, односно њихове контуре, обележене су, али детаљније озелењавање још није почело. Ако се тренутно стање недовршених радова на кеју и у обновљеном делу Карађорђеве (од моста до Париске) упореди са идејним решењем за преуређење овог потеза архитекте Бориса Подреке, чини се да се, за сада, углавном поштује оно што је он замислио. Пројекат је делимично измењен, али већи део Подрекиних замисли је остао.
Када је реч о самом послу на терену, на овој локацији, као и на Савском тргу, тренутно је, за стандарде београдских градилишта, доста мајстора. Знатно више него у исто време прошлог пролећа када се радио коловоз у Карађорђевој. Ипак, колико год да су мајстори на Савском кеју тренутно ефикасни, што раде пуном паром у току ванредног стања док су многи у својим домовима, сама динамика ове обнове није за посебну похвалу. Јер радови којима су заједно обухваћени овај део Савског кеја и Карађорђеве почели су званично у новембру 2018. Тада је указано да ће сав тај посао бити окончан за 425 дана, односно до краја јануара ове године. То су говорили и подаци на градилишној табли када су радови почели. Још тада многим грађанима није било јасно зашто толики рок за невелики потез кеја и улице, али убрзо се испоставило да је и комотно орочење од 14 месеци под знаком питања. Више пута у току прошле године грађани су се питали шта се дешава са радовима у Карађорђевој и на кеју јер је недељама на овом градилишту био тек понеки мајстор. Мало више се запело тек у току лета 2019. када су надлежни најавили да ће коловоз бити завршен до 1. септембра. Овај рок мајстори су испоштовали. Очекивало се да ће убрзо Карађорђева од моста до Париске добити и нови, шири тротоар, али уместо додатног убрзања, поново успоравање и мање радника на терену. Житељи овог дела града оправдано су негодовали што се одуговлачи са уређењем пешачке стазе. Крајем 2019. уследила је нова трка са временом, али и једно изненађење. Нови пешачки коридор од моста до Париске је коначно убрзо завршен. Али, почетком ове године надлежни откривају да ће сам кеј бити готов тек почетком септембра, односно седам месеци после званичног рока који је стајао на градилишној табли и који је и градска Дирекција за грађевинско земљиште наводила као завршни и за саобраћајницу и за кеј. То значи да ће тачка на цео овај пројекат бити стављена тек после 21 месец радова.
Надлежни су додатни рок за радове на кеју зимус правдали тиме што су имали проблема са уклањањем привременог угоститељског објекта (ресторан „Промаја”, који је срушен у октобру 2019). Чекало се потом, како су истицали, и на грађевинску дозволу за уређење приобаља, додајући да је за тај посао била потребна друга дозвола, односно не иста она која је важила за реконструкцију Карађорђеве.
Ипак, ако мајстори наставе да раде тренутном динамиком, и уколико не буде поново неког новог успоравања, кеј би могао да буде комплетно завршен и пре септембра.
Зашто пуном паром у току ванредног стања
На друштвеним мрежама живо се води полемика о томе да ли је паметно да се на београдским инфраструктурним градилиштима пуном паром ради док су на снази ванредно стање и апел надлежних да се рад свих прилагоди мерама донетим због ширења корона вируса. Део житеља престонице сматра да градски челници не треба да се хвале тиме што су градилишта попут Савског трга, кеја и простора око пасареле крцата мајсторима. Истичу да су у више земаља због короне и градилишта затворена. Део грађана оцењује и да је нелогично да надлежни са једне стране инсистирају да људи не излазе из кућа и не иду у паркове, а да се са друге хвале како градилишта не стају. Други део Београђана у тренутном мајсторисању не види ништа спорно и указује да су на градилиштима сигурно предузете све мере опреза и заштите од вируса.
Градски оци наглашавају ово друго – да води рачуна о свим безбедносним мерама, као и да је и радно време градилишта прилагођено тренутним околностима. На све то, заменик градоначелника Горан Весић јуче је истакао да је „важно да грађевинска индустрија ради јер ће онда привредни опоравак бити бржи”.